הנשיא ביקר את גנץ ורה"מ; ישראל ביתנו וכחול לבן: "יש התקדמות"

ריבלין פנה למנהיגי המפלגות הגדולות: "העם לא רוצה בחירות נוספות - תתעשתו. הפערים אישיים יותר מפוליטיים" • ראשי כחול לבן ידונו הערב באפשרות הקמת ממשלה צרה

זמן צפייה: 09:44

הפלונטר הפוליטינשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר היום (ראשון) באוגדת עזה ובנתיבות ומתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. לדבריו, "אין צורך בבחירות נוספות - אפשר להקים ממשלה, אני קורא לליכוד ולכחול לבן להתעשת". בתוך כך, צוותי המשא ומתן של כחול לבן וישראל ביתנו מסרו בתום פגישתם כי חלה התקדמות ממשית בנושאי דת ומדינה, והערב ידונו ארבעת ראשי כחול לבן בפגישה מכריעה על אפשרות של הקמת ממשלה צרה ובהסכמות שהושגו בקווי היסוד עם ישראל ביתנו והעבודה-גשר.

"הרף לכם. התכבדו ושובו. העם לא רוצה בחירות נוספות, אתם נציגי הריבון אבל אל תשכחו אף פעם - הריבון הוא העם", המשיך הנשיא. "הפערים הם אישיים יותר מאשר פערים הגותיים, מחשבתיים, פוליטיים או על צורכי המדינה. מנהיגי ישראל צריכים להבין שאזרחי ישראל קודמים לכל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"ביקש למחוק צילומי אבטחה": 20 חודשי מאסר למסייע המחבל מברקן

לקראת הגשת כתבי אישום? נדחה כנס של בכירי הפרקליטות

צה"ל על הרג בני המשפחה בעזה: "התכנון נעשה בהתאם להוראות"

הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ
הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ | צילום: חיים צח, לע''מ

כאמור, צוותי כחול לבן וישראל ביתנו מסרו בהודעה משותפת כי בסיום פגישתם הושגה התקדמות של ממש ב"ניסוח קווי היסוד, ובפרט בנושאים הנוגעים לענייני דת ומדינה". עוד נמסר כי נציגי הצדדים ייפגשו שוב הערב ומחר.

יו"ר צוות המשא ומתן של ישראל ביתנו, עודד פורר, טען בסוף הפגישה כי "מה שמפריד בין מדינת ישראל וממשלת אחדות לאומית רחבה זאת החלטה אחת קטנה של שני אנשים: ח"כ גנץ צריך להחליט שהוא מוכן לקבל את מתווה הנשיא, ראש הממשלה צריך להחליט שהוא נפרד מהבלוק".

ביקור נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין באוגדת עזה ובנתיבות
ביקור נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין באוגדת עזה ובנתיבות | צילום: קובי גדעון לע''מ.

פורר התייחס לביקורת שמתח הנשיא על ראשי המפלגות הגדולות, ואמר כי "נשיא המדינה הבהיר זאת היטב בדבריו. בסוף מה שמפריד בינינו לבין ממשלת אחדות הם נושאים אישיים. את התמיכה שלנו הם יקבלו – אם ירצו מבפנים או מבחוץ".

בשעה 17:00 ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם אביגדור ליברמן, ולאחר מכן צפוי להתקיים בגני התערוכה שבתל אביב "כנס חירום" של הליכוד. לחדשות 13 נודע כי מפלגות החרדים סירבו להשתתף בו, בשל היותו מעורב.

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, נקבע כי ישיבה מורחבת של כל חברי "בלוק הימין" תתקיים מחר בכנסת - כך הודיעו ראשי "הבלוק", בתום פגישה שערכו היום במשרד ראש הממשלה שבירושלים. יו"ר הימין החדש איילת שקד אמרה בפתח הפגישה כי "ליברמן והחרדים צריכים להגיע להסכמות ביניהם, אני חושבת שזה אפשרי ואני עושה כל מה שאני יכולה כדי שזה יקרה".

בד בבד, ח"כ מטאנס שחאדה פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה למנוע את הכנס. הרשימה המשותפת מסרה כי "בימים האחרונים חצה בנימין נתניהו כל גבול בהסתה המסוכנת והפראית נגד חברי הרשימה המשותפת. נתניהו, שעשה ויעשה הכול כדי לשמור על כסאו, ממשיך להסית נגד הציבור הערבי בכללותו, מפיץ שקרים וטוען שחברי הכנסת שלנו תומכי טרור".

"אנו פונים לנשיא המדינה ריבלין וכן ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, כדי להשמיע את קולו ולנקוט עמדה מול ההסתה, שהובילה לקבלת עשרות איומים ברצח כלפי חברינו. נמשיך לפעול ללא מורא למען שלום, צדק ושויון", כך לפי לשון ההודעה.