דקרו והשליכו בשדה סמוך: כך נדקר למוות דביר שורק בגוש עציון

החייל בן ה-19, תלמיד בישיבת הסדר, עלה ברגל לכיוון היישוב כשהמחבלים זיהו אותו - והתנפלו עליו • צה"ל החליט על תגבור נוסף של כוחות חי"ר ביהודה ושומרון

זמן צפייה: 01:12

דביר יהודה שורק, החייל בן ה-19 שנדקר למוות הלילה (חמישי) בגוש עציון היה בדרכו חזרה מירושלים כאשר התנפלו עליו המחבלים. מחקירה ראשונית של צה"ל ושב"כ עולה כי שורק, תושב עפרה ותלמיד ישיבת ההסדר "אור-תורה מחניים", הגיע מכיוון צומת הגוש כשאיתו ספרים מאת דוד גרוסמן - מתנה לכבוד גיוסו שקנה לתלמידי הישיבה.

הוא עלה בכביש עד שהגיע לצומת שבין אפרת לבין מגדל עוז, ובעודו עושה את דרכו ברגל זיהו אותו המחבלים, שרצחו אותו בדקירות באמצעות סכינים והשליכו את גופתו בשדה הסמוך. סבו של שורק, בנימין הרלינג, נרצח בפיגוע ירי בהר עיבל ליד שכם בשנת 2000, כשמחבלים פתחו באש לעבר קבוצת מטיילים.

כוחות צה'' בסריקות אחר המחבלים שדקרו למוות את דביר יהודה שורק | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, בצה"ל הוחלט על תגבור נוסף של כוחות חי"ר באזור יהודה ושומרון. כוחות הביטחון מבצעים סריקות במרחב. ערוץ אל אקצא של חמאס דיווח כי צה"ל פועל באזור העיירה בית פג'אר, מדרום לבית לחם, ומחרים שם מצלמות מעקב.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190808-1201' autoplay='0' credit='' desc='צה"ל סורק בבית פג′אר' kid='1_7l99t9gr' duration='7'']

הג'יהאד האסלאמי בירך על הפיגוע ומסר כי "פעולת גוש עציון היא הרואית ואמיצה". עוד נכתב בהודעה שהוציא הארגון כי "מדובר בתגובה טבעית על פשעי הכיבוש כנגד בני העם הפלסטיני שהאחרון בהם היה הרס הבתים בוואדי חומוס בירושלים".

כוחות צה''ל בודקים מצלמות אבטחה באזור בית פאג'ר | צילום: ידיעות מהשטח

עוד כתבות בנושא >>

הותר לפרסום: החייל שנדקר למוות בגוש עציון – דביר יהודה שורק

פיגוע בגוש עציון: חייל נדקר למוות; מצוד אחר המחבל

פיגוע בגוש עציון: חייל נדקר למוות; מצוד אחר המחבל

דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

שורק נכנס לאחרונה למסגרת של חיול, ובשנה הבאה היה עתיד להתחיל לשרת בצה"ל לאחר לימודים בישיבה. המועצה האזורית מטה בנימין, שבה התגורר, מסרה בהמשך להודעה על מותו כי היא מטפלת בכל ההיטבים הקשורים לפיגוע, וכי פרטי לווייתו ימסרו בהמשך.

כאמור, סבו של שורק, הרב בנימין הרלינג, נהרג מירי בפיגוע ירי בהר עיבל בשנת 2000, כאשר מחבלים ממחנה הפליטים עסכר פתחו באש לכיוון אוטובוס מטיילים ישראלי שבו נסע. הרלינג היה תושב קדומים, בן 64 במותו. שלושה אזרחים ישראלים אחרים נפצעו באותו הפיגוע. משפחתו של דביר יהודה שורק מוכרת בציונות הדתית - אביו, יואב שורק, הוא הוגה דעות ופובליציסט.

הלוויית בנימין הרלינג שנרצח בפיגוע בשנת 2000 | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לאירוע הקשה: "הבוקר התבשרנו בפיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה".

מאוחר יותר אמר נתניהו בסיור בהתנחלות בית אל בגדה המערבית: "המחבלים הנפשעים באים לעקור ואנחנו באים לנטוע. הם באים להרוס ואנחנו באים לבנות. נעמיק את השורשים שלנו בכל חלקי המולדת שלנו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190808-1058' autoplay='0' credit='דודי אביטן' desc='נתניהו בסיור בבית אל' kid='1_cjdrpt03' duration='113'']

רב הישיבה שבו למד דביר יהודה שורק, שראל רוזנבלט, סיפר הבוקר בריאיון לחדשות 13 כי שורק היה אדם מיוחד מאוד: "הוא היה בתלמיד חכם, שמשלב רגישות של שירה וספרות אל תוך עבודת השם ולימודי תורה ברמה גבוהה מאוד".

לדבריו, "היה אדם אוהב אדם בצורה בלתי רגילה, עם עיניים טובות, שכל מה שהוא חשב עליו זה לעשות טוב לכל האנשים". "כל החברים אוהבים אותו - כבר בדקה הראשונה שהוא לא הגיע, התלמידים שמו לב שמשהו משונה", הסביר.