ליברמן וגנץ נפגשו: "הוויכוח הוא מי יכהן כר"מ ראשון ומי שני"

השניים נועדו ביפו, ובתום הפגישו מסרו: "החלפנו דעות ורשמים, במידת הצורך נדבר שוב בהמשך". יו"ר ישראל ביתנו כתב בחשבון הפייסבוק: "אני מקווה שריבלין יצליח לגשר בין הצדדים"

זמן צפייה: 01:54

הפלונטר הפוליטי: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשו היום (שני). בתום הפגישה הוציאו השניים הודעה זהה ובה נאמר: "החלפנו דעות ורשמים, במידת הצורך נדבר שוב בהמשך". בהמשך היום, הנשיא ייפגש עם גנץ וראש הממשלה נתניהו.

לאחר מכן, ליברמן כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה. כל הוויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדיים ותתקבל החלטה בסוגיה". "אני מאחל הצלחה לנשיא ריבלין במפגש הערב עם ראשי שתי המפלגות הגדולות ומייחל להקמת ממשלת אחדות יציבה בזמן הקרוב".

לכתבות נוספות בנושא >>

תם סבב השיחות אצל הנשיא: 55 המליצו על נתניהו – 54 על גנץ

לאחר ששוחח עם כל המפלגות: ריבלין זימן את נתניהו וגנץ לפגישה

הרשימה המשותפת: "המלצתנו על גנץ אינה כוללת את בל"ד"

בני גנץ ואביגדור ליברמן
בני גנץ ואביגדור ליברמן | צילום: אלעד מלכה

"בפגישתנו חזרתי והבהרתי את מה שאמרתי מאז תחילת מערכת הבחירות – מבחינתנו קיימת רק אופציה אחת על השולחן, והיא הקמת ממשלת אחדות של שלוש המפלגות: ישראל ביתנו, הליכוד, כחול לבן", הוסיף ליברמן. "ישראל ביתנו תשמח להיצטרף לממשלת אחדות לאומית, אבל לא נהיה חלק מממשלה שבה ישבו החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת או המחנה המדוקרטי".

בתום סבב ההתייעצויות השני שערך היום נשיא המדינה ראובן ריבלין, זימן הנשיא את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ לפגישה משותפת בלשכתו בשעות הערב. נתניהו וגנץ אישרו את השתתפותם.

הבוקר הנשיא ריבלין סיים את סבב השיחות עם נציגי המפלגות במטרה לשמוע את המלצותיהם למועמד שירכיב את הממשלה. בתום השיחות, לאחר שמפלגת ישראל ביתנו נמנעה מהמלצה, וסיעת בל"ד סייגה עצמה מהמלצת הרשימה המשותפת על גנץ, עומד מספר הממליצים על נתניהו על 55 חברי כנסת – לעומת 54 בלבד שהמליצו על בני גנץ.

בפתח ההתייעצויות התייחס ריבלין להודעתו של ח"כ אחמד טיבי הבוקר, כי סיעת בל"ד לא מצטרפת להמלצות על גנץ. "מה שעשה יו"ר הסיעה המשותפת ח"כ טיבי, הוא בא והודיע לבית הנשיא 'אשר אמרנו אתמול מתייחס רק לעשרה מחברינו כי שלושה מסתייגים'. אנחנו קיבלנו את הסתייגותם".

בפתח פגישתו עם יו"ר ימינה, איילת שקד, התייחס ריבלין לאיום הסבב השלישי של הבחירות שעלול להתממש אם שוב לא תורכב ממשלה. "אם יש דבר אחד שהעם מאוחד בו זה הרצון שלא תהיינה בחירות שלישיות. סוף סוף מצאנו דבר שכולם מאוחדים בו", אמר. "הבעיה היא שכל אחד שאומר – רק לא תתקיימנה בחירות שלישיות אבל תלכו בדרכי – זה בעיה".