לקראת הגשת כתבי אישום? נדחה כנס של בכירי הפרקליטות

יום הפרקליטות, שהיה אמור להיערך ביום חמישי, לא יתקיים במועדו. זאת, ברקע ההחלטה בתיקי ראש הממשלה נתניהו, שעשויה להתקבל בימים הקרובים

זמן צפייה: 01:32

פרקליטות המדינה דחתה היום (ראשון) את כנס יום הפרקליטות, שבו היו אמורים להשתתף בכירי הגוף לדורותיו. זאת, ברקע ההחלטה הצפויה בעניין תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעשויה להתקבל בימים הקרובים.

דחיית האירוע מתרחשת גם ברקע המייל שכתב פרקליט המדינה שי ניצן לרשימת תפוצה הכללה ארבעה שופטים מכהנים, ובו מידע "רלוונטי לדיון הציבורי על הפרקליטות", לדבריו. האירוע המדובר הוזכר במכתב. כזכור, בעקבות המכתב שוחחה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות,עם ניצן הבהירה שאין מקום להכללת שמותיהם של שופטים מכהנים ברשימה, וביקשה לפעול להסרתם.

לעוד כתבות בנושא:

במשרד המשפטים שואפים: החלטה בתיקי נתניהו תוך עשרה ימים

בתום הדיונים בתיק 1000 מסתמן: רה"מ יואשם במרמה והפרת אמונים

שי ניצן
שי ניצן | צילום: החדשות 13
במשרד המשפטים עובדים שעות נוספות בימים האחרונים בניסיון להאיץ את הדיונים בתיקי ראש הממשלה, כדי לקבל בקרוב החלטה. השאיפה במשרד המשפטים היא להגיע להחלטה תוך כשבוע, ולפרסם אותה.

בכירי הפרקליטות תומכים בחוות הדעת של פרקליטות מיסוי וכלכלה, לפיה יש להגיש נגד נתניהו כתב אישום בגין שוחד בתיק 4000. בפרקליטות הכינו חוברת שמאגדת תשובות לכל טענות פרקליטי ראש הממשלה. ההחלטה הסופית, כידוע, תתקבל על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

לפני כשבועיים, כזכור, בכירי משרד המשפטים סיימו את הדיונים בתיק 1000, ובסופם מסתמן כי ראש הממשלה יועמד לדין בגין עבירת מרמה והפרת אמונים במסגרת הפרשה – כך נודע לחדשות 13.

קיימת תמימות דעים בקרב כל בכירי משרד המשפטים לגבי האישום המסתמן, אך החלטה רשמית בנושא תתקבל רק כשיסתיימו כל הדיונים בתיקי ראש הממשלה. למרות ההחלטה הצפויה להשאיר את העבירה על כנה, ייתכנו שינויים בעובדות כתב האישום לעומת כתב החשדות.