חבריו של דביר שורק: "אמרו שהוא חייל – אבל הוא היה ילד בנשמה"

לאחר מעצר החשודים בביצוע הפיגוע בגוש עציון, סירבו חבריו לישיבה לעסוק בסוגיות פוליטיות, אך סיפרו: "הוא אהב את כולם - החיוך שלו היה כל כך גדול, שגם אנחנו נדבקנו בעל כורחנו"

זמן צפייה: 04:35

הפיגוע בגוש עציון: חבריו של דביר שורק לישיבה, שהתבשרו בצאת השבת על תפיסת המחבלים החשודים שביצעו את הפיגוע, סיפרו היום (ראשון) על אופיו המיוחד של חברם לכיתה, וסירבו להתייחס לסוגיות הפוליטיות הקשורות בפיגוע ובמעצר. "אמרו שהוא חייל אבל הוא נראה כמו ילד – והוא היה ילד בנשמה, למרות שהוא בוגר יותר מכולנו", סיפר איתן ווקספרס. "הוא היה פתוח להכול, אמרו שמצאו עליו ספרים של גרוסמן, והיו לו בחדר גם עמוס עוז, מאיר שלו ואחרים. הוא לא התכתב עם שום דעה פוליטית, הוא אהב את כולם – בלי סטריאוטיפים. הם הרגו את האדם הלא נכון, לא הבנתי למה הם עשו את זה דווקא לו".

"זה התשעה באב הכי משמעותי שהיה לי, בכל המובנים", סיפר נאור ביטון. "הנסיבות מצערות אבל זאת פעם ראשונה שאני מרגיש חיבור עמוק ליום הזה. הייתי רוצה שזה יהיה חיבור לחורבן דווקא מהמקום שלי, ולא מתוך איבוד אדם קרוב אלי, אבל זה הרבה יותר משמעותי משזה היה עד עכשיו".

לדברי חבריו, דביר נעדר כל ציניות ודאג לזולת. "היה לו רעיון לקנות חמור, בסוף הוא קנה אתון וקרא לה 'אהבת עולם'. אחרי שלושה ימים, לפני שהספקנו לבנות לה מחסה – התחיל לרדת ברד שנמשך כל היום", סיפר מנשה לוקין. "דביר הלך ועמד איתה בברד כדי שהיא לא תהיה עצובה, ותוך כדי הברד התחיל לבנות לה מחסה. עבודת הידיים הזאת, ההקרבה לטובת האחר והאכפתיות אפיינה אותו מאוד. החיוך שלו היה כל כך גדול שגם אנחנו נדבקנו בעל כורחינו".

עוד בחדשות 13:

אביו של דביר שורק על מעצר החשודים: "צר לנו שנתפסו חיים"

דקה אחר דקה: כך התרחש הפיגוע שבו נדקר למוות דביר שורק

אחיו של אחד המחבלים מגוש עציון: "לא יודעים אם הם בחמאס"

דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

לאחר תפיסת המחבלים אמש, אמר יואב שורק, אביו של דביר: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים. אנו שמחים שדביר לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט. העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו".

אחותו הגדולה של דביר, נועה, סיפרה היום לחדשות 13: "הוא היה בחור מתוק עם עיניים מאירות, כריזמה שקטה ומרגיעה, והוא היה חבר טוב מאוד. המון החברים שלו הגיעו לכאן וסיפרו על הקרבה שהייתה להם איתו. הוא היה מגדל דברים, ואחרי שכבר ידענו שהוא נהרג הלכתי עם אחי הקטן וקטפנו עגבניות שהוא גידל".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190811-2017' autoplay='0' credit='' desc='אחותו הגדולה של דביר שורק, נועה' kid='1_vzr9xuxe' duration='28'']

בתום מצוד שנמשך יומיים, צה"ל, שב"כ וימ"מ עצרו אתמול לפנות בוקר את החשודים שדקרו למוות את החייל דביר שורק ביום חמישי. החשודים נעצרו בכפר בית כאחל שמצפון לחברון והועברו לחקירת שב"כ. במהלך השבת קיבלה משפחת שורק את ההודעה.

זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח דביר יהודה שורק בן ה-19
זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח דביר יהודה שורק בן ה-19 | צילום: חדשות 13

החשודים הם שני אחים, נציר עצאפרה בן 22 וקאסם עצאפרה בן 30, תושבי בית כאחל. יחד איתם נעצרה גם אישתו של אחד האחים וגבר נוסף, שגם הם חשודים במעורבות באירוע. השניים נעצרו ללא הבעת התנגדות.

בנוסף, לוחמי צה"ל החרימו את רכב הצעירים, שעל פי החשד שימש אותם לביצוע הפיגוע. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-100 פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.