ליברמן: "האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני"

יו"ר ישראל ביתנו הגיב למתקפה מצד ראש הממשלה וטען כי ברור שנתניהו לא רצה את מפלגתו בקואליציה מלכתחילה. על בנו של רה"מ אמר: "צריך להפנות אותו לפסיכיאטר מחוזי"

זמן צפייה: 19:30

בחירות חוזרות: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור אביגדור ליברמן כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים לאחר פיזור הכנסת ובה הגיב לטענות כלפיו מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהאשים אותו בגחמות אישיות, טען שהוליך שולל את בוחריו ואף כינה אותו חלק מהשמאל. "מתנהל פה דיון לא ראוי שבו האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני", אמר. ליברמן אף התייחס לטענות של יאיר נתניהו, בנו של רה"מ, לפיהן הוא ביקש בעבר למנות לתפקיד היועמ"ש את יהודה ויינשטיין, כדי שיסגור את תיקיו, ואמר: "צריך להפנות את יאיר נתניהו לפסיכיאטר מחוזי".

לטענת ליברמן, "היה ניסיון לקנות ח"כים ממפלגות אחרות שנמשכו עד אתמול בערב. כל יום שלישי ניסו לקנות כמה ח"כים ממפלגת העבודה. אצלנו יש ארבעה ח"כים, ואין אחד שלא קיבל הצעה מפתה להצטרף לליכוד וכך גם לפרק את מפלגת ישראל ביתנו - לפגוע באביגדור ליברמן ולעבור לצד השני. אז ברור שמלכתחילה לא הייתה כוונה לראות בישראל ביתנו בת ברית לקואליציה עתידית".

"אני רוצה להתייחס למסע ההכפשות שמתנהל מאתמול בבוקר. שמעתי את כל הדברים, ואני מתנצל גם על התוכן וגם על הסגנון. אני רוצה להזכיר לראש הממשלה שזה היה דווקא הוא שהצביע בעד ההתנתקות. זה הוא שהוביל את ההתנצלות בפני הדיקטטור ארדואן. דווקא נתניהו טרפד בכוונה חוק לעונש מוות למחבלים, הוא זה שמנע את פינוי חאן אל-אחמר, התנחלות בלתי חוקית של פלסטינים. זה נתניהו שהעביר מיליונים לחמאס בעזה - אז לדבר על שמאלנים זה מגוחך. העצה החברית שלי לאנשי מטה הליכוד – אתם חייבים לגייס קודם כל פסיכיאטר בעל שם טוב ובעל ניסיון מוכח, כי זה לא יעבוד אחרת".

לכתבות נוספות בנושא: 

סוף לכנסת ה-21: ישראל הולכת לבחירות חוזרות ב-17 בספטמבר

שימוע בעת הרכבת ממשלה? השפעת הבחירות על תיקי נתניהו • פרשנות

גפני: "אמליץ לא לשבת עם ליברמן; לא פוסלים את לפיד"

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נואם במסיבת עיתונאים לאחר פירוק הכנסת ה-21
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נואם במסיבת עיתונאים לאחר פירוק הכנסת ה-21 | צילום: החדשות 13

יו"ר ישראל ביתנו המשיך ואמר: "ראיתי את פולחן האישיות שעשה לנתניהו עיתון פרסונלי, ראיתי גם את כל ההזיות של השר יריב לוין ושל עוד כמה אנשים, וגם כמה דברי סכיזופרניה של מקורבים. מה שאתם אומרים לא קשור לפוליטיקה ולא לקמפיין בחירות. הייתי בהרבה משאים ומתנים - זה הכי מוזר שראיתי. הסבר שאני יכול לתת הוא שנתניהו מלכתחילה לא רצה את ישראל ביתנו בממשלה. המגעים בין נתניהו למפלגות אחרות התחילו מהיום הראשון לאחר הבחירות, אף אחד לא חיכה אפילו יום אחד".

"מה מסתתר מאחורי ההחלטה שלי ושל ישראל ביתנו? אני חוזר עוד פעם, ואף אחד לא חייב להאמין לי וגם לא לאחרים. העובדות הן שאת עמדתנו בנושא חוק הגיוס קבענו מזמן, גם כשהבחירות לא היו באופק, המשבר התחיל בפברואר 2018, בלי שום קשר לבחירות. במהלך קמפיין הבחירות אמרנו שנמליץ רק על נתניהו כמועמד לראשות הממשלה. גם כשהתבקשנו על ידי הליכוד לתמוך בכל מיני יוזמות, כולל שינוי חקיקה בנושא כמות השרים, גם בנושא המבקר - ואפילו בתאריך לפיזור הכנסת. גם כשהתבקשנו על ידי עיתונים לתמוך במועמד אלטרנטיבי מטעם הליכוד או מחוץ לליכוד, אמרנו שלא נתמוך. אלו הן העובדות - תמכנו בהכול".

בסופו של דבר, אני חוזר לחוק הגיוס. צריך להבין שהציבור הישראלי מאס בוויתור לחרדים - ויתור חד צדדי של הליכוד והעומד בראשו לכל דרישותיהם. זה לא במקרה, זה בא אחרי חוק המרכולים, אחרי החרם הצרכני על מפעל 'פיניציה' בירוחם, אחרי גשר יהודית וכן הלאה. אני חושב שהציבור הישראלי הבין שיש פה מכירת חיסול מצד הליכוד לחרדים. אנחנו לא מקבלים את זה ורוצים ממשלת ימין לאומית, אנחנו לא רוצים ממשלת הלכה".

בנימין נתניהו לאחר הצבעת המליאה על פיזור הכנסת
בנימין נתניהו לאחר הצבעת המליאה על פיזור הכנסת

"ההצעה המקורית של הליכוד נכנעה לחרדים. הציעו לנו לקיים את הבחירות ב-27 באוגוסט, כשכל עם ישראל נמצא בחופש ולפני תחילת שנת הלימודים. עצם העובדה שהליכוד העלה את זה על דל שפתיו זו עוד כניעה לחרדים. אני חושב שזה טירוף מוחלט שהליכוד נכנע לאותן דרישות. אנחנו רוצים לתמוך בדבר הגיוני, לא להיכנע לתכתיבים של החרדים".

יאיר נתניהו, טען לאחר פיזור הכנסת כי אביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נענה בעבר לדרישת יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, למנות לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה את יהודה ויינשטיין, כדי שזה יסגור את תיקיו. זאת, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני בשנת 2009. את הדברים כתב בטוויטר במסגרת חילופי דברים עם מו"ל "הארץ" עמוס שוקן. היענות נתניהו לדרישה זו, אם אכן התרחשה, מהווה עבירה פלילית.

וינשטיין הכחיש בפני החדשות 13 את טענת יאיר נתניהו ואמר כי "דברי יאיר נתניהו הם דברי הבל. לא הכרתי את אביגדור ליברמן לפני שהתמניתי לתפקיד. לא דיברתי איתו מעולם לפני כן, לא איתו - ולא עם מקורב אליו". "אף אחד לא פנה אליי בעניין. מי היה מעז לפנות אליי? פעם ראשונה שפגשתי אותו הייתה בתפקידי כיועץ משפטי לממשלה. הייתי חוזר על החלטת הסגירה 10 פעמים גם היום", הוסיף היועמ"ש לשעבר.

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

ישראל ביתנו הגיבה לבנו של ראש הממשלה וכתבה: "מאז 1999 ועד היום, מעולם לא העלנו כל דרישה במשא ומתן הקואליציוני בנוגע לבחירת יועץ משפטי לממשלה. הטענה האחרונה בנידון היא שיא חדש בשקרים ובפרנויות מבית המדרש של לשכת רה"מ ומקורביו. אנו מציעים למטה הליכוד לצרף באופן דחוף פסיכיאטר בעל שם וניסיון מוכח".

