הסגר ייכנס לתוקף מחר ב-14:00 - גם ענפי הספורט יושבתו

הכנסת תאשר היום את ההגבלות שקבעה הממשלה. משחקים בין-לאומיים יתקיימו. שירותי שליחויות יתאפשרו. נתב"ג צפוי להישאר פתוח שבוע נוסף • רשימת מקומות העבודה החיוניים

זמן צפייה: 02:20

הסגר המלא ייכנס לתוקפו מחר (שישי) בשעה 14:00 - כך הודיעה הבוקר (חמישי) הממשלה, יממה לאחר שהחליטה על החמרת ההגבלות וסגירת המשק, זאת לנוכח נתוני התחלואה הגבוהים שנרשמו בישראל בשבועות האחרונים. הסגר צפוי להימשך כשבועיים, ואחר כך - במשך שבועיים נוספים, הסגר יימשך - אולם עם פחות הגבלות.

ממחר ועד צאת שמחת תורה, ייסגרו שווקים, בתי עסק ומקומות עבודה שאינם חיוניים. כמו כן, התחבורה הציבורית תצומצם והתכנסויות יותרו במגבלת חמישה אנשים בלבד. כלל ענפי הספורט, למעט משחקים בין-לאומיים, יושבתו. בישיבת השרים צפוי לעלות מתווה באשר להפעלת נמל התעופה בן גוריון בימי הסגר, לפיו - ככל הנראה, סגירת הנמל תידחה בשבוע.

בינתיים, מסתמן כי בין הגופים שיישארו פתוחים למרות הסגר, ניתן למצוא את המגזר הפיננסי, ענף האנרגיה והחקלאות, שירותי הדת והרווחה, וכן מפעלים שהפסקת פעילותם עלולה לגרום לפגיעה רבה בכלכלה המשפיעה על המשק. שירותי שליחויות יתאפשרו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתום שעות של דיונים, השרים סיכמו: סגר מלא מיום שישי

"ניתוח לנפש": המסע הרוחני של צבי יחזקאלי לאומן

התנהלות נתניהו מוכיחה: הגבלת ההפגנות חשובה לו יותר מכל סוגיה

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

במגזר הפיננסי, הבנקים ושוקי ההון ימשיכו לעבוד. מי שעוד יקבלו היתר עבודה בימי הסגר הם עובדי הבורסה לניירות ערך בתל אביב, עובדי חברות לשינוע מזומנים וכן עובדי מוקד טלפוני לטובת מענה לפניות הציבור המפונות אל רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

בתחום האנרגיה והמים יורשו לעבוד מי שעוסקים בפריקה, טעינה, אחסון ושינוע של נפט גולמי ומוצריו, וכן נותני שירות בתחנות דלק, נמלי תעופה ונמלים. כמוהם, גם מי שיש בידו רישיון ספק גז או רישיון לעיסוק בעבודות גז, מי שמועסק במתקני ייצור חשמל ובמקומות המספקים שירותי מים וביוב.

בשלב זה, הלימודים ימשיכו במתכונת של הוראה מקוונת, אולם מי שיפעלו כרגיל הן מועדוניות לילדים בסיכון, וכן אלה המספקים שירותי מענה לניטור ההתמודדות ואיתור ילדים הזקוקים לתמיכה, טיפול במצבי לחץ, משבר וסיכון לאובדנות ולפוסט-טראומה ומצוקות רגשיות

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה | צילום: חדשות 13

כאלה העוסקים במתן טיפול רפואי או נפשי לניצולי שואה יכולו להמשיך לעבוד, כמו גם אלה שעובדים במוקד מרכז מידע לניצולים. גם המטפלים הסיעודיים ונותני שירותים בתחום הסיעוד, היועצים הרפואיים המספקים למוסד לביטוח לאומי ייעוץ רפואי לצורך טיפול בתביעות וכן רופאים ונותני שירות לעניין קביעת דרגת נכות יעבדו למרות הסגר.

עוד יעבדו באופן כמעט מלא: המוקדים העירוניים, מוקד פניות ציבור האזרחים הוותיקים, חדרי המצב, מפני האשפה, מפעילי מקוואות לנשים, נותני שירותי קבורה וכשרות, משקים חקלאיים בענפי החי ושירותי רפואה וטרינרית.

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: חדשות 13

בניגוד לסגר הקודם, הפעם לא הוחרגו מפעלי התעשייה, כך שאומנם מותרת עבודה במפעלי מזון, תרופות וחומרי בנייה - אבל לא של שאר התעשייה. אם הרשימה אכן תאושר כפי שהיא, מעגל היוצאים לחל"ת עלול להתרחב באופן משמעותי.

לאחר אישור החקיקה בכנסת, תוכל הממשלה להכריז על מצב חירום לתקופה של עד 21 יום - עם אפשרות להארכה. לאחר מכן, הממשלה תוכל לאשר הארכות בנות שבועיים, בכפוף לאישור ועדת החוקה בכנסת - ובהיעדר הכרעה שם, באמצעות הצבעה במליאת הכנסת. אין בטיוטת החוק הגבלה על התקופה הכוללת של מצב החירום, כל עוד ועדת החוקה מאשרת את הארכתו מדי שבועיים.

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

מוקדם יותר הבוקר, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר טען בריאיון לגל"צ כי " המפגינים שמחים בסתר לבם מכך שיש 7,000 נדבקים ביום, הם רוצים שתיווצר אנרכיה - וזה יפגע בראש הממשלה". מיד אחריו התראיין גם שר המשפטים אבי ניסנקורן, שסיפר: "טרפדנו את כוונת רה"מ להגביל את ההפגנות גם אחרי שהסגר יוקל".

הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף
הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

אתמול, בפתח ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ביומיים האחרונים שמענו מהמומחים שאם לא ננקוט צעדים מידיים וקשים אנחנו נגיע אל פי התהום". לדבריו, "כדי להציל את החיים של אזרחי ישראל נדרש מאיתנו עכשיו להטיל סגר מלא למשך שבועיים".

"ככל שהמצב יאפשר אנחנו נחזור בהקדם לתכנית הרמזור ולניהול שגרת קורונה", הוסיף נתניהו,"שני הדברים החשובים ביותר, שהם מעבר להחלטות שאנחנו מקבלים, והם דורשים שיתוף פעולה מלא של כל אזרח ואזרח הם עטיית מסכות, ואני שמח לראות שבאולפנים עברו לעטיית מסכות, והדבר השני הוא מניעת התקהלויות".