במשרד המשפטים שואפים: החלטה בתיקי נתניהו תוך עשרה ימים

בכירי המשרד מקיימים דיונים מרתוניים בימים האחרונים על מנת שהיועמ"ש יוכל לפרסם את החלטתו בקרוב. בכירי הפרקליטות סבורים: יש להגיש נגד נתניהו כתב אישום בגין שוחד בתיק 4000

זמן צפייה: 01:32

תיקי נתניהו: במשרד המשפטים עובדים שעות נוספות בימים האחרונים בניסיון להאיץ את הדיונים בתיקי ראש הממשלה, כדי לקבל בקרוב החלטה. השאיפה במשרד המשפטים היא להגיע להחלטה תוך עשרה ימים, ולפרסם אותה.

בתוך כך, בכירי הפרקליטות תומכים בחוות הדעת של פרקליטות מיסוי וכלכלה, לפיה יש להגיש נגד נתניהו כתב אישום בגין שוחד בתיק 4000. בפרקליטות הכינו חוברת שמאגדת תשובות לכל טענות פרקליטי ראש הממשלה. ההחלטה הסופית, כידוע, תתקבל על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

לעוד כתבות בנושא:

בתום הדיונים בתיק 1000 מסתמן: רה"מ יואשם במרמה והפרת אמונים

לפני כשבוע וחצי, כזכור, בכירי משרד המשפטים סיימו את הדיונים בתיק 1000, ובסופם מסתמן כי ראש הממשלה יועמד לדין בגין עבירת מרמה והפרת אמונים במסגרת הפרשה – כך נודע לחדשות 13.

קיימת תמימות דעים בקרב כל בכירי משרד המשפטים לגבי האישום המסתמן, אך החלטה רשמית בנושא תתקבל רק כשיסתיימו כל הדיונים בתיקי ראש הממשלה. למרות ההחלטה הצפויה להשאיר את העבירה על כנה, ייתכנו שינויים בעובדות כתב האישום לעומת כתב החשדות.

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Looks On During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

עמדת פרקליטות מיסוי וכלכלה בתיק 2000, העוסק כידוע ביחסי נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, היא שיש להשאיר את עבירת המרמה והפרת האמונים על כנה, כפי שמופיע בכתב החשדות.

עם זאת, על פי ההערכה ישנם גורמים במשרד המשפטים שיתנגדו לכך, ולכן עמדתו של מנדלבליט אינה ברורה. כזכור, במשרד היו כאלה שסברו מראש שיש לסגור את התיק, והם מחזקים גם כעת בעמדה לפיה אין להגיש כתב אישום נגד נתניהו בפרשה.

לפני כחודש, כזכור, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי מסתמן שהפרקליטות תמליץ על הגשת כתב אישום בגין שוחד בתיק 4000, ומרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000 - זאת, כפי שהופיע בכתב החשדות.