עוד קודם לכן, ליברמן כתב בחשבון הפייסבוק שלו לאחר ההצבעה על פיזור הכנסת: "לצערי מדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות בגלל סירובן של הליכוד והמפלגות החרדיות לקבל את הצעת 'ישראל ביתנו' ולהצביע על חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בנוסח המקורי כפי שעבר בקריאה הראשונה, כשהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. במקום זה הוצעו הצעות שונות ומשונות במטרה אחת - למשוך זמן ולמוסס או לרוקן את החוק מתוכן. מי שנושא באחריות על כך שמדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות היא הליכוד בלבד".

רה"מ נתניהו אמר לאחר ההצבעה: "לא חסכתי כול מאמץ כדי למנוע בחירות מיותרות. העם אמר את דברו, הוא קבע שאני אהיה ראש הממשלה, אבל ליברמן רצה להפיל את הממשלה - והוא גורר מדינה שלמה לבחירות, בפעם השנייה בשמונה חודשים".

ליברמן ונתניהו
ליברמן ונתניהו | צילום: רויטרס

"60 מתוך 65 מנדטים שניתנו לימין עשו בדיוק את מה שהבטיחו לעשות - ומפלגה אחת עשתה את ההפך הגמור", הצהיר ראש הממשלה. "ליברמן הוליך שולל את מצביעיו. הוא הציב דרישה לאחר דרישה, ובכל פעם שהן נענו – עלתה דרישה חדשה. סגרנו עם כל המפלגות חוץ מאחת. ליברמן לא התכוון להגיע להסכמות. הוא רצה בצורה הכי ברורה להפיל את הממשלה הזאת, והוא עושה את זה משיקולים של לקושש עוד כמה קולות. בגלל גחמות אישיות הוא גורר מדינה שלמה לעוד חצי שנה של בחירות – אחרי שגרר אותנו כבר פעם אחת. ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל".

נתניהו המשיך לתקוף את יו"ר ישראל ביתנו: "לא יאמינו לו עוד פעם. כבר מבינים את הטריק. פשוט קשה להאמין: לוקחים את מדינת ישראל, שורפים מיליארדים, ומשתקים מדינה קרוב לשנה בגלל אמביציה פרטית של אדם אחד". עוד סויף ראש הממשלה כי "יש לנו דברים מאוד חשובים לעשות. אני עובד זמן מה על הקמת ועדה משותפת לרוסיה, ארה"ב וישראל, שתדון על כל הסוגיות באזור. מעולם בתולדות ישראל לא היה דבר כזה. אלה הדברים שאנחנו צריכים לעשות עכשיו - ולא לרוץ לבחירות מיותרות בזבזניות שאף אחד לא צריך. אנחנו ננהל מסע בחירות חד, בהיר, ובו ננצח".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס אף הוא לתוצאות הצבעת המליאה. "במקום להקים ממשלה, ואם לא מצליחים בפעם הראשונה מעבירים למישהו אחר - מפעילים סעיף בחוק, מפזרים את הכנסת ומחזירים את המדינה לשלושה חודשים מטורפים עם מאות מיליוני שקלים, שבמקום שיושקעו בדברים חשובים יושקעו פעם נוספת בבחירות שיביאו אותנו לאותו מקום. כל זה קורה בגלל שתי מילים בלבד: מבצר משפטי", הצהיר גנץ.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190530-0056' autoplay='0' credit='' desc='בני גנץ לאחר הצבעת הכנסת' kid='1_0b8mw16k' duration='72'']

כזכור, לפנות בוקר בתום הצבעה לילית, החוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה שנייה ושלישית. 74 חברי כנסת, שהושבעו רק לפני כחודש וחצי, הצביעו בעד סיומה של הכנסת ה-21 ותחילת מערכת הבחירות לכנסת ה-22, שייערכו ב-17 בספטמבר. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה שנערכות בחירות חוזרות לאחר שחבר הכנסת שניתן לו המנדט להרכיב את הממשלה כשל במשימתו.