ההצעה של הליכוד לשקד: תיק - בתמורה לתיווך במו"מ עם ליברמן

לפי גורמים במפלגת השלטון, נתן אשל ביקש משרת המשפטים לשעבר לשכנע את יו"ר ישראל ביתנו להצטרף לקואליציה - והציע לה להמשיך לכהן כשרה. שקד הודתה כי ניסתה לגשר בין הצדדים, אך כשלה

זמן צפייה: 01:02

בחירות 2019 - הסיבוב השני: ברקע המשבר במשא ומתן הקולאיציוני שהוביל בסופו של דבר לפיזור הכנסת, נודע כי בליכוד הציעו עסקה לשרת המשפטים לשעבר איילת שקד, במסגרתה היא תנסה לשכנע את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להצטרף לממשלה - ובתמורה תמשיך לכהן כשרה בממשלה שתקום. לפי גורמים במפלגת השלטון, נתן אשל נשלח אל שקד וביקש ממנה לתווך בין הצדדים.

בליכוד הכחישו את הדברים וטענו שלא הייתה הצעה כזאת, אך שקד הודתה כי אכן ניסתה לגשר במשא ומתן, אך כשלה. ליברמן כזכור, סירב בסופו של דבר להיכנס לקואליציה מבלי שחוק הגיוס יעבור כפי שדרש, דבר שלו לא הסכימו המפלגות החרדיות - והכנסת פוזרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הווטו של שרה נתניהו: "איילת שקד לא תהיה בליכוד - נקודה"

שומרות מרחק: המפגש בין שרה נתניהו לשקד לאחר הפרסום על הווטו

נתניהו פיטר את נפתלי בנט ואיילת שקד מהממשלה

איילת שקד ושרה נתניהו
איילת שקד ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

כזכור, ביום ראשון פורסם בחדשות 13 כי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הטילה וטו על צירופה של איילת שקד לליכוד. על פי גורמים בכירים בליכוד, ביום רביעי בשבוע שעבר התנהלו בבית ראש הממשלה דיונים בדבר הרכבת הממשלה והתרחיש של הליכה לבחירות. משתתפי הדיונים דיווחו כי במהלך הדיונים שמעה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, את שמה של איילת שקד. לאחר מכן, לדבריהם, תקפה שרה נתניהו את ראש הממשלה בחריפות והצהירה בפני הנוכחים כי "איילת שקד לא תהיה בליכוד - נקודה".

לדברי גורמים המעורים בפרטים, הווטו הזה הוא החסם העיקרי בפני צירוף שקד למפלגת השלטון, והוא נמשך כבר שנים. חרף דיווחיהם של הבכירים, בליכוד טוענים כי לא היו דברים מעולם.

מוקדם יותר ביום ראשון הודיע ראש הממשלה על העברתם של השרים איילת שקד ונפתלי בנט מתפקידיהם כשרים בממשלה ובקבינט. זאת, כפי שפורסם ביום שבת לראשונה בחדשות 13. יו"ר הימין החדש נפתלי בנט נאם מחוץ לביתו שברעננה באותו הערב, והודיע כי ירוץ שוב בבחירות הקרובות בראשות המפלגה - אך לא הזכיר בדבריו את שקד.

נתניהו, שקד ובנט
נתניהו, שקד ובנט | צילום: רויטרס

"מוקדם יותר היום הודיע לי ראש הממשלה שהוא מפטר אותי מתפקידי כשר החינוך של מדינת ישראל. לראשונה, אוכל להקדיש את פתיחת שנת הלימודים הקרובה ב-1 בספטמבר רק לארבעת ילדיי ולא לכל שני מיליון ילדיי במערכת החינוך בישראל". נט הוסיף והודה לציבור בישראל ואמר: "אני יכול להבטיח לכם: אתם בידיים טובות. אני מחוייב לבצע חפיפה מסודרת לכל שר שיחליף אותי כדי לצמצם את הזעזועים לקראת פתיחת שנת הלימודים בעוד 90 יום".