גורם בפרקליטות: אסור למנדלבליט להגן על החסינות של נתניהו

לאחר שרה"מ טען כי הפרקליטות מתנהגת בחוסר תום לב, אמר הגורם בשיחות פנימיות כי "אם יאשימו אותנו, כולנו צריכים להתפטר או להילחם בכול הכוח בבג"ץ. נקווה שגם היועמ"ש מבין את המשמעות"

זמן צפייה: 05:02

גורם בפרקליטות התייחס אתמול (שלישי) לחסינות שראש הממשלה מנסה לפעול עבורה ואמר כי ליועץ המשפטי לממשלה אסור להגן על החסינות. "אם הכנסת תאשים אותנו בחוסר תום לב אז אחת מהשתיים: או שכולנו צריכים להתפטר, או להילחם בזה בכל הכוח בבג"ץ. נקווה שגם מנדלבליט מבין את המשמעות", אמר הגורם. זאת, בשל ביקורת חריפה של ראש הממשלה, שטען כי הפרקליטות מתנהגת בחוסר תום לב.

נתניהו עשוי להשתמש בטיעון זה בדיונים במליאה כדי להעביר את החסינות בכנסת, ולדברי הגורם היועמ"ש לא יוכל ללהגן על החסינות כאשר מאשימים אותו בחוסר תום לב, בעוד הוא יודע שמדובר בטענה שקרית. יש להדגיש כי הדברים מתייחסים לחסינות של ראש הממשלה, ולא לחוק החסינות עצמו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מינוי המבקר: "נתניהו חזר בו מתמיכתו ברוזנבוים בגלל בנו יאיר"

נתניהו מגיב לוועדת ההיתרים: "מטרת האישום - להפיל ראש ממשלה"

תשעה ימים להרכבת הממשלה: אושרה הגדלת מספר השרים

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות עשר

בתוך כך, אתמול התקיים דיון בכנסת בנושא חוק החסינות, בהובלתו של ח"כ מיקי זוהר. תומכי נתניהו התעמתו עם חברי האופוזיציה, שטענו כי המנוע מאחורי החוק הוא נתניהו עצמו, וכי זוהר הוא רק שליח לדבר עבירה.

זוהר אמר בדיון כי "אם מנדלבליט חלילה יוציא את האמת לאור ויכריע שלא מגישים כתב אישום נגד נבחר ציבור בענייני תקשורת-פוליטיקה בפעם הראשונה בישראל, מה שיעשו לו בתקשורת ומה שיעשה לו השמאל הישראלי הולך להיות חתיכת לינץ'".

כמו כן, במהלך הדיון התפתח עימות בין זוהר לח"כ יואב סגלוביץ' ממפלגת כחול לבן. זוהר אמר: "אני לא עובד אצל סגלוביץ' ואני גם לא חושש ממנו בגלל שיש לו כמה חברים בלהב 433. מספיק שיקרת, מספיק הכפשת, מספיק עשית". סגלוביץ' ענה לו בתגובה: "האם כתב חשדות נגד ראש הממשלה זו הכפשה?".

דיון בכנסת על חוק החסינות
דיון בכנסת על חוק החסינות | צילום: החדשות 13

ביום שני המחלקה המשפטית של הכנסת אישרה את קיומה של הצבעה בחוק החסינות של ח"כ מיקי זוהר – לצד כמאתיים חוקים נוספים. על פי הצעת החוק, חסינות תינתן לכל חבר כנסת כברירת מחדל, וניתן יהיה להסיר אותה על ידי הצבעה בוועידת הכנסת ובמליאה. זאת בשונה מהחוק כיום – שמאפשר את הענקת החסינות בהצבעה במליאה.

כמו כן, שלשום היה אמור להיות המועד האחרון לקביעת תאריך לשימוע. עו"ד עמית חדד, פרקליטו של נתניהו, פנה ליועמ"ש מנדלבליט בבקשה לדחות את ההליך לעוד שנה בטענה שמדובר בתיקים גדולים שמצריכים זמן רב ללמידה. היועמ"ש סירב לבקשה, וככל הנראה יסכים לדחות את המועד להליך המשפטי בכמה שבועות בלבד, לסביבות ספטמבר-אוקטובר.

בשבוע שעבר התבטאו בכירים בליכוד נגד הצעת החוק של זוהר. "דעתי לא השתנתה, אני נגד חקיקה פרסונלית ואתנגד לה", אמר בכיר ממפלגת הליכוד. "לדעתי ראש הממשלה כלל לא ינסה להביא את זה להצבעה. גדעון סער קפץ מוקדם מדי כדי להציג אותנו (את יתר בכירי המפלגה) כפחדנים".

בכיר נוסף אמר: "יש תחושה של רדיפת אישי ציבור בשנים האחרונות על ידי מערכת המשפט. החזרת המצב למה שהיה נהוג לפני כ-15 שנה נשמע לי סביר לחלוטין, אך אני מתנגד לחקיקה פרסונלית שתלווה גם בפסקת התגברות, שלא תאפשר ביקורת שיפוטית על החלטת הכנסת בנושא. אשקול לתמוך בשינוי החוק למצב הנהוג לפני 2005, במידה שלא תוצמד לכך חקיקת התגברות".