פיגוע בגוש עציון: חייל נדקר למוות; מצוד אחר המחבל

גופת חייל שנמצא במסלול לימודי ישיבה נמצאה מוטלת בצד הכביש בין אפרת למגדל עוז. נבדק החשד שמדובר בחטיפה שהשתבשה. הודעה נמסרה למשפחתו. רה"מ: "שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה"

זמן צפייה: 04:35

פיגוע בגוש עציון: גופת חייל עם סימני דקירה נמצאה הלילה (חמישי) מוטלת לצד הכביש בין אפרת למגדל עוז שבחטיבה המרחבית עציון - בצה"ל מגדירים את האירוע כפיגוע ופתחו בסריקות במרחב. נשלל החשד שנדקר למוות במהלך ניסיון חטיפה שהשתבש. החייל, תושב עפרה, התגייס למסלול לימודי ישיבה. הודעה נמסרה למשפחתו.

החייל הוא תושב עפרה, ולמד במגדל עוז. לפי אנשי הישיבה בה למד, "אור תורה מחניים" הוא נסע לירושלים לקנות ספרי תפילה כמתנה לישיבה, ובלילה עשה את דרכו חזרה אליה. בשלב מסוים הקשר עמו ניתק. בשעה 19:30 המשטרה קיבלה דיווח על נעדר, וכוחות גדולים פתחו בסריקות לאיתור החייל. כאמור בתום סריקות גופתו נמצאה באזור החטיבה המרחבית עציון באזור 3:00.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190808-0820' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='זירת הפיגוע בגוש עציון' kid='1_a4x9r1ck' duration='11'']

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו מסר: "הבוקר התבשרנו בפיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה".

רב הישיבה שבה למד החייל, שראל רוזנבלט סיפר לחדשות 13: "מדובר באדם מיוחד מאוד. בתלמיד חכם, שמשלב רגישות של שירה וספרות אל תוך עבודת השם ולימודי תורה ברמה גבוהה מאוד. אדם אוהב אדם בצורה בלתי רגילה, עם עיניים טובות, שכל מה שהוא חושב זה לעשות טוב לכל האנשים. כל החברים אוהבים אותו. הוא לא הגיע דקה והתלמידים שמו לב שמשהו משונה".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-20190808-0916' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='הרב שראל רוזנבלט' kid='1_c2ji01co' duration='42'']

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190808-0815' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='פיגוע בגוש עציון ' kid='1_47nax50c' duration='713'']

ראשת הימין המאוחד קראה לחזק את ההרתעה: "בשורה נוראית בפתח הבוקר הזה. אני שולחת תנחומים וחיבוק גדול למשפחת החייל שנרצח בגוש עציון", כתבה. "אני סמוכה ובטוחה כי צה"ל וכוחות הביטחון יגיעו אל אותם מחבלים שפלים ואנו נבוא איתם חשבון. על מדינת ישראל לגבות מחיר יקר ולחזק את ההרתעה אל מול הטרור הפלסטיני. דם בנינו אינו הפקר".

בשורה נוראית בפתח הבוקר הזה.

זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל בן 18
זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל בן 18 | צילום: חדשות 13

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין כתב בטוויטר: "תפילותינו נתונות הבוקר למשפחת החייל אשר נרצח בידי בן עוולה. הלב דאב על זיו העלומים והחיים הקצרים וישרי הדרך שנגדעו. נחזק את ידי כוחות הביטחון כולם הדולקים אחר המרצחים ולא נשקוט עד אשר נשיגם. מול הטרור הנורא נפעל ביד קשה וחסרת פשרות למען שלום אזרחינו בכל מקום אשר יהיו".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מסר בתגובה: "בנימין אבלה ודואבת הבוקר על הרצחו בידי מחבלים שפלים של חייל צה״ל ותושב בנימין. המועצה מלווה את המשפחה מרגע היוודע האירוע ותסייע לה ככל הנדרש. הקלות הבלתי נסבלת בה יכול מחבל לרצוח עלם חמודות צריכה לזעזע את מדינת ישראל כולה. אנחנו מצפים ובטוחים שכוחות הבטחון יפעלו בכל הכח למציאת וחיסול הרוצחים. אנחנו דורשים מראש הממשלה לטפל בנחישות בשורש תשתיות הטרור, להבטיח את שלומם ובטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהחיל ריבונות במעשים ולא בדיבורים".

זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל בן 18
זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל בן 18 | צילום: חדשות 13

יו״ר מפלגת העבודה-גשר ושר הביטחון לשעבר, ח״כ עמיר פרץ: "מזועזעים מהחדשות הקשות הבוקר מגוש עציון על מציאת גופתו של חייל צה"ל, תלמיד ישיבת הסדר, שנרצח באכזריות. אני מחזק את כוחות הבטחון במאמציהם לתפוס בהקדם את המחבלים. סומך על כוחותינו שיעשו הכל עד שישלימו מלאכתם וילכדו את המרצחים הנתעבים ובמהרה. אנו מחזקים את המשפחה שאבדה את היקר לה ושולחים תנחומים מעומק ליבנו".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, בתגובה לפיגוע: "כניעה לטרור בעזה מובילה לפיגועים בירושלים וביו"ש. במערכת הביטחון יודעים על עשרות התארגנויות להוציא פיגועים נגד יהודים בהכוונת חמאס מרצועת עזה. המונח 'הסדרה' הוא מכבסת מילים לכניעה לטרור והמדיניות הנוכחית של הממשלה זה ניסיון בזוי לקנות שקט לטווח קצר ולהקריב את בטחונם של אזרחי ישראל בטווח הארוך. אני בטוח שצה"ל ישים את ידו על מבצעי הפיגוע ויימצא איתם את הדין".

זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל בן 18
זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל בן 18 | צילום: חדשות 13