רה"מ מינה יועץ לענייני הקהילה הרוסית – שכתב טורים נגד ליברמן

נתניהו מינה את עו"ד אריאל בולשטיין, שהתבטא נגד יו"ר ישראל ביתנו ב-"ישראל היום", לעוזרו לענייני יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר. ליברמן: "הוא בלחץ, מחר ימנה יועץ לענייני דובי קוטב"

זמן צפייה: 00:51

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה הערב (רביעי) את עו"ד אריאל בולשטיין ליועץ מיוחד לענייני יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר. בולשטיין, יליד ברית המועצות לשעבר, כותב בימים אלו עבור "ישראל היום", ולאחרונה התבטא בטוריו נגד יו"ר ישראל ביתנו.

"העלייה ממדינות אלה תרמה רבות להצלחת ישראל בעשורים אחרונים", אמר הערב נתניהו "אך ישנם סוגיות רבות שדורשות טיפול מיוחד. ביחד נצליח לקדם פתרונות של פנסיות, דיור ציבורי ונושאים חשובים אחרים".

בתגובה למינוי של נתניהו, כתב ליברמן: "אתמול ראש הממשלה מינה יועצת לענייני בעלי חיים. היום לאחר פרסום הסקרים בכלי התקשורת, שבהם ישראל ביתנו משיגה 10 מנדטים, מינה יועץ לענייני עולים מברית המועצות לשעבר. זה מעיד שראש הממשלה נמצא בלחץ היסטרי וכנראה כבר מחר נשמע עוד בשורה - יועץ מיוחד לענייני דובים בקוטב הצפוני".

עוד בחדשות 13:

ליברמן: אם נתניהו יוסיף להמציא עליי שקרים, אספר עליו את האמת

ההצעה של הליכוד לשקד: תיק – בתמורה לתיווך במו"מ עם ליברמן

חידת נתניהו-ליברמן: 30 שנה של אינטרסים, איחודים ופילוגים

Israel's Defence Minister Avigdor Lieberman Arrives To Delivers A Statement To The Media Following His Party, Yisrael Beitenu, Faction Meeting At The Knesset, Israel's Parliament, In Jerusalem
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

בתגובת לדברי ליברמן, תקפה הליכוד את יו"ר ישראל ביתנו בהודעה שהוציאה ברוסית, וכתבה כי "ההצהרה המטורפת שבה איווט משווה את החוזרים ממדינות ברית המועצות לשעבר לבעלי חיים, מעידה בעיקר על פאניקה ועל התעלמות מהקהילה".

משחק ההאשמות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהחל השבוע צפוי ללכת ולהחריף במהלך תקופת הזמן הקרובה. לפני כשבועיים פורסם כי בשיחות סגורות ליברמן אומר כי "אם נתניהו יוסיף להמציא עליו שקרים – הוא יספר עליו את האמת".

לא ברור מהו המידע שליברמן איים לחשוף, וגם לא ברור על אלו שקרים מדובר. לא מן הנמנע שבדבריו התכוון יושב ראש ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר בממשלת נתניהו בין היתר לציוץ של יאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה, שעורר סערה כשחשף לכאורה שמינויו של יהודה ויינשטיין ליועץ משפטי לממשלה היה חלק מדרישות קואליציוניות של ליברמן לכניסה לממשלה ב-2009.

יממה לאחר ההצבעה על פיזור הכנסת ה-21, כינס נתניהו מסיבת עיתונאים בירושלים. "היום היינו אמורים להציג לאזרחי ישראל ממשלת ימין חזקה ויציבה. שניים וחצי מיליון אזרחים בחרו בי להנהיג את המדינה. אני רוצה להודות לכם שהצבעתם למפלגות שהתחייבו להקים ממשלה בראשותי, ואכן הליכוד הצליח להשיג הסכמים קואליציוניים עם 60 מתוך 65 המנדטים", תקף נתניהו את יריבו החדש. "רק מפלגה אחת, רק אדם אחד, ליברמן סרב לקיים את הבטחתו לבוחר ושוב הפיל ממשלת ימין – בפעם השנייה בתוך שמונה חודשים. הוא קיבל כל מה שהוא רצה, פנסיות, הוסטלים, תקנים, ועדות, תפקידים. והוא קיבל גם את חוק הגיוס".

