בית הנשיא ללשכת היועמ"ש: האם יש מניעה לתת המנדט לנתניהו?

בעקבות פרסומים אודות האפשרויות המשפטיות העומדות בפני רה"מ, גורמים בסביבת ריבלין ביקשו לבדוק מהו מצבו המשפטי. בסביבת מנדלבליט השיבו כי כרגע אין מניעה משפטית להטיל עליו את התפקיד

זמן צפייה: 01:02

הפלונטר הפוליטי: גורמים בבית הנשיא פנו באופן לא רשמי ללשכת היועמ"ש, במטרה לבדוק אם יש מניעה משפטית להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. זאת, בעקבות פרסומים שונים בתקשורת, אודות האפשרויות המשפטיות העומדות בפני ראש הממשלה - וההשלכות הפוליטיות הנובעת מהן.

בתגובה, גורמים בסביבתו של אביחי מנדלבליט השיבו כי נכון לעכשיו - אין מניעה מניעה משפטית להטיל על נתניהו את התפקיד. לדבריהם, מצבו המשפטי לא השתנה בחודשים האחרונים, ולכן לעת עתה ניתן להעניק לו את המנדט.

עוד בחדשות 13:

הרשימה המשותפת בבית הנשיא: "ממליצים על גנץ"

גורמים משפטיים בכירים: לא תהיה חנינה לנתניהו במקום משפט

שותף בצוות ההגנה של רה"מ: לא דנו באפשרות של הסדר או חנינה

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום (ראשון) עורך הדין רם כספי, שהצטרף לאחרונה כיועץ חיצוני ועצמאי לצוות ההגנה של ראש הממשלה נתניהו, הכחיש כי הצוות דן באפשרות של הענקת חנינה או עסקת טיעון לנתניהו תמורת עזיבתו את החיים הפוליטיים.

"עו"ד כספי סבור שקיימות ראיות וטענות משפטיות מוצקות שיש בהן כדי לסתור ולשנות את כתב החשדות והן יוצגו בשימוע", נמסר מטעמו של חבר צוות ההגנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

אתמול, כזכור, גורמים משפטיים בכירים אמרו לחדשות 13 כי אין שום היתכנות לחנינה לנתניהו כפי שניתנה בפרשת קו 300. "פרשת קו 300 רחוקה מזרח ממערב מתיקי נתניהו, מדובר בסיטואציה שונה ותקופה שונה", אמר הגורמים. "לכן אין סיכוי שמנדלבליט, ובעקבותיו הנשיא, יאשר דבר כזה. אם נתניהו באמת רוצה חנינה, יתכבד, יסיים את ההליך המשפטי, ואם יורשע יבקש חנינה בדרך המקובלת".

דוברו של ראש הממשלה מסר: "בעקבות מספר פרסומים בסוף השבוע בנושא עסקת טיעון, אני שב ומבהיר שלא היה ולא נברא. אין כל שחר לדיווחים השקריים על כוונה של ראש הממשלה נתניהו להגיע להסדר טיעון. פרקליטיו של ראש הממשלה יופיעו לשימוע כמתוכנן ויציגו בו טענות מוחצות".