פיגוע הדקירה בגוש עציון: צה"ל מיפה בתים של 3 חשודים בסיוע

כוחות הביטחון פעלו בכפר בית כחיל שבאזור חברון, לצורך בחינת האפשרות להריסת בתי פלסטינים החשודים שידעו על כוונת המחבלים לרצוח את דביר שורק. מפרי סדר במקום השליכו אבנים והבעירו צמיגים

זמן צפייה: 00:18

פיגוע הדקירה בגוש עציון: כוחות הביטחון פעלו הלילה (שלישי) בכפר בית כחיל שבאזור חברון, ומיפו את בתיהם של שלושה פלסטינים החשודים במעורבות ברצח רב"ט דביר שורק לפני כשלושה שבועות, לצורך בחינת האפשרות להריסת הבתים. במקום התפתחו הפרות סדר שבמהלכן הובערו צמיגים והושלכו אבנים לעבר הלוחמים - שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. השלושה חשודים שידעו על כוונת הרוצחים להוציא את הפיגוע לפועל וסייעו להם בהכנות.

לפני כשבועיים, פעלו כוחות צה"ל בכפר למיפוי בתי שני המחבלים שנעצרו בחשד לרצח. שני האחים נציר עצאפרה בן 22 וקאסם עצאפרה בן 30, תושבי הכפר, נתפסו בתום מצוד של יומיים. יחד איתם נעצרה גם אישתו של אחד האחים וגבר נוסף, החשודים גם הם במעורבות באירוע. השניים נעצרו ללא הבעת התנגדות.

לכתבות נוספות בנושא: 

סבתו של דביר שורק: "אנחנו כואבים ובוכים – אך יודעים שנקום"

צה"ל מיפה את בתי רוצחי דביר שורק לקראת האפשרות שייהרסו

חבריו של דביר שורק: "אמרו שהוא חייל – אבל הוא היה ילד בנשמה"

פעילות צה''ל למיפוי בתי החשודים
פעילות צה''ל למיפוי בתי החשודים | צילום: דובר צה''ל
פעילות צה''ל למיפוי הבתים
פעילות צה''ל למיפוי הבתים | צילום: דובר צה''ל

לאחר תפיסת המחבלים, אמר יואב שורק, אביו של דביר: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים. אנו שמחים שדביר לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט. העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו".

אחותו הגדולה של דביר, נועה, סיפרה לחדשות 13 כי "הוא היה בחור מתוק עם עיניים מאירות, כריזמה שקטה ומרגיעה, והוא היה חבר טוב מאוד. המון החברים שלו הגיעו לכאן וסיפרו על הקרבה שהייתה להם איתו. הוא היה מגדל דברים, ואחרי שכבר ידענו שהוא נהרג הלכתי עם אחי הקטן וקטפנו עגבניות שהוא גידל".

פעילות צה''ל למיפוי בתים
פעילות צה''ל למיפוי בתים | צילום: דובר צה''ל

סבתו של דביר שורק, אסתר שלזינגר, סיפרה אף היא על ההתמודדות עם מות נכדה. "אנחנו כואבים ובוכים אך אנחנו יודעים שנקום. לא ניתן שהאחים של דביר יגדלו בעצב ובלי צחוק, עם הורים שכל היום רק מנציחים מישהו – והם נשכחים בצד".