גנץ לנתניהו: "עצור את מינוי סמוטריץ' לקבינט - מדובר בהפקרות"

יו"ר כחול לבן קרא לראש הממשלה להימנע ממינוי שר התחבורה הנכנס לתפקיד הרגיש, שלטענתו נובעת מנסיונו של רה"מ לקנות לעצמו חסינות משפטית. "אל תהפוך את הביטחון שלנו לסחר-מכר פוליטי ואישי"

זמן צפייה: 01:24

יו"ר כחול לבן בני גנץ קרא היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא למנות את שר התחבורה הנכנס בצלאל סמוטריץ' לחבר הקבינט המדיני-בטחוני. בפוסט שפרסם בפייסבוק טען גנץ כי מינוי סמוטריץ' לתפקיד הרגיש נובע מניסיונו של נתניהו לקנות לעצמו חסינות משפטית. בתוך כך, היום יתקיים טקס חילופי שרים בין סמוטריץ' לישראל כץ במשרד התחבורה בירושלים.

"הפקרות ביטחונית תמורת חסינות משפטית", כתב גנץ. "המציאות הביטחונית באיזור מתערערת, ואנחנו במרחק החלטה קצרה מלחימה שכמותה לא ראינו במזרח התיכון מאז מלחמת המפרץ. ובמה עסוק נתניהו, מר 'איראן לפני הכול', הבוקר? בהכנסת בצלאל סמוטריץ לקבינט הביטחוני, החדר הרגיש ביותר במדינת ישראל. אדם שעודד אזרחים לחסום כבישים ולהתעמת עם כוחות הביטחון וקרא "לדלל" את אוכלוסיית עזה, ישב בחדר, מול רמטכ״ל וראש מוסד שיפרטו את התוכניות הביטחוניות הרגישות והסודיות ביותר? והדיון שם יתנהל ברצינות ולטובת המדינה ואזרחיה? ביבי- אל תמכור את ביטחון ישראל עבור חסינות, אל תהפוך את הביטחון שלנו לסחר-מכר פוליטי ואישי. עצור את מינוי סמוטריץ לקבינט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בן גביר דורש מפרץ וסמוטריץ'להתפטר מהכנסת - כדי שיתמנה לח"כ

פרץ מונה לשר החינוך – סמוטריץ' לשר התחבורה וחבר בקבינט

נציגי המפלגות הערביות סיכמו: "מחויבים לרוץ ברשימה משותפת"

בשבוע שעבר מינה נתניהו את ראשי איחוד מפלגות הימין לתפקידים בכירים בממשלת המעבר. מעבר לסמוטריץ' שמונה לשר התחבורה ולחבר קבינט, גם יו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ, מונה לשר החינוף וכמשקיף בקבינט. מטעם ראש הממשלה נמסר אז כי הצדדים "סיכמו על שמירה מלאה של הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה כפי שהיה נהוג בישראל זה עשרות שנים". פרץ וסמוטריץ' אמרו לנתניהו כי "השותפות העמוקה בין הציונות הדתית לבין הליכוד תימשך גם במערכת הבחירות ולאחריה".

רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'
רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

סמוטריץ' התייחס למינוי וכתב בפוסט בפייסבוק כי "התקווה לקבל לידינו את תיק המשפטים לא נגוזה, ואולם לשם כך נידרש לעבוד קשה ולנצח בבחירות הקרובות. בחודשים האחרונים עמדנו על זכותנו להחזיק בתיקי המשפטים והחינוך. זו הייתה דרישה צודקת ונכונה. ראש הממשלה החליט למנות לתפקיד שר המשפטים את ח"כ אמיר אוחנה. אמיר הוא איש מוכשר וחבר טוב, הוא מחזיק בהשקפה המשפטית-דמוקרטית הנכונה".

"בעצה אחת עם הרב רפי, החלטנו להתקדם הלאה, לפחות בשלב הנוכחי. החשיבות של כניסה לממשלה ולקבינט כעת, למרות שמדובר בתקופה קצרה של ממשלת מעבר, שבה יכולת הביצוע של השרים במשרדיהם מועטה, היא בהצהרת הכוונות על השותפות בהמשך הדרך. יש כאן ממשלה שאלמלא חוסר האחריות של ליברמן הייתה מוקמת. ישיבה סביב שולחן הממשלה והקבינט הם כלים חשובים ביכולת ההשפעה וההנהגה, וראוי שהציונות הדתית תהיה שם גם בתקופת הדמדומים הזו", כתב.