ריבלין: "ערב הבחירות השיח הופך מנוול – אל תאמינו להסתות"

נשיא המדינה ביקר בישיבת ההסדר שבה למד דביר שורק, לרגל פתיחת שנת הלימודים, והעביר מסר מאחד. "הצוואה של דביר - שיח וקשר בין השבטים השונים והזרמים השונים בתוככי העם בישראל"

זמן צפייה: 07:29

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיע היום לישיבת ההסדר אור תורה מחנים, בה למד דביר שורק שנדקר למוות לפני כחודש בגוש עציון, לרגל פתיחת שנת הלימודים תש"פ.

ריבלין התייחס למערכת הבחירות ואמר: "דווקא ערב הבחירות כשהרוחות סוערות והשיח מתנוול, אני מפציר בכם אל תאמינו להסתות ולהכפשות. אל תקשיבו לקולות, שלהוטים להקצין את השיח, מימין או משמאל. קחו אחריות על ה'יחד' שלנו, כי רק ה'יחד' הזה, הוא הערובה לעוצמתנו הוא הערובה הטובה ביותר לביטחוננו". "דביר שלח אותנו עם אחריות וצוואה נוספת – לשיח ולקשר בין השבטים והזרמים השונים בתוככי העם בישראל".

עוד אמר ריבלין כי "זו אחריות שלנו, של מנהיגי ישראל, לדאוג בסיוע צה"ל וכוחות הביטחון, שהמרחב כאן ביהודה ושומרון ובכל רחבי מדינת ישראל יהיה מרחב בטוח. מרחב שבו נערה תוכל ללכת עם משפחתה לטבול במעיין, ושבו נער ישוב לבית מדרשו, כשהוא צועד ללא חשש. ואת האחריות הזו איננו מסירים מאיתנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פיגוע הדקירה בגוש עציון: צה"ל מיפה בתים של 3 חשודים בסיוע

סבתו של דביר שורק: "אנחנו כואבים ובוכים – אך יודעים שנקום"

ריבלין: "אסור לתת יד לשיח המפלג – אין כמו רה"מ שיודע זאת"

ראובן ריבלין
ראובן ריבלין | צילום: חדשות 13

בימים האחרונים תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את ערוץ 12 ואת הסדרה "הנערים", כינה אותה "אנטישמית שמוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל" וקרא לציבור להפסיק לצפות בערוץ.

"אני לא מופתע מכך ש'קשת' משחירה בשקר את דמותה של ישראל, שכן אני רגיל לכך שהיא משחירה אותי מדי יום. הסדרה 'הנערים' מקדישה דקות בודדות של קטעי ארכיון קרים ומנותקים לרצח שלושת הנערים. מיד לאחר מכן ולכל אורך הסדרה, העלילה כולה מתנתקת מסיפור הירצחם המזעזע, ומתמקדת במקרה אחד - רצח הנער הערבי בירושלים, מקרה מזעזע אבל נדיר מסוגו. מאז שהסדרה עלתה בחודש שעבר, רבים מכם פנו אליי ושאלו מה אפשר לעשות. המלצתי ברורה: אל תצפו ב'קשת' או בתכנים של 'קשת'".

"'קשת' וערוץ 12 מרוויחים מרייטינג. הרייטינג נקבע על פי הצפייה של כ-700 משפחות בישראל שמחוברות למכשיר 'פיפל מיטר'. אם המכשיר מותקן בביתכם, או אם מישהו בסביבתכם מחובר למכשיר כזה, דירשו ממנו להימנע מלצפות ב'קשת' ובערוץ 12 בשל בחירתם להשחיר את פנינו בעולם בשקרים נגד מדינת ישראל. זוהי התשובה האמיתית בדמוקרטיה, חופש הבחירה לצפות וחופש הבחירה לא לצפות", הוסיף.