ליברמן: "נתניהו יקים ממשלת מיעוט - בתמיכת המפלגות הערביות"

יו"ר ישראל ביתנו טען בפתח ישיבת סיעת מפלגתו שכדי ליצור רשת ביטחון, רה"מ "נוהר לכיוון הערבים כדי שיתמכו בו מבחוץ - ובתמורה יעביר להם הרבה כסף". הליכוד: "פייק ניוז מנותק מהמציאות"

זמן צפייה: 03:01

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (שני) כי "אמנם שמענו את ראש הממשלה אומר על הערבים שהם נוהרים לקלפיות, אבל במקרה הזה נתניהו נוהר לכיוון המפלגות הערביות וכנראה הנהירה הזאת תעלה למשלם המיסים הרבה מאוד כסף". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעת מפלגת ישראל ביתנו.

ליברמן המשיך לתקוף את ראש הממשלה: "נתניהו מתכנן ממשלת מיעוט יחד עם החרדים והערבים, וברור שממשלה כזו תקום על חשבון הציבור שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים. אם מישהו חושב שזה תסריט דמיוני - זה לא. מי שמכיר היטב את העניינים בתוך הליכוד אז זאת התוכנית. כנראה בליכוד הבינו שלא יהיה להם 61 מנדטים בלעדינו, ולכן החליטו לבנות את המהלך עם מפלגות הערביות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נציגי המפלגות הערביות סיכמו: "מחויבים לרוץ ברשימה משותפת"

גנץ לנתניהו: "עצור את מינוי סמוטריץ' לקבינט - מדובר בהפקרות"

לפיד ליעלון: "אם פותחים סיכומים – למה שתל"ם תקבל 5 מנדטים?"

ליברמן בישיבת הסיעה
ליברמן בישיבת הסיעה | צילום: ערוץ הכנסת

"כמו שבממשלה האחרונה נתניהו התריע מהסכנה של השמאל ואז ניסה לקים איתם ממשלה, עם אבי גבאי, כרגע הוא בונה ממשלה שהיא נסמכת על שולחנם של מפלגות ערביות, ממשלת מיעוט, כאשר המפלגות הערביות יתנו רשת ביטחון מבחוץ ויקבלו הרבה מאוד כסף", הוסיף.

מהליכוד נמסר בתגובה: "פייק ניוז מנותק מהמציאות. לא היה ולא יהיה שיתוף פעולה בין הליכוד לבין המפלגות הערביות. ראש הממשלה נתניהו יפעל להקמת ממשלת ימין בהובלת הליכוד".

Israel's New Defence Minister, Avigdor Lieberman, Head Of Far Right Yisrael Beitenu Party, Attends A Swearing In Ceremony At The Knesset, The Israeli Parliament, In Jerusalem
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו''ר ש''ס אריה דרעי | צילום: רויטרס

ביום חמישי שעבר נציגי המפלגות הערביות בכנסת - חד"ש, רע"ם, בל"ד ותע"ל, הודיעו כי ירוצו יחד בבחירות הקרובות תחת רשימה משותפת. כך סיכמו בתום פגישה בה השתתפו מזכ"ל חד"ש מנצור דהאמשה, מזכ"ל תע"ל אוסמה סעדי, יו"ר הוועד המרכזי של רע"ם אבראהים חג'אזי ויו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה.

"כל הצדדים הביעו את מחויבותם המלאה לרשימה המשותפת, והבהירו שריצה ביחד בבחירות היא כוונתם היחידה והבלעדית", נמסר בהודעה משותפת. "נציגי כל המפלגות גם הדגישו את הצורך הדחוף למהר בהשלמת הרכבתה מחדש של הרשימה המשותפת, כדי שנוכל לצאת בקמפיין בחירות אפקטיבי שיחזק את הייצוג הפוליטי של הציבור הערבי".

"נציגי המפלגות דנו בדרכים לגבש את מצע הרשימה המשותפת, תכנית העבודה הפרלמנטרית והחזון האסטרטגי, כדי שלבנייתה המחודשת של הרשימה המשותפת יהיו יסודות מוצקים שיבטיחו את פיתוחה, תפקודה היעיל ומיצוי חשיבותה הלאומית, המדינית והחברתית, וכדי שנוכל להגביר את ההשתתפות העממית והציבורית בעשייה המשותפת ולהביא לידי ביטוי ראוי את היכולות והמשאבים המגוונים שקיימים בחברה הערבית – ובהקשר זה גם הוחלט להקים צוותי עבודה וייעוץ שילוו את העבודה הפרלמנטרית, הבינלאומית והעממית של הרשימה המשותפת", נמסר.

עודה, שחאדה, טיבי, עבאס
עודה, שחאדה, טיבי, עבאס | צילום: רויטרס

לפני כעשרה ימים הצהיר ליברמן בריאיון ל"המטה המרכזי" כי מפלגתו "תכפה ממשלה עם הליכוד ועם כחול לבן. זאת תהיה ממשלת חירום, ממשלה לאומית ליברלית. נעשה הכול על מנת לחסום את החרדים, שלא ייכנסו לממשלה". לדבריו, "מול האתגרים הביטחוניים והתקציביים, חשוב שתקום ממשלת חירום שמורכבת מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. שלוש המפלגות צריכות לגבש קווי יסוד ומסגרת תקציבית, ורק אחר כך - מי שירצה שיצטרף". עוד הצהיר: "אריה דרעי הוא חבר לשעבר".

"בליכוד רוצים ממשלה חרדית, ממשלת הלכה שתורכב מליצמן, גפני, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר", המשיך יו"ר ישראל ביתנו ותקף את נתניהו. "אמרנו שנמליץ על נתניהו לראש ממשלה - אבל ההמלצה שלנו היא עקרונית. לא התחייבנו ברמה האישית להמליך את נתניהו לכל החיים".