שיא שלילי: 6,923 נשאים ביממה; מספר הנדבקים חצה את ה-200 אלף

משרד הבריאות עדכן כי אתמול בוצעו יותר מ-61 אלף בדיקות, 11.7% מהן חיוביות. 31 בני אדם מתו ביממה האחרונה, ובכך עלה מניין מקרי המוות ל-1,316. 634 מהחולים במצב קשה, מהם 171 מונשמים

זמן צפייה: 01:31

הזינוק בתחלואה ממשיך: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי אתמול אובחנו 6,923 נדבקים חדשים בקורונה - שיא שלילי חדש. בכך, חצה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה את ה-200 אלף. אתמול בוצעו יותר מ-61 אלף בדיקות, 11.7% מהן חיוביות.

ביממה האחרונה מתו 31 בני אדם, ובכך עלה מניין מקרי המוות ל-1,316. מספר החולים במצב קשה עומד על 634, מהם 171 מונשמים. 1,341 בני אדם מאושפזים בבתי חולים.

עוד בחדשות 13:

קבינט הקורונה יתכנס היום: יכריע לגבי מתווה להפגנות ולתפילות

רה"מ: "פארסת ההפגנות חייבת להיפסק"; היועמ"ש לא מתנגד להגבלות

נערכים לתמותה גוברת: חברה קדישא רכשה מכולה לאחסון מאות גופות

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

ברקע העלייה בתחלואה, קבינט הקורונה יתכנס וידון בהחמרת הסגר ובגיבוש מתווה לקיום הפגנות ותפילות ביום כיפור. ישיבת הקבינט הסתיימה אמש לאחר שעות ארוכות ומבלי שהתקבלה הכרעה בסוגיות שנדונו.

שר הפנים אריה דרעי התייחס הבוקר בחשבון הטוויטר שלו לסוגיית התפילות, וכתב: "בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים, היום הקדוש בשנה. בתי הכנסת יוכלו לפעול במתכונת מצומצמת על פי תו סגול מוסכם, כפי שנהוג במקומות העבודה. יחד עם זאת, נפעל להכשרת מקומות תפילה רבים במרחב הציבורי, כדי לאפשר תפילה במקומות פתוחים".

"בשאר ימי הסגר, כשמשרד הבריאות ימנע התקהלויות במקומות סגורים, נתפלל כולנו במרחב הציבורי", המשיך דרעי. "בתקופת הסגר, מי שירצה להפגין, יעשה זאת סמוך לביתו. חייב להיות ברור שדין ההפגנות כדין התפילות".

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: חדשות 13

במהלך הישיבה אמש הצהיר דרעי: "אנחנו נמצאים במצב של פיקוח נפש. אני מוכן ללכת לרבנים ולשכנע אותם להתפלל יותר במרחב הציבורי. אני לא יכול לשכנע את הרבנים לוותר על הקפות שניות, על שמחת בית השואבה, אם ההפגנות יימשכו כרגיל. אנחנו ממשלה יהודית ודמוקרטית ואצלי היהודית היא הראשונה והחשובה. אם הממשלה תחליט תפילות ביום כיפור לא, הפגנות כן, לא יודע אם אוכל להישאר בממשלה כזאת שאינה יהודית".

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס לקיום ההפגנות במהלך הסגר וטען: "צריך להתאים את ההפגנות לסגר, אבל ההגבלות צריכות להיקבע על ידי צוות מקצועי ולא בידי פוליטיקאים, שנגדם מופנית המחאה. נתמוך גם במתן סמכויות אכיפה למשטרה כלפי מפגינים שיפרו את ההנחיות, אבל במדינה דמוקרטית ממשלה לא אוסרת מחאה נגדה".