הותר לפרסום: החייל שנדקר למוות בגוש עציון - דביר יהודה שורק

בן ה-19 אמור היה לשוב אמש מי-ם לישיבת ההסדר "אור תורה מחניים" שבה למד. כשנעדר, הזעיקו חבריו את כוחות הביטחון. סבו נרצח בפיגוע בשנת 2000. הג'יהאד האסלאמי: "תגובה על הרס הבתים בי-ם"

זמן צפייה: 03:15

הותר לפרסום: החייל שנדקר למוות ונמצא הלילה (חמישי) בגוש עציון הוא דביר יהודה שורק, תושב עפרה, שהיה בן 19 במותו. שורק נהרג כשעשה את דרכו בחזרה מירושלים לישיבת ההסדר "אור-תורה מחניים", שבה למד - לאחר שרכש ספרים של דויד גרוסמן, מתנה למוריו לפני גיוסו. סבו של שורק, בנימין הרלינג, נרצח בפיגוע ירי בהר עיבל ליד שכם בשנת 2000, כשמחבלים פתחו באש לעבר קבוצת מטיילים.

לאחר שגופתו נמצאה מוטלת לצד הכביש בין אפרת למגדל עוז שבחטיבה המרחבית עציון, בצה"ל הגדירו את האירוע כפיגוע - ופתחו בסריקות במרחב. ערוץ אל אקצא של חמאס דיווח כי צה"ל פועל באזור העיירה בית פג'ר, מדרום לבית לחם, ומחרים שם מצלמות מעקב. הג'יהאד האסלאמי בירך על הפיגוע ומסר כי "פעולת גוש עציון היא הרואית ואמיצה". עוד נכתב בהודעה שהוציא הארגון כי "מדובר בתגובה טבעית על פשעי הכיבוש כנגד בני העם הפלסטיני שהאחרון בהם היה הרס הבתים בוואדי חומוס בירושלים".

כתבות נוספות בחדשות 13:

פיגוע בגוש עציון: חייל נדקר למוות; מצוד אחר המחבל • ישיר

אישום: נהג נדקר על ידי נהג אחר בעקבות סכסוך בכביש • תיעוד

שב"כ איתר מטען חבלה מוכן להפעלה – וסיכל פיגוע תופת בירושלים

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-20190808-0916' autoplay='0' credit='' desc='הרב שראל רוזנבלט מספר על דביר יהודה שורק' kid='1_c2ji01co' duration='42'']

שורק נכנס לאחרונה למסגרת של חיול, ובשנה הבאה היה עתיד להתחיל לשרת בצה"ל לאחר לימודים בישיבה. המועצה האזורית מטה בנימין, שבה התגורר, מסרה בהמשך להודעה על מותו כי היא מטפלת בכל ההיטבים הקשורים לפיגוע, וכי פרטי לווייתו ימסרו בהמשך.

כאמור, סבו של שורק, הרב בנימין הרלינג, נהרג מירי בפיגוע ירי בהר עיבל בשנת 2000, כאשר מחבלים ממחנה הפליטים עסכר פתחו באש לכיוון אוטובוס מטיילים ישראלי שבו נסע. הרלינג היה תושב קדומים, בן 64 במותו. שלושה אזרחים ישראלים אחרים נפצעו באותו הפיגוע. משפחתו של דביר יהודה שורק מוכרת בציונות הדתית - אביו, יואב שורק, הוא הוגה דעות ופובליציסט.

החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13
הלוויית בנימין הרלינג שנרצח בפיגוע בשנת 2000 | צילום: חדשות 13

רב הישיבה שבו למד דביר יהודה שורק, שראל רוזנבלט, סיפר הבוקר בריאיון לחדשות 13 כי שורק היה אדם מיוחד מאוד: "הוא היה בתלמיד חכם, שמשלב רגישות של שירה וספרות אל תוך עבודת השם ולימודי תורה ברמה גבוהה מאוד".

לדבריו, "היה אדם אוהב אדם בצורה בלתי רגילה, עם עיניים טובות, שכל מה שהוא חשב עליו זה לעשות טוב לכל האנשים". "כל החברים אוהבים אותו - כבר בדקה הראשונה שהוא לא הגיע, התלמידים שמו לב שמשהו משונה", הסביר.

דביר יהודה שורק, יחד עם משפחתו, בטיול בהר הבית
דביר יהודה שורק, יחד עם משפחתו, בטיול בהר הבית | צילום: באדיבות המשפחה
סבו של דביר שורק, הרב בנימין הרלינג
סבו של דביר שורק, הרב בנימין הרלינג | צילום: אליצור הפקות

מחנכו של החייל, הרב יוסי פרומן, הביע צער רב על מותו של הצעיר, בריאיון לחדשות 13: "הוא היה בחור מתוק, עלם חמודות. ילד של טבע - מהאנשים שאתה יודע שהם עדינים ורגישים, ויהיו משוררים גדולים או תלמידים חכמים יום אחד".

הרב פרומן סיפר כי בשעה שבע בערב הקשר עימו נותק: "לאט לאט, עם השעות, הבנו שקרה משהו לא טוב ומפלס החרדה עלה. קיבלנו את ההודעה הנוראית רשמית בארבע בבוקר", סיפר. "החברה הישראלית הפסידה בן אדם טוב, שיכל לתרום לה הרבה".

עוד אמר פרומן, כי אינו חושש להתגורר בגוש עציון על אף האירוע הקשה שפקד את הישיבה: "אלו החיים שלנו, זה הבית שלנו, גדלתי בנופים האלה. גם אם קורים דברים כאלה אנחנו מרגישים בטוחים".

החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13