בתום הדיונים בתיק 1000 מסתמן: רה"מ יואשם במרמה והפרת אמונים

במשרד המשפטים סיימו את הדיונים, החלטה רשמית תתקבל רק לאחר כלל ההתייעצויות. ייתכנו שינויים בעובדות כתב האישום לעומת כתב החשדות • תיק 2000: בפרקליטות סבורים שיש להשאיר את עבירת המרמה

זמן צפייה: 02:28

תיקי נתניהו: בכירי משרד המשפטים סיימו היום (שני) את הדיונים בתיק 1000, ובסופם מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יועמד לדין בגין עבירת מרמה והפרת אמונים במסגרת הפרשה – כך נודע לחדשות 13.

קיימת תמימות דעים בקרב כל בכירי משרד המשפטים לגבי האישום המסתמן, אך יש לציין כי החלטה רשמית בנושא תתקבל רק כשיסתיימו כל הדיונים בתיקי ראש הממשלה. למרות ההחלטה הצפויה להשאיר את העבירה על כנה, ייתכנו שינויים בעובדות כתב האישום לעומת כתב החשדות.

לעוד כתבות בנושא:

אחרי השימוע: הפרקליטות תמליץ על האישומים שבכתב החשדות

מיד אחרי החגים: מרתון דיונים בתיקי רה"מ בלשכת היועמ"ש

בכחול לבן עשו הכנה משפטית בעניין משמעות הנבצרות של נתניהו

רה''מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה
רה''מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

בתוך כך, החלו הדיונים בתיק 2000, העוסק כידוע ביחסי נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. לחדשות 13 נודע כי עמדת פרקליטות מיסוי וכלכלה היא שיש להשאיר את עבירת המרמה והפרת האמונים על כנה, כפי שמופיע בכתב החשדות.

עם זאת, על פי ההערכה ישנם גורמים במשרד המשפטים שיתנגדו לכך, ולכן עמדתו של מנדלבליט אינה ברורה. כזכור, במשרד היו כאלה שסברו מראש שיש לסגור את התיק, והם מחזקים גם כעת בעמדה לפיה אין להגיש כתב אישום נגד נתניהו בפרשה.

בד בבד, פרקליטות מיסוי וכלכלה כבר מקיימת דיונים פנימיים לגבי תיק 4000, פרשת "וואלה-בזק", והעבירו מסמכים וחוות דעת לפרקליט המדינה שי ניצן וליועץ המשפטי לממשלה. ההערכה היא כי המועד הצפוי להחלטה בכלל התיקים עדיין עומד על סוף נובמבר עד תחילת דצמבר.

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

לפני כשבועיים, כזכור, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי מסתמן שהפרקליטות תמליץ על הגשת כתב אישום בגין שוחד בתיק 4000, ומרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000 - זאת, כפי שהופיע בכתב החשדות.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום: "עוד הדלפה מגמתית שפוגעת אנושות באמון הציבור במערכת. רק במשפט שדה מפרסמים את המסקנות לפני שדנים בעובדות ובטענות. מתי בדיוק הם הספיקו לקרוא ולנתח את 1000 העמודים שהגישו פרקליטי ראש הממשלה רק עכשיו? לא בכדי ביקש ראש הממשלה לקיים שימוע פומבי, כדי שכל אזרחי ישראל ומשפטני העולם יווכחו שמדובר בתיקים מחוררים שאין בהם כלום. אפשר רק לקוות שהיועמ״ש לא יתן ידו לעיוות כזה של הצדק והאמת בתיקי הסרק ההזויים נגד ראש הממשלה".

ממשרד המשפטים נמסר כי "היועץ המשפטי לממשלה מקיים תהליך סדור ויסודי של בחינת הטענות שעלו בשימוע בעניינו של ראש הממשלה, ורק בסיום התהליך תתקבלנה ההחלטות לגבי התיקים, ואלו יפורסמו לציבור באופן רשמי כמקובל. יובהר ויודגש כי בשלב זה עדיין לא הושלמה בחינת טענות באי כוחו של ראש הממשלה ע"י גורמי הפרקליטות והתהליך מצוי בעיצומו. ממילא עדיין לא הסתיים גיבוש המלצות הפרקליטות בעניין. כל פרסום לגבי עמדות של גורמים כאלה ואחרים הוא בגדר ספקולציות והערכות בלבד, ונעשה באחריות המפרסם בלבד. אנו שבים ומציעים להיזהר מפרסומים חלקיים וממידע לא מוסמך".