שר החוץ האמריקני לשעבר: "נתניהו ניסה לרמות את טראמפ"

רקס טילרסון טען כי ראש ממשלת ישראל הציג לנשיא ארצות הברית מידע שגוי במטרה לשכנע אותו שישראל היא הצד הטוב בסכסוך עם הפלסטינים. "מאוד מטריד שבת ברית קרובה אלינו תנסה לעשות זאת"

 שר החוץ האמריקני, רקס טילרסון
שר החוץ האמריקני לשעבר, רקס טילרסון | צילום: רויטרס

שר החוץ האמריקני לשעבר רקס טילרסון, שכיהן בתפקיד בשנה הראשונה לכהונתו של טראמפ, טען כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לרמות את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כמה פעמים, כאשר הציג לו מידע שגוי על מנת לשכנעו שישראל היא הצד הטוב בסכסוך עם הפלסטינים, וכי האחרונים הם הצד הרע". את הדברים אמר אתמול (רביעי) באירוע שנערך באוניברסיטת הרווארד.

לטענת טילרסון, הוא ובכירים אחרים בממשל היו צריכים להראות לנשיא מידע הפוך, "כדי לשכנע אותו שנתניהו עבד עליו". לבסוף הוסיף כי "זה מאוד מטריד שבת ברית, שהיחסים שלנו כל כך קרובים, תנסה לעשות זאת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ הכריז על היועץ החדש לביטחון לאומי – רוברט אובריאן

טראמפ: "לא זקוקים לנפט מהמזה"ת, אך נעזור לבנות בריתנו"

סמוטריץ' לנתניהו בישיבת הממשלה: "אתה מסוגל לעמוד מול טראמפ?"

טראמפ וטילרסון
טראמפ וטילרסון | צילום: רויטרס

אתמול התייחס טראמפ למערכת הבחירות בישראל ואמר: "התוצאות צמודות מאוד, נראה מה יהיה". טראמפ הוסיף כי "לא שוחחתי עם נתניהו - מערכת היחסים שלנו היא עם מדינת ישראל".

יממה לפני היציאה לקלפיות, הנשיא האמריקני אמר: "בחירות גדולות מחר בישראל - יהיה מעניין וצמוד". "אני רוצה שכולם יעבדו ביחד. המזרח התיכון זה מקום מעניין. ישראל התחילה לעבוד עם הרבה מדינות שבשנתיים האחרונות לא חשבנו שזה יהיה אפשרי".

ביום שבת הודיע טראמפ כי הוא שוחח עם ראש הממשלה נתניהו על האפשרות לקדם ברית הגנה בין ארצות הברית לישראל - מיד לאחר הבחירות. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "התקשרתי היום לראש הממשלה נתניהו כדי לדון על האפשרות לקדם ברית הגנה בין ארצות הברית לישראל, אשר תחזק את הברית בין שתי המדינות. אני מצפה להמשיך בשיחות אחרי הבחירות בישראל, כאשר ניפגש בעצרת האו"ם מאוחר יותר החודש".

ביום שישי בלילה התייחס טראמפ לדיווחים כי ישראל עומדת מאחורי הצבת אמצעי האזנה בכמה מקומות בוושינגטון, ביניהם בסמוך לבית הלבן, ואמר: "אני לא מאמין שישראל מרגלת אחר ארצות הברית. קשה לי להאמין שזה נכון".

"היחסים שלי עם ישראל מעולים", המשיך הנשיא האמריקני. "תסתכלו על רמת הגולן, על העברת השגרירות לירושלים שהוכרה כבירה, אפילו תסתכלו על ההסכם עם איראן. איראן מדינה הרבה יותר שונה עכשיו מאיך שהייתה לפני שנתיים וחצי. אז אני לא מאמין לכך, אני לא מאמין לסיפור הזה. הכל אפשרי אבל אני לא מאמין לזה".