"הציבור יהיה בהלם אם יידע מה רה"מ הבטיח לחרדים"

אלי אבידר (ישראל ביתנו) הוסיף ותקף את חבריו למחנה הימין: "אין לנתניהו אופוזיציה בליכוד ובמפלגות הציונות הדתית" • אלהרר: "כולנו נאלצים לצפות ברה"מ מבעיר הכול כדי לשמור על הכיסא"

זמן צפייה: 00:52

ישראל בוחרת: ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בחולון כי בהיעדר אופוזיציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל כרצונו. "אין אופוזיציה בכנסת: אין לנתניהו אופוזיציה בליכוד, חברים שלי שם לא פותחים את הפה. אין לו אופוזיציה במפלגות הימין, במפלגות הציונות הדתית ובכחול לבן. קיבלו 35 מנדטים, נכנסו לכנסת ונכנסו לשק שינה?" אבידר הוסיף: "זו הסיבה שנתניהו יכול להבטיח את השמיים והארץ לחרדים. אם הציבור היה יודע מה הוא הבטיח למפלגות החרדיות – הציבור היה בהלם".

בתוך כך, התייחס שר הרווחה לשעבר וחבר מפלגת כחול לבן, מאיר כהן, לסבב השני של הבחירות. "אני גר בדימונה אפילו השכנים הליכודניקים אומרים לי בשבועות האחרונים - ביבי הוא לא חזות הכל", אמר באירוע "שבתרבות" ברעננה. "נוצר איזה סדק קטן ולשם אנחנו חייבים להיכנס".

"המדינה נמצאת במצב חירום מכל הבחינות", המשיך. "בדרום מתים אנשים כי אין רפואה בדרום פרט לסורוקה. אין מספיק מיטות ורופאים וביבי עסוק רק בתיקים שלו".

עוד בחדשות 13:

מסתמן: אהוד ברק החליט להתמודד בבחירות במפלגה עצמאית

איילת שקד: "מתכוונת לחזור לכנסת בבחירות הקרובות"

יעלון על ההתנהלות בליכוד: גם חמאס נבחר בבחירות דמוקרטיות

אלי אבידר
אלי אבידר

ח"כ איציק שמולי (העבודה) התייחס להודעתו כי יתמודד על ראשות המפלגה, ואמר: "יש כאן אתגר עצום שאני מודע לגודלו. אני פייטר וכפי שנלחמתי על אחרים אני אלחם עכשיו על הבית הזה ועל ההצלחה של המחנה כולו", שמולי הוסיף: "מדינת ישראל עומדת בפני הכרעות חשובות והגיע הסמן לקחת את המושכות לידיים. אני מתכוון להיבחר ולגרום לרבים לחזור הביתה ולצד כוחות נוספים להוביל לשינוי כיוון במפלגה ובמדינה".

חברת הכנסת קארין אלהרר תקפה באירוע "שבת תרבות" בגבעתיים את ראש הממשלה נתניהו. "עדר מלחכי הפנכה של ראש הממשלה מאוד אוהב להשתמש בביטוי 'העם אמר את דברו' - אבל בשנייה שדברים לא מתיישבים בול עם התכניות של נתניהו, לוקחים את אותו 'רצון העם' הנחשק וזורקים אותו לביבים", אמרה. "העם לא רוצה שיעמיקו לו את הגירעון, לא רוצה שימצאו פתרונות שהם בבחינת כיבוי שריפות למשבר סבסוד הצהרונים וגם לא מעוניין שחוק הפיקוח על מעונות היום יידחה בשנה. אני נלחמתי כדי שהחוקים האלו יקרמו עור וגידים ועכשיו כולנו נאלצים לצפות בנתניהו שמעלה את הכל בלהבות - העיקר לשמור על הכסא."

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: דוברות באר שבע

אתמול פורסם בחדשות 13 שמסתמן כי אהוד ברק החליט להתמודד בבחירות במפלגה עצמאית ולא במפלגת העבודה. ברק נפגש במהלך השבוע עם יאיר גולן, והשניים דנו בשיתוף פעולה במסגרת פוליטית חדשה. לברק יש יחסים טובים עם המתמודדים בפריימריז בעבודה, וצפוי שיתוף פעולה בין שתי המפלגות, אם אכן יקים ברק מפלגה חדשה.

ביום רביעי הודיע אבי גבאי, על פרישה מהחיים הפוליטיים. הסיבה לפרישה, כך הסביר בחשבון הפייסבוק שלו, היא הריבים הפנימיים וחוסר היכולת של המפלגה להתאחד. "אני מאמין שמפלגה שלא יכולה להתאחד וללכת קדימה, לא יכולה לבוא לציבור ולהציע לו שתנהל את המדינה", כתב. "בסוף מדובר בחיים ובאיכות החיים של אזרחי המדינה ולא רק במשחק פוליטי פנים מפלגתי".

איציק שמוליק מתוך סרטון בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא מודיע כי יתמודד לראשות מפלגת העבודה
איציק שמוליק מתוך סרטון בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא מודיע כי יתמודד לראשות מפלגת העבודה | צילום: עמוד הפייסבוק: איציק שמולי

כאמור, מוקדם יותר אתמול הודיע חבר הכנסת איציק שמולי, שהגיע בפריימריז האחרונים למקום הראשון במפלגת העבודה, כי יתמודד לראשות המפלגה בפריימריז הקרובים. בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "הגיע הזמן לקחת את המושכות לידיים. אתמודד לראשות מפלגת העבודה ואוביל אותה לפרק חדש ומלא תקווה", עוד הוסיף: "זה הזמן שלנו להחזיר את האמון של רבים שאיבדנו בדרך, לחזק את הערכים עליהם גדלנו, לרקום שותפויות חדשות ולפרוץ יחד את גבולות המחנה כדי להגדיל את הסיכוי לשינוי עבור המדינה".

בשבוע שעבר הודיעה חברת המפלגה, סתיו שפיר, כי היא מתמודדת על תפקיד יושבת ראש העבודה. יום קודם לכן אמרה בריאיון ל-"לפני החדשות": "נמצא מעלינו בהנהגה דור שהכשיל אותנו, שנבהל ואפשר לימין הקיצוני להשתלט על כל מוקדי הכוח", אמרה. "על המשפט, התקשורת והכנסת. חייבים לעצור את זה, והגיע הזמן לדור חדש של הנהגה שלא מפחד שלא מוכן לשבת ולשחק משחקים ולסגור קומבינות עם הימין הקיצוני אלא בא לדאוג לישראל".