גנץ: "נגבה את החלטת גורמי המקצוע בנוגע להפגנות ולתפילות"

ברקע התכנסות קבינט הקורונה, כתב שר הביטחון כי "הזכות לביטחון ובריאות חשובה לא פחות מהזכות להפגין ולהתפלל". לפיד: "אין קשר בין תפילות להפגנות, נתניהו מחבר ביניהם רק כי זה משרת אותו"

זמן צפייה: 01:19

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (רביעי) למחלוקת בנוגע לקיום הפגנות ותפילות במהלך ימי הסגר, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הזכות לביטחון ובריאות חשובה לא פחות מהזכות להפגין ולהתפלל - נגבה את מתווי גורמי המקצוע". זאת, ברקע התכנסות קבינט הקורונה שיכריע בדבר ההגבלות.

"במדינה דמוקרטית הזכות להפגין ולמחות היא קדושה", כתב גנץ. "דרישתם של המבקשים להתפלל, כפי שנהג העם היהודי במשך אלפי שנים, קדושה וצודקת אף היא. גם דרישתם של המבקשים להתפרנס בכבוד, לשוב למעגל העבודה ולדאוג לילדהם היא אמיתית וצודקת. אך לא פחות חשובה היא הזכות לבריאות ולביטחון. בין כל הזכויות הללו נצטרך לאזן".

"היום יוצגו בקבינט הקורונה מתווים מצומצמים לתפילות והפגנות על ידי גורמי המקצוע במשטרה, במשרד הבריאות ובייעוץ המשפטי לממשלה", המשיך שר הביטחון. "אנחנו נגבה את החלטתם, ננהג באחריות וברגישות בכדי לשמור על חיי האזרחים ובריאותם. אלו לא ימים רגילים ואני בטוח שכולם יקבלו זאת בהבנה".

עוד בחדשות 13:

משרד הבריאות הורה: קליטה מיידית של פרמדיקים לעבודה בבתי"ח

שיא שלילי: 6,923 נשאים ביממה; מספר הנדבקים חצה את ה-200 אלף

קבינט הקורונה יתכנס היום: יכריע לגבי מתווה להפגנות ולתפילות

ראש הממשלה החליפי בני גנץ
ראש הממשלה החליפי בני גנץ | צילום: חדשות 13

בתוך כך, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס גם הוא לסוגיה - ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נקודת המוצא של הדיון היא 'ההפגנות מול בתי הכנסת', למרות שזה פשוט לא אותו דבר", כתב בפייסבוק. "זה כמו לקיים דיון על 'חופי הים מול בתי הספר', או על 'פארקים מול מעליות'".

"שניהם חשובים, אבל הם פשוט לא דומים", המשיך לפיד. "נתניהו מחבר אותם רק כי זה משרת אותו שדתיים וחילונים ישנאו אחד את השני. הוא הרי מטפח את השנאה הזו לא מאתמול. אז אנחנו שוכחים שכל הנושא לא קשור בכלל לדתיים וחילונים, אלא להבדל בין מקומות פתוחים למקומות סגורים. אנשים יכולים להפגין במקומות פתוחים כל עוד הם נוהגים באחריות, לובשים מסיכות, שומרים על ריחוק חברתי. אנשים גם יכולים להתפלל בחגים במקומות פתוחים לפי אותם כללים".

הפגנה נגד נתניהו בבלפור בצאת ראש השנה | צילום: רויטרס

במקביל, כאמור, שרי הקבינט מתכנסים לדיון בדבר החמרת ההגבלות וגיבוש מתווים להפגנות ולתפילות. זאת לאחר שישיבת השרים אתמול הסתיימה ללא הכרעות, ושר החוץ גבי אשכנזי הציע כי משרדי המשפטים, הבריאות וביטחון הפנים יגבשו מתווים ויציגו אותם בדיון היום.