חשש בכחול לבן: גנץ ונתניהו ייכשלו - ליברמן ירכיב את הממשלה

גורמים במפלגה הגדולה הציגו תסריט שבו גם יו"ר המפלגה וגם ראש הממשלה לא יצליחו במלאכה, ולכן הנשיא ריבלין יטיל את המשימה על חבר הכנסת עם הסיכוי הגדול ביותר - יו"ר ישראל ביתנו

זמן צפייה: 01:23

לאחר פגישתם של בני גנץ ואביגדור ליברמן שנערכה מוקדם יותר היום (שני), גורמים בכחול לבן העלו תסריט שבו לא גנץ ולא נתניהו מצליחים להרכיב ממשלה – ולבסוף ליברמן יהיה ראש הממשלה.

לטענת הגורמים, אם ראש הממשלה נתניהו ייכשל בהרכבת הממשלה לאחר 28 הימים שיינתנו לו, ולאחר מכן גם גנץ לא יצליח במלאכה בתום 28 הימים – מי שיקבל את המנדט הוא חבר הכנסת שלו יש את הסיכוי הגדול ביותר להרכיב ממשלה. הגורמים בכחול לבן חוששים כי בתסריט זה, ליברמן ייבחר וירכיב ממשלת ימין עם אנשי הליכוד, ובלי נתניהו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

תם סבב השיחות אצל הנשיא: 55 המליצו על נתניהו – 54 על גנץ

הרשימה המשותפת: "המלצתנו על גנץ אינה כוללת את בל"ד"

בית הנשיא ללשכת היועמ"ש: האם יש מניעה לתת המנדט לנתניהו?

ליברמן, נתניהו וגנץ
ליברמן, נתניהו וגנץ | צילום: רויטרס, דוברות משרד הבטחון

הבוקר הנשיא ריבלין סיים את סבב השיחות עם נציגי המפלגות במטרה לשמוע את המלצותיהם למועמד שירכיב את הממשלה. בתום השיחות, לאחר שמפלגת ישראל ביתנו נמנעה מהמלצה, וסיעת בל"ד סייגה עצמה מהמלצת הרשימה המשותפת על גנץ, עומד מספר הממליצים על נתניהו על 55 חברי כנסת – לעומת 54 בלבד שהמליצו על בני גנץ.

לאחר מכן, ליברמן וגנץ נפגשו ונועדו בארבע עיניים. בתום הפגישה הוציאו השניים הודעה זהה ובה נאמר: "החלפנו דעות ורשמים, במידת הצורך נדבר שוב בהמשך".

בתום הפגישה יו"ר ישראל ביתנו כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה. כל הוויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדיים ותתקבל החלטה בסוגיה". "אני מאחל הצלחה לנשיא ריבלין במפגש הערב עם ראשי שתי המפלגות הגדולות ומייחל להקמת ממשלת אחדות יציבה בזמן הקרוב".