הממשלה אישרה: סגר מלא החל ממחר - עם תפילות והפגנות מצומצמות

המשק כולו ייסגר לשבועיים, למעט מקומות עבודה חיוניים. התחבורה הציבורית תצומצם למינימום. תפילות והפגנות יתאפשרו רק ברדיוס של קילומטר מהבית, באוויר הפתוח - ובקפסולה של עד 20 איש

זמן צפייה: 02:53

הממשלה אישרה הלילה (חמישי) כי ממחר יוטל סגר מלא במדינת ישראל, זאת בניסיון לעצור את התפשטות מגפת הקורונה, שבימים האחרונים רושמת שיאים שליליים. כך, ממחר ועד צאת שמחת תורה, ייסגרו שווקים, בתי עסק ומקומות עבודה שאינם חיוניים. כמו כן, התחבורה הציבורית תצומצם והתכנסויות יותרו במגבלת חמישה אנשים בלבד.  טרם התקבלה החלטה בעניין פתיחת נמל התעופה בן גוריון.

גם באשר לפתיחת בתי הכנסת ביום הכיפורים עדיין לא הוחלט, אולם באופן כללי החליטו השרים כי יתאפשר להתפלל ולהפגין ברדיוס של עד קילומטר מהבית, באוויר הפתוח - ובקפסולה של עד 20 משתתפים. בינתיים, נאסרה תפילה במבנה סגור - שאינו מקום המגורים של המתפלל. מי שיעשה כן יעבור עבירה פלילית.

בדיון הלילי התבקשה הממשלה להצביע פעמיים - פעם אחת על החוק שמאשר את הטלת הסגר, ובפעם השנייה בעניין תקנות הבריאות, אשר מגבילות התקהלויות בהפגנות ובבתי כנסת. השר אסף זמיר הצביע נגד תקנות הבריאות, ואילו השרים איציק שמולי, אורית פרקש הכהן ויזהר שי הציבעו גם נגד הסגר וגם נגד הגבלת ההתקהלויות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורמים בסודאן: סיכוי גדול לנרמול יחסים עם ישראל "בקרוב מאוד"

רה"מ: דורש סגר כללי נרחב והידוק משמעותי בהגבלות באופן מיידי

השגריר פרידמן: "ייקח כ-7 שנים עד שהאמירויות יקבלו מטוס F-35"

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

עוד אישרו השרים תקנה שמאפשרת לאכוף אי שמירת מרחק בהפגנות. כמו כן, בכמה מקרים חריגים תותר היציאה מהבית, כגון: הצטיידות במוצרים חיוניים או קבלת שירותים חיוניים, סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה הדורשים סיוע, קבלת טיפול רפואי חיוני או טיפול סוציאלי חיוני וטבילת אישה במקווה טהרה.

בנוסף, תותר השתתפות בהלוויה של בן משפחה קרוב, וכן יציאה לצורך פעילות ספורט של יחיד או אנשים הגרים באותו מקום, ממקום המגורים - שלא באמצעות כלי רכב ממונע, העברה של קטין בין הוריו החיים בנפרד, טיפול בבעל חיים ותרומת דם.

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

במהלך הדיון, טענה פרקש הכהן כי לשרים אסור להתערב בהגבלת ההפגנות, זאת משום שהן נגד הממשלה עצמה. "אסור לנו לגעת בזה, לא לעסוק בזה. לתת רק לגורמי המקצוע. זה פסול", אמרה השרה. בתגובה, ענה לה ראש הממשלה כי "ההפגנות כוונו גם ליועמ"ש, גם לדרג המקצועי. אין שום מניעה ושום קביעה - מה שאומר שלממשלה יש זכות מלאה לעסוק בזה".