בשל הבחירות: נתניהו יבקש לדחות את השימוע - היועמ"ש צפוי לסרב

ברקע פיזור הכנסת ה-21 וכישלונו בהרכבת קואליציה, ראש הממשלה צפוי להגיש בימים הקרובים בקשה נוספת לדחיית השימוע בעניין תיקיו. במערכת המשפט ככל הנראה לא ייענו לה

זמן צפייה: 02:35

תיקי נתניהו: בעקבות פיזור הכנסת ה-21 לפנות בוקר (חמישי) וכישלונו בהרכבת הקואליציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לבקש בימים הקרובים מהיועמ״ש אביחי מנדלבליט דחייה נוספת בהליך השימוע בתיקיו. במערכת המשפטית ככל הנראה לא ייענו לבקשתו.

מנדלבליט הודיע בשבוע שעבר לעורכי דינו של רה"מ נתניהו כי הוא מסכים באופן חלקי לבקשתו - ודוחה את מועד השימוע בתיקיו ל-3-2 באוקטובר. זאת, במקום ב-10 ביולי, מועד השימוע המקורי. כמו כן, קבע מנדלבליט כי אם יהיה צורך בדיון נוסף ייקבע מועד בשבוע שלאחר מכן. בנוסף, השימועים של נוני מוזס לגבי מעורבתו בתיק 2000 ושל איריס ושאול אלוביץ' לגבי מערבותם בתיק 4000 נדחו ל-15 באוגוסט.

לכתבות נוספות בנושא: 

היועמ"ש דחה את מועד השימוע של נתניהו לתחילת אוקטובר

שימוע בעת הרכבת ממשלה? השפעת הבחירות על תיקי נתניהו • פרשנות

גורם בפרקליטות: אסור למנדלבליט להגן על החסינות של נתניהו

היועמ''ש אביחי מנדלבליט
היועמ''ש אביחי מנדלבליט | צילום: חדשות 13

היועמ"ש נתן לנתניהו שבועיים על מנת להודיע שהוא מתכוון להגיע לשימוע במועד החדש, הדגיש כי לא תינתן דחייה נוספת - וטען כי מדובר בפגיעה באינטרס הציבורי. מנדלבליט אף אישר כי נתניהו ביקש דחייה של שנה במועד השימוע, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13.

כזכור, לאחר שבתום הצבעה לילית החוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה שנייה ושלישית. 74 חברי כנסת, שהושבעו רק לפני כחודש וחצי, הצביעו בעד סיומה של הכנסת ה-21 ותחילת מערכת הבחירות לכנסת ה-22, שייערכו ב-17 בספטמבר. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה שנערכות בחירות חוזרות לאחר שחבר הכנסת שניתן לו המנדט להרכיב את הממשלה כשל במשימתו.

בנימין נתניהו לאחר הצבעת המליאה על פיזור הכנסת
בנימין נתניהו לאחר הצבעת המליאה על פיזור הכנסת

בתום ההצבעה לפיזור הכנסת, אמר נתניהו: "לפני כמה שבועות הציבור בישראל החליט החלטה ברורה וחד משמעית – הוא בחר בי להוביל את מדינת ישראל. הציבור אמר את דברו, ואכן 60 מתוך 65 מנדטים שניתנו לימין עשו בדיוק את מה שהבטיחו לעשות. מפלגה אחת עשתה את ההפך הגמור".

נתניהו הצהיר: "ליברמן הוליך שולל את מצביעיו. הוא הציב דרישה ועוד דרישה ובכל פעם שהיא נענתה – העלה דרישה חדשה. כל הבקשות נדחו על הסף. ליברמן לא התכוון לגמור את זה, הוא לא התכוון להגיע להסכמות. הוא רצה בצורה הכי ברורה להפיל את הממשלה הזאת". לדבריו, "ליברמן גורר מדינה שלמה לעוד חצי שנה של בחירות בגלל גחמות אישיות, ניסיון לקבל עוד כמה מנדטים. ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל".