רה"מ: דורש סגר כללי נרחב והידוק משמעותי בהגבלות באופן מיידי

בתום התייעצות שקיים עם שרים, אמר נתניהו שיבקש לאשר סגירת ענפים רבים במשק. הקבינט מתכנס בשעה זו. מסתמן: יוחמרו ההנחיות על נתב״ג. רב בכיר בש"ס: לסגור מייד את בתי הכנסת

זמן צפייה: 12:25

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי בכוונתו לבקש להעביר החלטה על סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות באופן מיידי, וכן סגירת ענפים רבים במשק. זאת, לדבריו, מכיוון שאנו נמצאים בשעת חירום בעקבות העלייה החדה בתחלואה.

את הדברים אמר נתניהו בתום התייעצות מצומצמת שערך עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המשפטים אבי ניסנקורן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מנכ"ל הבריאות, נציגי משטרה, וגורמים מקצועיים נוספים בניסיון לגבש מתווי הפגנות ותפילות. קבינט הקורונה מתכנס בשעה זו.

יש הסכמה רחבה לסגור את בתי הכנסת, והוויכוח כרגע הוא אם לעשות זאת ביום כיפור או אחרי. טרם ברור אם יוגבלו תפילות במרחב הציבורי. ישנה גם הסכמה על הגבלת הפגנות, אבל עדיין יש מחלוקת על הפרטים. ייתכן שכבר ממחר תותר עבודה חיונית בלבד.

שרי כחול לבן תומכים בסגר מלא בהתאם לעמדת גורמי המקצוע, לרבות הפגנות, אבל דורשים להכפיף לתוך זה גם את התפילות. דרעי מתנגד כי משתמע מכך שלא ניתן יהיה לקיים תפילות גם מחוץ לבתי הכנסת.

עוד בחדשות 13:

גנץ: "נגבה את החלטת גורמי המקצוע בנוגע להפגנות ולתפילות"

משרד הבריאות הורה: קליטה מיידית של פרמדיקים לעבודה בבתי"ח

שיא שלילי: 6,923 נשאים ביממה; מספר הנדבקים חצה את ה-200 אלף

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

בתוך כך, מסתמן כי יוחמרו ההנחיות על נתב"ג, כך שלא יתאפשרו המראות והוא יישאר פתוח לנחיתות בלבד. חברי הקואליציה קיבלו עדכון להישאר בכנסת לאפשרות שהמליאה תצטרך להצביע על סגר מלא, בהתאם להחלטת הקבינט.

בד בבד, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב דוד יוסף, הוציא הוראה עדכנית לפיה: "יש לסגור באופן מיידי את כל בתי הכנסיות ובתי מדרשות ולהתפלל רק במרחב הפתוח". בקרוב, הממשלה צפויה לפנות לרופאים שפרשו לגמלאות בבקשה לחזור כדי לתגבר את בתי החולים הציבוריים.

בישיבת הקבינט יציג שר האוצר ישראל כ"ץ את תוכנית "הלב הפועם של הכלכלה", שנועדה לאפשר למגזר העסקי להמשיך לפעול גם בתקופת הסגר. האוצר יציע לאפשר את פעילותם של הענפים שתרומתם לתוצר גבוהה מאוד והסיכון בהם נמוך יחסית, ולסגור את כל השאר. באופן זה יישארו פתוחים ההייטק, תעשייה, שירותים בעבודה מרחוק (עורכי דין, רואי חשבון), עבודה במחסנים ומסחר סיטונאי. לפי תוכנית זו לא תותר מכירה קמעונאית בקניונים ושווקים, מספרות וטיפולים פרא-רפואיים, בתי מלון ושירותי הארחה ובילוי ופנאי עם התקהלות.

לפי התוכנית תינתן אפשרות לעובדים בקבוצות סיכון שלא להגיע לעבודה. התכנסויות וישיבות במקומות עבודה יוגבלו לעד 5 אנשים, המדינה תתגבר את מערך ההסעות כדי לצמצם את מספר הנוסעים בכל רכב.