חצה את הקווים: נאמנו לשעבר של ליברמן ייעץ לקמפיין הליכוד

חבר הכנסת לשעבר, רוברט אילטוב, ששימש ראש סיעת ישראל ביתנו בכנסת ה-20, אך לא נכלל ברשימת המפלגה לכנסת ה-21, ייעץ למפלגתו של נתניהו בנושא הקול הרוסי

זמן צפייה: 05:57

ישראל בוחרת: חבר הכנסת לשעבר, רוברט אילטוב, נאמנו לשעבר של אביגדור ליברמן, התמנה ליועץ לקמפיין הליכוד בנושא הקול הרוסי. בכנסת ה-20 שימש אילטוב ראש סיעת ישראל ביתנו בכנסת, אך לא נכלל ברשימת המפלגה לכנסת ה-21. בימים האחרונים פנו מהליכוד לאילטוב, וכעת הוא נענה להצעתם. מהליכוד נמסר בתגובה לדיווח: "איננו מתייחסים לצוות קמפיין הליכוד".

מפלגת ישראל ביתנו מסרה בתגובה כי "מחר צפוי נתניהו לפתוח 'יריד תעסוקה' ברחוב בלפור, לשם הוזמנו פליטי מפלגת 'ישראל ביתנו'. זה שלראש הממשלה, לשר הביטחון ולשר הבריאות יש זמן בין איומי איראן, חמאס וחזבאללה, להקדיש מזמנו גם ל'איומי' 'ישראל ביתנו', מצביע על לחץ במטה הבחירות של הליכוד. נתניהו מחזר אחרי אנשינו בהווה ובעבר רק מתוך ידיעה ברורה שמפלגתנו היא הגורם היחיד הנהנה מאמון ומתמיכה רחבה ב'רחוב הרוסי'.

עוד בחדשות 13:

קטעי הארכיון חושפים: היחסים המורכבים של ליברמן ונתניהו

ליברמן: "נתניהו יקים ממשלת מיעוט – בתמיכת המפלגות הערביות"

רה"מ מינה יועץ לענייני הקהילה הרוסית – שכתב טורים נגד ליברמן

ח"כ רוברט אילטוב
ח"כ רוברט אילטוב | צילום: יח"צ

זהו אינו המינוי הראשון של ראש הממשלה במערכת הבחירות הנוכחית שנועד להיאבק במפלגתו של ליברמן. לפני כחודש מינה נתניהו את עו"ד אריאל בולשטיין ליועץ מיוחד לענייני יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר. בולשטיין, יליד ברית המועצות לשעבר, כותב בימים אלו עבור "ישראל היום", ולאחרונה התבטא בטוריו נגד יו"ר ישראל ביתנו.

"העלייה ממדינות אלה תרמה רבות להצלחת ישראל בעשורים אחרונים", אמר הערב נתניהו "אך ישנם סוגיות רבות שדורשות טיפול מיוחד. ביחד נצליח לקדם פתרונות של פנסיות, דיור ציבורי ונושאים חשובים אחרים".

בתגובה למינוי של נתניהו, כתב ליברמן: "אתמול ראש הממשלה מינה יועצת לענייני בעלי חיים. היום לאחר פרסום הסקרים בכלי התקשורת, שבהם ישראל ביתנו משיגה 10 מנדטים, מינה יועץ לענייני עולים מברית המועצות לשעבר. זה מעיד שראש הממשלה נמצא בלחץ היסטרי וכנראה כבר מחר נשמע עוד בשורה - יועץ מיוחד לענייני דובים בקוטב הצפוני".

לפני כשלושה שבועות תקף ליברמן את נתניהו ואמר כי "אמנם שמענו את ראש הממשלה אומר על הערבים שהם נוהרים לקלפיות, אבל במקרה הזה נתניהו נוהר לכיוון המפלגות הערביות וכנראה הנהירה הזאת תעלה למשלם המיסים הרבה מאוד כסף". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעת מפלגת ישראל ביתנו.

אביגדור ליברמן וחברי ישראל ביתנו בשער שכם
אביגדור ליברמן וחברי ישראל ביתנו בשער שכם | צילום: רויטרס

ליברמן המשיך במתקפתו: "נתניהו מתכנן ממשלת מיעוט יחד עם החרדים והערבים, וברור שממשלה כזו תקום על חשבון הציבור שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים. אם מישהו חושב שזה תסריט דמיוני - זה לא. מי שמכיר היטב את העניינים בתוך הליכוד אז זאת התוכנית. כנראה בליכוד הבינו שלא יהיה להם 61 מנדטים בלעדינו, ולכן החליטו לבנות את המהלך עם מפלגות הערביות".

לפני כחודש הצהיר ליברמן בריאיון ל"המטה המרכזי" כי מפלגתו "תכפה ממשלה עם הליכוד ועם כחול לבן. זאת תהיה ממשלת חירום, ממשלה לאומית ליברלית. נעשה הכול על מנת לחסום את החרדים, שלא ייכנסו לממשלה". לדבריו, "מול האתגרים הביטחוניים והתקציביים, חשוב שתקום ממשלת חירום שמורכבת מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. שלוש המפלגות צריכות לגבש קווי יסוד ומסגרת תקציבית, ורק אחר כך - מי שירצה שיצטרף". עוד הצהיר: "אריה דרעי הוא חבר לשעבר".

"בליכוד רוצים ממשלה חרדית, ממשלת הלכה שתורכב מליצמן, גפני, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר", המשיך יו"ר ישראל ביתנו ותקף את נתניהו. "אמרנו שנמליץ על נתניהו לראש ממשלה - אבל ההמלצה שלנו היא עקרונית. לא התחייבנו ברמה האישית להמליך את נתניהו לכל החיים".