רגב על ליברמן: "עוסק בפולחן אישיות של עצמו – הוא צריך טיפול"

שרת התרבות תקפה בריאיון ל-"המטה המרכזי" את יו"ר ישראל ביתנו, שסירב להיכנס לממשלת נתניהו: "הוא אוהב רק את עצמו, במקום להתעסק בעיקר הוא מתעסק בשטויות"

זמן צפייה: 08:58

בחירות 2019 - הסיבוב השני: שרת התרבות, מירי רגב, תקפה היום (שבת) בריאיון ל-"המטה המרכזי" את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על כך שסירב להיכנס לממשלת נתניהו. "ליברמן לא אמר את האמת, הוא לא אמר באף שלב שהוא לא הולך עם הליכוד", אמרה רגב. "גם במהלך המשא ומתן הוא הצהיר שהוא הולך עם נתניהו. מה שהיה לו בראש הוא לא סיפר לאף אחד. זאת הייתה גחמה אישית ואופורטוניסטית".

"לא מעניין אותו ימין, לא מעניין אותו פנסיות לעולים, לא הוועדות והתקציבים. עניין אותו רק דבר אחד – עצמו", המשיכה, ואף התייחסה לאמירתו של ליברמן כי הליכוד "צריך לגייס פסיכיאטר": "הוא זה שצריך ללכת לטיפול. מי שעוסק בפולחן האישיות של עצמו, ובמקום להתעסק בעיקר הוא מתעסק בשטויות".

רגב התייחסה גם לשאלה מדוע פוזרה הכנסת במקום לאפשר לנשיא ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר. "נתניהו לא יכול היה להרכיב ממשלה עם מרחב תמרון כל כך צר. אם ראש הממשלה נתניהו לא הצליח, בוודאי שגנץ לא היה מצליח. גם אם היו מורדים בליכוד והוא היה מכניס את ליברמן – הוא לא היה מצליח להגיע ל-61 מנדטים. לכן במקום לבזבז עוד זמן – הוחלט ללכת לבחירות".

עוד בחדשות 13:

גבאי: "בבחירות הקרובות העבודה תתמזג עם מרצ או עם כחול לבן"

נתניהו: "עשיתי הכול למנוע בחירות - ליברמן רצה להפיל הממשלה"

ליברמן: "האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני"

מירי רגב
מירי רגב | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום חמישי, בתום דיון של 12 שעות במליאה, אושר החוק לפיזור הכנסת ה-21. 74 חברי כנסת תמכו בהצעה, 45 התנגדו. הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו, כולנו, איחוד מפלגות הימין, רע"ם-בל"ד וחד"ש-תע"ל הצביעו בעד ההצעה. ואילו, כחול לבן, העבודה ומרצ התנגדו. רק ח"כ רועי פולקמן (כולנו) לא נכח בהצבעה.

לאחר ההצבעה אמר ראש הממשלה נתניהו: "לא חסכתי כול מאמץ כדי למנוע בחירות מיותרות. העם אמר את דברו, הוא קבע שאני אהיה ראש הממשלה, אבל ליברמן רצה להפיל את הממשלה - והוא גורר מדינה שלמה לבחירות, בפעם השנייה בשמונה חודשים".

"60 מתוך 65 מנדטים שניתנו לימין עשו בדיוק את מה שהבטיחו לעשות - ומפלגה אחת עשתה את ההפך הגמור", הצהיר ראש הממשלה. "ליברמן הוליך שולל את מצביעיו. הוא הציב דרישה לאחר דרישה, ובכל פעם שהן נענו – עלתה דרישה חדשה. סגרנו עם כל המפלגות חוץ מאחת. ליברמן לא התכוון להגיע להסכמות. הוא רצה בצורה הכי ברורה להפיל את הממשלה הזאת, והוא עושה את זה משיקולים של לקושש עוד כמה קולות. בגלל גחמות אישיות הוא גורר מדינה שלמה לעוד חצי שנה של בחירות – אחרי שגרר אותנו כבר פעם אחת. ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל".

סיעת הליכוד בראשות בנימין נתניהו בכנסת
סיעת הליכוד בראשות בנימין נתניהו בכנסת | צילום: החדשות 13

מסקר חדשות 13 שנערך ביום חמישי עולה כי 38% מהישראלים תולים את האשמה בבחירות החוזרות בראש הממשלה בנימין נתניהו, ואחוז זהה מתוך הנשאלים תולים את האחריות ביו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. 12% ענו כי המפלגות החרדיות אשמות, ואילו 12% נוספים ענו כי אינם יודעים.

עוד עולה מתוך הסקר, כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, ישראל ביתנו הייתה עולה משמעותית בכמות המנדטים שלה וזוכה לתשעה מנדטים - ארבעה יותר ממה שקיבלה בבחירות האחרונות. עוד עולה כי איחוד של הליכוד ומפלגת כולנו יקבל 36 מנדטים. כמו כן, עולה כי כחול לבן תיחלש ותעמוד על 33 מנדטים, שניים פחות ממה שזכתה לו בבחירות האחרונות.

לשבעה מנדטים יזכו ש"ס, איחוד מפלגות הימין, יהדות התורה וחד"ש-תע"ל. מרצ תזכה לשישה מנדטים, והעבודה ובל"ד רע"מ ינועו סביב אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים כל אחת. נוסף לכך, 3.9% מהנשאלים ענו כי יצביעו למפלגה אחרת ו-17.4% השיבו כי לא יודעים או לא מתכננים להצביע.