לאחר ששוחח עם כל המפלגות: ריבלין זימן את נתניהו וגנץ לפגישה

השלושה ייפגשו בלשכה שבירושלים בשעות הערב • בתום סבב ההתייעצויות אצל הנשיא, הצהיר רה"מ כי "אחדות היא צו השעה - צריך להגיע אליה בלי חרמות ובלי פסילות, והדרך היחידה היא לשבת ולדבר"

זמן צפייה: 02:55

בתום סבב ההתייעצויות השני שערך היום (שני) נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, זימן הנשיא את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ לפגישה משותפת בלשכתו בשעות הערב. נתניהו וגנץ אישרו את השתתפותם.

בדברים שנשא נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד, הצהיר כי "הממשלה היחידה שאפשר להקים היא ממשלת אחדות רחבה - והדרך היחידה להגיע לממשלה כזאת היא לשבת ולדבר. אחדות היא צו השעה, זה גם הצו הברור שהציבור נתן בבחירות האלה".

"אנחנו רצינו להקים ממשלת ימין", טען נתניהו. "לצערנו, זה לא התאפשר כי לא קיבלנו מספיק מנדטים לעשות זאת. גנץ רצה להקים ממשלה מהצד השני, גם הוא לא קיבל מספיק מנדטים לעשות זאת. צריך להגיע לאחדות, בלי פסילות, בלי חרמות, ביד מושטת לפיוס לאומי אמיתי".

עוד בחדשות 13:

תם סבב השיחות אצל הנשיא: 55 המליצו על נתניהו – 54 על גנץ

הרשימה המשותפת: "המלצתנו על גנץ אינה כוללת את בל"ד"

בית הנשיא ללשכת היועמ"ש: האם יש מניעה לתת המנדט לנתניהו?

בנימין נתניהו בסיעת הליכוד באולם ירושלים בכנסת
בנימין נתניהו בסיעת הליכוד באולם ירושלים בכנסת | צילום: חדשות 13

בחלק הסגור של הישיבה הצהיר נתניהו כי "ביקשנו להעביר מסר לליברמן להתנגד בהצבעה בעניין הדחת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. לא נוצר מגע ישיר עד כה עם ליברמן". עוד הוסיף: "אין מגעים עם ליברמן - כולם מבינים את היעד שלו".

השר יריב לוין הצהיר: "לא נשחק משחקים, אנחנו עם רוב הממליצים ואנחנו לא נסרב להרכבה אם הנשיא יחליט כך".

חברי מפלגת הליכוד אצל הנשיא ראובן ריבלין
חברי מפלגת הליכוד אצל הנשיא ראובן ריבלין | צילום: קובי גדעון לע''מ

כאמור, הנשיא ראובן ריבלין סיים היום את סבב השיחות עם נציגי המפלגות במטרה לשמוע את המלצותיהם למועמד שירכיב את הממשלה. בתום השיחות, לאחר שמפלגת ישראל ביתנו נמנעה מהמלצה, וסיעת בל"ד סייגה עצמה מהמלצת הרשימה המשותפת על גנץ, עומד מספר הממליצים על נתניהו על 55 חברי כנסת – לעומת 54 בלבד שהמליצו על בני גנץ.

בפתח פגישתו עם יו"ר ימינה, איילת שקד, התייחס ריבלין לאיום הסבב השלישי של הבחירות שעלול להתממש אם שוב לא תורכב ממשלה. "אם יש דבר אחד שהעם מאוחד בו זה הרצון שלא תהיינה בחירות שלישיות. סוף סוף מצאנו דבר שכולם מאוחדים בו", אמר. "הבעיה היא שכל אחד שאומר – רק לא תתקיימנה בחירות שלישיות אבל תלכו בדרכי – זה בעיה".

שקד, כפי שהצהירה בעבר, המליצה לנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו. "אנחנו נעשה מה שניתן כדי לעזור לנתניהו כדי לעזור לו. לצערי אתה צריך לתפקד כמו גננת ולהסביר שצריך להפסיק עם חרמות ולנסות להגיע לסוג של ממשלת אחדות", אמרה. "כדי שזה יקרה ראשי המפלגות בעיקר המחנה השני צריכים לשבת ולדבר. רצינו להקים ממשלת ימין אבל מה לעשות שהבוחר חשב אחרת".

"אם תטיל את הרכבת הממשלה על גנץ לא מנהל איתו משא ומתן. אנחנו מחויבים לראש המחנה הלאומי נתניהו", בהמשך סתרה את עצמה שקד והוסיפה: "הקמנו צוות משא ומתן משותף של כל הימין וננהל יחד מו"מ. אם תטיל את התפקיד על מישהו אחר ונחליט כיצד מתנהלים".