שלושה ימים לתום המנדט: נציגי כחול לבן וישראל ביתנו נפגשו

צוותי המו"מ של שתי המפלגות נועדו בכפר המכביה, בניסיון להגיע להסכמות שיאפשרו הקמת קואליציה. בהמשך, נתניהו ייפגש עם ליברמן, ולאחר מכן ייערך "כנס חירום" של הליכוד

זמן צפייה: 01:13

הפלונטר הפוליטי: שלושה ימים לפני פקיעת המנדט של גנץ, צוותי המו"מ של כחול לבן וישראל ביתנו נועדו היום (ראשון) בכפר המכביה, בניסיון להגיע לסיכומים שיאפשרו הקמת ממשלה.

בשעה 17:00 ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם אביגדור ליברמן, ולאחר מכן צפוי להתקיים בגני התערוכה שבתל אביב "כנס חירום" של הליכוד. לחדשות 13 נודע כי מפלגות החרדים סירבו להשתתף בו, בשל היותו מעורב.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ראשי בלוק הימין נפגשו: מחר ישתתפו כל 55 הח"כים בישיבה מורחבת

4 ימים לפקיעת המנדט: בכחול לבן ייפגשו עם ישראל ביתנו והעבודה

בדרך להכרעה? כל התרחישים לקראת פקיעת המנדט של גנץ

צוותי המו״מ של כחול לבן וישראל ביתנו בכפר המכבייה
צוותי המו״מ של כחול לבן וישראל ביתנו בכפר המכביה | צילום: אלעד מלכה

מוקדם יותר, נקבע כי ישיבה מורחבת של כל חברי "בלוק הימין" תתקיים מחר בכנסת - כך הודיעו ראשי "הבלוק", בתום פגישה שערכו היום במשרד ראש הממשלה שבירושלים. יו"ר הימין החדש איילת שקד אמרה בפתח הפגישה כי "ליברמן והחרדים צריכים להגיע להסכמות ביניהם, אני חושבת שזה אפשרי ואני עושה כל מה שאני יכולה כדי שזה יקרה".

בד בבד, ח"כ מטאנס שחאדה פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה למנוע את הכנס. הרשימה המשותפת מסרה כי "בימים האחרונים חצה בנימין נתניהו כל גבול בהסתה המסוכנת והפראית נגד חברי הרשימה המשותפת. נתניהו, שעשה ויעשה הכול כדי לשמור על כסאו, ממשיך להסית נגד הציבור הערבי בכללותו, מפיץ שקרים וטוען שחברי הכנסת שלנו תומכי טרור". "אנו פונים לנשיא המדינה ריבלין וכן ליועמ"ש מנדלבליט כדי להשמיע את קולו ולנקוט עמדה מול ההסתה, שהובילה לקבלת עשרות איומים ברצח כלפי חברינו. נמשיך לפעול ללא מורא למען שלום, צדק ושויון", לשון ההודעה.

מוקדם יותר היום, שר הביטחון נפתלי בנט התייחס לפלונטר הפוליטי וכתב כי "אם ממשלת ישראל הייתה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת, 25 המחבלים שחוסלו השבוע היו עדיין בחיים. מבחינת אותם ח"כים, פעולת צה"ל הייתה "רצח", כלשונם. אני קורא לבני גנץ לא לתת לכך יד. צו השעה: ממשלת אחדות".

בני גנץ ובנימין נתניהו באזכרה לרב עובדיה יוסף בכנסת
בני גנץ ובנימין נתניהו באזכרה לרב עובדיה יוסף בכנסת | צילום: חדשות 13

אמש נפגש גנץ עם הנשיא ריבלין. בתום הפגישה, הוציאו השניים הודעה לפיה "גנץ עדכן את הנשיא על סטטוס המו"מ הקואליציוני, ודן עמו על מרכיבי מתווה הנשיא מתוך מגמה למנוע בחירות נוספות. השניים קבעו כי ימשיכו לעמוד בקשר בהמשך ככל שידרש".

במקביל תקף גנץ בחשבון הטוויטר שלו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע דבריו של האחרון לשרי הליכוד. "נתניהו, ראיתי שהשתמשת במונח 'מצב חירום' בגלל שיש סיכוי ששלטונך יסתיים בקרוב. אז לא", כתב גנץ, "מצב חירום זה מאות טילים על אזרחי מדינת ישראל. תפנים: אני אעשה הכול כדי למנוע ממך לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית. אמרתי זאת לאורך כל הדרך ואני קורא לך שוב היום: בוא למשא ומתן ישיר בלי בלוק החסינות, בלי טריקים ובלי ספינים. מה שעבד לך במשך עשר שנים לא יעבוד יותר".

בדבריו התייחס גנץ לאמירתו של נתניהו בשיחת ועידה עם שרי הליכוד, שבה אמר כי לפי הבנתו, גנץ צפוי להקים השבוע ממשלת מיעוט צרה וכינה את הדבר "מצב חירום לאומי".

"אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת", אמר נתניהו. "בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר. זאת סכנה היסטורית ופגיעה חמורה בביטחון ישראל, אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת".