היועמ"ש דחה את מועד השימוע של נתניהו לתחילת אוקטובר

אביחי מנדלבליט קבע כי השימוע של ראש הממשלה יידחה בשלושה חודשים, ולא ייערך ב-10 ביולי כפי שנקבע בתחילה. בנוסף, השימועים של נוני מוזס ושל איריס ושאול אלוביץ' נדחו ל-15 באוגוסט

זמן צפייה: 02:21

תיקי נתניהו: היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מסכים באופן חלקי לבקשתו - ודוחה את מועד השימוע בתיקיו ל-3-2 באוקטובר. זאת, במקום ב-10 ביולי, מועד השימוע המקורי. כמו כן, קבע מנדלבליט כי אם יהיה צורך בדיון נוסף ייקבע מועד בשבוע שלאחר מכן. בנוסף, השימועים של נוני מוזס לגבי מעורבתו בתיק 2000 ושל איריס ושאול אלוביץ' לגבי מערבותם בתיק 4000 נדחו ל-15 באוגוסט. התנועה לאיכות השלטון צפויה לעתור לבג"ץ נגד הדחייה.

היועמ"ש נתן לנתניהו שבועיים על מנת להודיע שהוא מתכוון להגיע לשימוע במועד החדש, הדגיש כי לא תינתן דחייה נוספת - וטען כי מדובר בפגיעה באינטרס הציבורי. מנדלבליט אף אישר כי נתניהו ביקש דחייה של שנה במועד השימוע, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו מגיב לוועדת ההיתרים: "מטרת האישום - להפיל ראש ממשלה"

ועדת ההיתרים לרה"מ: העבר המידע השבוע – או שנדחה בקשתך למימון

מחומרי החקירה עולה: נתניהו ביקש סיגרים ממילצ'ן ביום הזיכרון

נתניהו בישיבת הממשלה
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

חברת הכנסת שלי יחימוביץ (העבודה) התייחסה לדחיית מועד השימוע וכתבה כי היא "מברכת את היועמ"ש על כך שדחה את ניסיונות נתניהו לדחות את השימוע בשנה שלמה, והעניק לו ארכה מידתית, מה גם שנתניהו עצמו כבר משך זמן כשסירב, בעזות מצח, לקחת את החומרים במועד. בכל מקרה כבר ברור שהדחיה תנוצל לנסיונות הרסניים להבטיח לעצמו שהשימוע כלל לא יתקיים, ושהוא ימלט מאימת החוק תוך שהוא מחריב את יסודות הדמוקרטיה".

יו"ר מרצ, תמר זנדברג, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "לרמזים על 'נסיגה' מהחסינות מצטרפת ההודעה על דחיית השימוע. המשמעות - ראש ממשלה חשוד בשוחד מתכוון להשליך כל יהבו על ביטול עצמאות בתי המשפט כדי לחמוק מהעמדה לדין. ישלמו את המחיר כל אזרח ואזרחית שיזקקו להגנה משרירות לב השלטון".

חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) תקפה את מנדלבליט ונתניהו: "מנדלבליט מוכיח את מה שחשבנו - אסור היה לו לעסוק בתיקי נתניהו. הוא מפחד וחייב את הקריירה ל'ביבי ארדואן'. לפני שלוש שנים דרשתי שיימנע מטיפול בתיקים מחשש לניגוד עניינים, לפני הבחירות ביקשתי פירוט על פגישות פרטיות ביניהם תוך שינוי כל הנהלים שהתקיימו בין רה״מ ויועמ״ש בעבר. היום ברור מה המחיר".

ארנון מוזס
ארנון מוזס | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום שני נחשף בחדשות 13 כי עו"ד עמית חדד, פרקליטו נתניהו, פנה ליועמ"ש בבקשה לדחות את השימוע לעוד שנה בטענה שמדובר בתיקים גדולים שמצריכים זמן רב ללמידה, אך היועמ"ש סירב לבקשה.

מוקדם יותר, ראש הממשלה הגיב לפרסום חדשות 13 לפיו ועדת ההיתרים תודיע שעליו להעביר לידה את פרטי תיק ההון שלו עד סוף השבוע או שתידחה בקשתו למימון משפטי, ומטעם לשכתו נמסר כי "מטרת כתב האישום היא להפיל ראש ממשלה. זכותו של ראש הממשלה להתגונן מכתב אישום שמטרתו להפיל אותו ולהחליף שלטון שלא בהליך דמוקרטי".

עמית חדד, פרקליט נתניהו
עמית חדד, פרקליט נתניהו | צילום: חדשות 13

גורמים בפרקליטות התייחסו בשבוע שעבר בחריפות להתנהלותו של ראש הממשלה נתניהו באשר לשימוע, ובשיחות סגורות אמרו כי "התנהלות נתניהו היא הזויה ומביכה". "אם עד ה-20 במאי עורכי דינו לא יקחו את חומרי החקירה, אז נקבע שימוע", הוסיפו הגורמים, "ירצה – ייקח את החומרים. לא ירצה – לא ייקח. זו כבר בעיה שלו. לא יגיע לשימוע? יום לאחר מכן נגיש את כתב האישום. הוא עושה צחוק מהמערכת".

שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ' | צילום: אייל טואג