מיד אחרי החגים: מרתון דיונים בתיקי רה"מ בלשכת היועמ"ש

בדיונים ישתתפו בכירי הפרקליטות, בכירי משרד המשפטים, המשנים והיועצים, במטרה לקבל החלטה עד סוף נובמבר בדבר הגשת כתבי אישום נגד נתניהו. במקביל נערכים אבטחתית לחזרת ליאת בן ארי מחו"ל

זמן צפייה: 01:15

מיד אחרי החגים יתחדשו הדיונים בנוגע לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויחל מרתון דיונים בלשכת היועמ"ש אביחי מנדלבליט בהשתתפות כל בכירי הפרקליטות, בכירי משרד המשפטים, המשנים והיועצים. המטרה היא להחליט עד לסוף חודש נובמבר אם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה. ההערכה היא שיוגש כתב אישום, אך השאלה המרכזית היא באילו סעיפים.

במקביל, במשרד המשפטים נערכים אבטחתית לקראת שובה מחו"ל של פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי. היעדרותה מהשימוע בשל חופשה עוררה כעס גדול בקרב אנשים מסויימים, והיו נגדה הסתות ואיומים ברשתות החברתיות. בן ארי אמורה לחזור כבר בימים הקרובים ולהשתתף במרתון הדיונים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

במשרד המשפטים סבורים: השימוע לא ישנה עמדת היועמ"ש בתיק 1000

התחדש שימוע רה"מ – פרקליטיו מציגים את טיעוניהם בתיק 2000

גורמים בפרקליטות אחרי השימוע בתיק 4000: לא שוכנענו שאין שוחד

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר תמו הדיונים במסגרת השימוע בתיקי רה"מ. השימוע היה אפקטיבי, אך עם זאת, לא ישנה ככל הנראה את עמדת היועץ המשפטי בנוגע לתיק 1000. מדובר בתיק שבפרקליטות מיסוי וכלכלה ובמשטרה מאוד בטוחים בו. טובות ההנאה שהועברו לנתניהו, לכאורה, הן מאוד ברורות ומוחשיות. כמו כן התיק כולל את עדותה של הדס קליין, הנתפסת בעלת אמינות גבוהה, ואת עדותו החשובה של מילטשיין.

בתיקים 2000 ו-4000 המצב הוא שונה. לאורך הפרשה היועץ המשפטי לממשלה היה קרוב לסגור את תיק 2000 בכל הקשור לראש הממשלה נתניהו וחלק מטיעוניו של עורך הדין עמית חדד, עלולים לערער מחדש את המחלוקות בתיק. תיק 4000 הוא תיק מורכב מאוד. גורמים במשרד המשפטים אינם משוכנעים אם התיק מחזיק סעיף שוחד, אך ביניהם יש שסבורים שאפשר להגיש את תיק 4000 בגין הפרת אמונים, שהיא עבירה חמורה פחות.

לפני שבוע, לאחר השימוע בתיק 4000, אמרו גורמים בפרקליטות לחדשות 13 כי דברי עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליחו לשכנע אותם שאין עבירת שוחד בהתנהלותו. עם זאת, הוסיפו כי הדיונים היו ענייניים וטובים על אף שלא הצליחו להפריך את החשדות לקבלת שוחד מצד נתניהו. עם זאת, ההכרעה לא תינתן על ידי הפרקליטות, אלא על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.