ליברמן: "נכפה ממשלת חירום עם הליכוד וכחול לבן - ללא החרדים"

יו"ר ישראל ביתנו תקף את רה"מ בריאיון ל"מטה המרכזי" והצהיר: "נעשה הכול כדי לחסום את החרדים". כחול לבן בתגובה: "אפשר היה למנוע בחירות מיותרות - אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא"

זמן צפייה: 16:57

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצהיר היום (שבת) בריאיון ל"מטה המרכזי" כי מפלגתו "תכפה ממשלה עם הליכוד ועם כחול לבן. זאת תהיה ממשלת חירום, ממשלה לאומית ליברלית. נעשה הכול על מנת לחסום את החרדים, שלא ייכנסו לממשלה". לדבריו, "מול האתגרים הביטחוניים והתקציביים, חשוב שתקום ממשלת חירום שמורכבת מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. שלוש המפלגות צריכות לגבש קווי יסוד ומסגרת תקציבית, ורק אחר כך - מי שירצה שיצטרף". עוד הצהיר: "אריה דרעי הוא חבר לשעבר".

"בליכוד רוצים ממשלה חרדית, ממשלת הלכה שתורכב מליצמן, גפני, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר", המשיך יו"ר ישראל ביתנו ותקף את נתניהו. "אמרנו שנמליץ על נתניהו לראש ממשלה - אבל ההמלצה שלנו היא עקרונית. לא התחייבנו ברמה האישית להמליך את נתניהו לכל החיים".

עוד בחדשות 13:

"הציבור יהיה בהלם אם יידע מה רה"מ הבטיח לחרדים"

רה"מ מינה יועץ לענייני הקהילה הרוסית – שכתב טורים נגד ליברמן

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

"במהלך הקמפיין אמר ראש הממשלה שיעביר חוק עונש מוות למחבלים מיד אחרי הבחירות - והוא הראשון שטרפד את החוק", המשיך ליברמן. "בשבוע הבא רה"מ הולך להעביר עוד 30 מיליון דולר פרוטקשן לחמאס - אחרי כל השריפות והרקטות. אני באמת מופתע שהוא משייך את עצמו לימין. אי אפשר להשלים עם המציאות הזאת. יש פה מדיניות תבוסתנית".

עוד התייחס ליברמן למינויו של יועץ לענייני עולי ברית המועצות לשעבר, על ידי ראש הממשלה. "זה עלבון לאינטליגנציה ופגיעה בכבודם של העולים. נתניהו בתפקיד כבר עשר שנים ברצף, ועד עכשיו לא מצא לנכון למנות יועץ לענייני עולים. שלושה חודשים לפני הבחירות הוא עושה את זה. זה שרה"מ כותב בפייסבוק ברוסית רק מראה שאין לו מושג על מה הוא מדבר. כל מה שנתניהו עושה – מינוי אמיר אוחנה, "חוק העציץ" – הכול מסך עשן, שנועד להסתיר את המטרה העיקרית".

בהתייחס למשבר בתקציב המדינה, אמר ליברמן: "אנחנו במשבר תקציבי הכי חמור שאני זוכר. דיברתי השבוע עם שני בכירים באגף התקציבים שאמרו שהמצב קטסטרופה. אנחנו הולכים לקראת קיצוצים דרקוניים, שהולכים לפגוע קשה במעמד הביניים ובחלשים. ברור שיש פה ניסיון להסתיר את התמונה האמיתית. יש מקום אחד שלא מתכוונים לגעת בו - תקציב הישיבות".

נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמן | צילום: רויטרס

על פרשת מכירת הצוללות מס' 3 ו-4 למצרים אמר: "בתור שר החוץ וחבר הקבינט ידעתי לפרטי פרטים על כל ההסדרים בנושא הצוללות. לא יכול להיות ששר ביטחון לא ידע - אין סרט כזה. זה לא יכול להיות בהגדרה".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של ליברמן: "יצא המרצע מהשק: ליברמן אומר בפירוש שהוא מוכן ללכת עם לפיד וגנץ ולכפות הקמת ממשלת שמאל".

מכחול לבן נמסר: "אם ליברמן היה מגיע למסקנה הזאת לפני שהוא ומפלגתו הצביעו בעד פיזור הכנסת, היו נמנעות מעם ישראל בחירות מיותרות. אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. הדבר הנכון והנחוץ זאת ממשלת אחדות".

איתמר בן גביר, מראשי "עוצמה יהודית" בתגובה לדברים: "עכשיו הכל מחודד בפני הבוחר - או ממשלת שמאל של גנץ-ליברמן, או ממשלת ימין של ביבי-בן גביר שאנחנו לשון המאזניים שלה. ליברמן שוב מוכיח שהוא עמוק בשמאל, וחסר כל עמוד שידרה אידיאולוגי: פעם הוא בימין פעם בשמאל, פעם נגד עודה, פעם מסתחבק עם טיבי, פעם שותף לחרדים ופעם מנסה לגזור קופה עליהם. ליברמן מסוכן לישראל".