חוק הסגר אושר בקריאה ראשונה; אמסלם: "המפגינים קראו לי שמן"

הח"כים התכנסו לדון באישור תקנות הסגר המחמירות. אמסלם בחר לתקוף את המפגינים, וגרם למהומה במליאה: "חצופים, מובילים לאנרכיה". חברי האופוזיציה תקפו: "אתה לא מתבייש? תתחיל לעבוד"

זמן צפייה: 04:11

מליאת הכנסת אישרה הערב (חמישי) בקריאה ראשונה את הטלת הסגר המחמיר החל ממחר בשעה 14:00. בהמשך תעלה הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, ומרגע שיאושרו בכנסת, התקנות ייכנסו לתוקף באופן רשמי.

השר דודי אמסלם (הליכוד) עלה להציג את הצעת החוק, ותקף את חברי האופוזיציה: "אתם אדוני הארץ, האליטה, אנשים מלומדים? אני חושב שאתם חצופים, מובילים לאנרכיה במדינת ישראל. חלקכם הולכים לבלפור. אתם שותפים להדבקה במדינת ישראל יש שם 10,000 איש שכל יום יושבים עושים שם חינגות. כשהם ראו אותי הם צרחו 'גנב, נוכל, שילמתי לך 10,000 שקל, תיכנס לבית סוהר, יא שמן, יא מסריח'".

חברי האופוזיציה התעמתו עמו, ואחר כך כמה מהם עזבו את האולם במחאה. אמסלם אף האשים את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכך שהוא מאפשר את המשך קיום ההפגנות, שלטענתו מגדילות את היקף התחלואה. לדבריו, "מנדלבליט הביא אותנו לאסון. מעולם לא תיארתי לעצמי שבן אדם יעשה כזה נזק למדינה, ועוד פקיד".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שוב: קרוב ל-7,000 נדבקים ביממה; עלייה בשיעור הבדיקות חיוביות

"נתניהו מביא באופן שיטתי מזוודות עם כביסה לניקוי בבית הלבן"

הסגר ייכנס לתוקף מחר ב-14:00 – גם ענפי הספורט יושבתו

דודי אמסלם בכנסת | צילום: חדשות 13

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ותהה: "איזה עוון עשינו שננגזר עלינו ראש ממשלה שקרן מושחת רמאי נוכל כושל ודיקטטור? אסור להשחית זמן בנקמה בו, רק לחשוב איך להוציא אותו מחיינו ומהר".

על פי נתניהו, לאחר החגים הסגר יימשך, אך טרם ברור אם באותה מתכונת או עם הקלות מסוימות. הכנסת צפויה לאשר היום את ההנחיות. זאת, בניסיון לעצור את התפשטות מגפת הקורונה, שרושמת זינוק חד בנתוני התחלואה ושוברת שיאים שליליים מדי יום.

בהתאם להנחיות, רק עובדים שהוגדרו חיוניים יורשו לצאת לעבודה. השווקים, בתי עסק ומקומות עבודה שאינם חיוניים - ייסגרו. יציאה מהבית שלא לצורך תתאפשר עד למרחק של קילומטר. להתרחק עוד יותר מותר רק לצורך דחוף, כגון: הצטיידות במוצרים חיוניים או קבלת שירותים חיוניים, סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה, קבלת טיפול רפואי חיוני או טיפול סוציאלי חיוני, טבילת אישה במקווה טהרה, העברה של קטין בין הוריו החיים בנפרד, טיפול בבעל חיים ותרומת דם.

דודי אמסלם בכנסת | צילום: חדשות 13

תפילות בבתי כנסת ייאסרו, יותר להתפלל עד 20 אנשים בשטח פתוח, ובמרחק של פחות מקילומטר מהבית. טרם הוצג מתווה לתפילה ביום כיפור. גם הפגנות יתאפשרו רק בקפסולות של עד 20 אנשים, שיפגינו בקרבת הבית. בנוסף, אושרה תקנה המאפשרת לאכוף אי-שמירת מרחק בהפגנות.

נמל התעופה בן גוריון צפוי להישאר פתוח שבוע נוסף, ואז להיסגר. עוד אישרו השרים כי כלל ענפי הספורט, למעט משחקים בין-לאומיים, יושבתו. במהלך הסגר, תתאפשר יציאה לצורך פעילות ספורט. השתתפות בהלוויה תותר רק אם מדובר בבן משפחה קרוב.

מוסדות החינוך ימשיכו לפעול מרחוק, השר מלבד פעילות של תלמידי החינוך המיוחד, כפרי הנוער, ילדים ונוער בסיכון - שתמשיך להתקיים כסדרה גם בתקופת הסגר. בנוסף, מסגרות לילדי עובדים חיוניים בגיל הרך תתאפשר כעת בקפסולות של עד עשרה ילדים, במקום עד שישה, כפי שהיה עד כה.

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: חדשות 13