טראמפ הכריז על היועץ החדש לביטחון לאומי - רוברט אובריאן

נשיא ארצות הברית הודיע כי הנציג לענייני שבויים במשרד החוץ יחליף את ג'ון בולטון, שפוטר מתפקידו לפני כשבוע. "אני גאה להודיע על המינוי. עבדתי רבות עם רוברט, הוא יעשה עבודה נהדרת"

רוברט אובריאן ליועץ לבטחון לאומי בארה"ב
רוברט אובריאן ליועץ לבטחון לאומי בארה"ב | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (רביעי) על היועץ החדש לביטחון לאומי – רוברט אובריאן, שמכהן כנציג הנשיא לענייני שבויים במשרד החוץ. אובריאן יחליף את ג'ון בולטון, שפוטר מתפקידו לפני כשבוע. אובריאן יהיה היועץ הרביעי בתקופת כהונתו של טראמפ.

טראמפ הודיע על המינוי בחשבון הטוויטר שלו: "אני גאה להכריז על רוברט אובריאן כיועץ החדש לביטחון לאומי. עבדתי הרבה עם רוברט, הוא יעשה עבודה נהדרת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ: הוריתי למשרד האוצר להגביר את הסנקציות על איראן

טראמפ על המתקפה בסעודיה: "אנו ערוכים ודרוכים להגיב"

קולונל לשעבר, שגריר או מנהל מו"מ: מי יחליף את ג'ון בולטון?

כזכור, ביום שלישי שעבר הודיע טראמפ כי בולטון, שכיהן כיועץ לביטחון לאומי מחודש אפריל אשתקד, לא ימשיך בתפקידו. הודעתי אמש לג'ון בולטון ששירותיו אינם נחוצים עוד בבית הלבן. לא הסכמתי עם הרבה מעצותיו. ביקשתי ממנו שישלח מכתב התפטרות, אשר קיבלתי אותו היום בבוקר. אני מודה מאוד לג'ון על שירותו בתפקיד, ובשבוע הבא אני אודיע על מינוי חדש".

מיד לאחר הציוץ של טראמפ, בולטון כתב בטוויטר שלו: "הצעתי אמש להתפטר, והנשיא טראמפ אמר: 'בוא נדבר על זה מחר'".

ג'ון בולטון
ג'ון בולטון | צילום: רויטרס

אובריאן הוא נספח לענייני חטופים של הממשל הנוכחי. מוקדם יותר השנה כתב הנשיא ציוץ בטוויטר שלו, והתייחס לעצמו בתור "מנהל המו"מ הטוב ביותר שאני מכיר בארצות הברית". טראמפ לא ציין מי כינה אותו כך, אך דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, ציינה כי מדובר בציטוט של אובריין. הוא נשמע בעבר מתבטא ביחס ליכולות הנשיא בתחום, כשאמר שטראמפ הוא "בעל יכולות מדהימות לניהול מו"מ".

בטרם מינויו לנספח לענייני חטופים, הוא עמד בראש משרד עורכי דין בלוס אנג'לס, שסייע למשרד החוץ האמריקני בניהול יוזמה לשיפור מערכת המשפט באפגניסטן, במהלכה הכשיר עורכי דין ושופטים אפגניים.

רוברט אובריאן ליועץ לבטחון לאומי בארה''ב
רוברט אובריאן ליועץ לבטחון לאומי בארה''ב | צילום: רויטרס

באירופה, נודע אובריין לאחרונה בתור מי שביקר וניהל את התערבות הממשלה האמריקני במשפטו של הראפר אייסאפ רוקי ושני שותפיו מהכלא בשטוקוהלם שבשוודיה. החלטת הנשיא להפעיל את הנספח לענייני חטופים בנושא מעצר הראפר הכעיסה וגרמה ללעג של רבים בשוודיה, שהתייחסו למצב התמוה שבו הנספח מתערב בנושא כה איזוטרי במדינה.

כשבית המשפט בשוודיה פסק שהשלושה אשמים אך שחרר אותם, הגיב אובריין למקרה ואמר: "זהו לילה מעולה לארצות הברית ולממלכת שוודיה". מבקרים רבים במדינה לא הסכימו עם האבחנה של אובריין, וטענו כי הנשיא טראמפ מתערב בבורות ובבוטות בענייניה הפנימיים של מדינה אחרת. טראמפ הגיב לשחרור ואמר: "אני מרוצה מהתוצאה".