"ליברמן הוא מפיל סדרתי של ממשלות ימין. ברור שאם לשותפים שלנו היו ביחד איתנו 61 מנדטים היינו מקימים בלעדיו ממשלה. זה בדיוק מה שקרה בבחירות 2015. היו לנו 61 מנדטים, גם אז ליברמן סרב להצטרף – והקמנו ממשלה בלעדיו", הוסיף. "גם אז ניסיתי להכניס אותו בכל דרך והוא לא רצה. הוא קיווה שאם יישאר בחוץ, ממשלת הימין שהקמתי תיפול מעצמה. אחרי שראה שהממשלה לא נופלת – הוא נכנס. זו הפעם השלישית שהאיש הזה פועל להפיל ממשלת ימין".

נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמן | צילום: רויטרס

"בעבר ליברמן נכנס לממשלה בלי חוק הגיוס, כי כשהוא רוצה להיכנס לממשלת ימין אז אין לו עקרונות, אך כשהוא רוצה להפיל ממשלה – פתאום יש עקרונות. פתאום הוא נגד החרדים", תקף והמשיך: "20 שנה הוא עושה דילים רק עם החרדים. ב-2009 הוא תמך בעמדת שס להגדלת קצבאות הילדים. ב-2012 תמך בכל המינויים של ש"ס לרבני הערים והיישובים וב-2018 הוא עשה שוב דיל עם ש"ס כדי לסכל מועמד חילוני, עופר ברקוביץ, לראשות העיר ירושלים".

מאוחר יותר באותו יום כינס יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מסיבת עיתונאים ובה הגיב לטענות כלפיו מצד ראש הממשלה נתניהו. "מתנהל פה דיון לא ראוי שבו האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני", אמר. ליברמן אף התייחס לטענות של יאיר נתניהו, בנו של רה"מ, לפיהן הוא ביקש בעבר למנות לתפקיד היועמ"ש את יהודה ויינשטיין, כדי שיסגור את תיקיו, ואמר: "צריך להפנות את יאיר נתניהו לפסיכיאטר מחוזי".

לטענת ליברמן, "היה ניסיון לקנות ח"כים ממפלגות אחרות שנמשכו עד אתמול בערב. כל יום שלישי ניסו לקנות כמה ח"כים ממפלגת העבודה. אצלנו יש ארבעה ח"כים, ואין אחד שלא קיבל הצעה מפתה להצטרף לליכוד וכך גם לפרק את מפלגת ישראל ביתנו - לפגוע באביגדור ליברמן ולעבור לצד השני. אז ברור שמלכתחילה לא הייתה כוונה לראות בישראל ביתנו בת ברית לקואליציה עתידית".

"אני רוצה להתייחס למסע ההכפשות שמתנהל מאתמול בבוקר. שמעתי את כל הדברים, ואני מתנצל גם על התוכן וגם על הסגנון. אני רוצה להזכיר לראש הממשלה שזה היה דווקא הוא שהצביע בעד ההתנתקות. זה הוא שהוביל את ההתנצלות בפני הדיקטטור ארדואן. דווקא נתניהו טרפד בכוונה חוק לעונש מוות למחבלים, הוא זה שמנע את פינוי חאן אל-אחמר, התנחלות בלתי חוקית של פלסטינים. זה נתניהו שהעביר מיליונים לחמאס בעזה - אז לדבר על שמאלנים זה מגוחך. העצה החברית שלי לאנשי מטה הליכוד – אתם חייבים לגייס קודם כל פסיכיאטר בעל שם טוב ובעל ניסיון מוכח, כי זה לא יעבוד אחרת".