ליברמן: הוצע לנו כל תפקיד אפשרי - רק שנסכים להיות בממשלה צרה

יו"ר ישראל ביתנו טען כי לא הסכים להצעה הזו, מאחר ו"ממשלה כזאת לא תתפקד - אלא תדמם". כמו כן, פנה לנתניהו וגנץ: "התעלו מעל השיקולים הפוליטיים הצרים והקימו ממשלת אחדות"

זמן צפייה: 01:28

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען היום (שלישי) כי "הוצע לנו כל תפקיד אפשרי בממשלה ובכנסת. כל זה רק שנסכים להיכנס לממשלה צרה, בניגוד להבטחותינו לבוחר". את הדברים כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"מיותר לציין שדחינו את כל ההצעות האלה על הסף", כתב והסביר: "גם בשל שיקולים עקרוניים, אבל לא פחות בשל שיקולים מעשיים. ממשלה צרה תהיה צרה גדולה לישראל. ממשלה כזאת לא תתפקד, אלא תדמם. ממשלה כזו לא תוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים העומדים על הפרק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו מבהיר: אם נלך לבחירות – נקיים פריימריז לראשות הליכוד

ליברמן לראשי רשויות מהליכוד: "ממשלה צרה תהיה בעייתית"

רה"מ: "לפיד וגנץ עוסקים בספינים, ליברמן – היכנס למו"מ מואץ"

ליברמן המשיך: "אם ב-24 שעות הקרובות לא תקום ממשלה, זה אך ורק בגלל שמנהיגי הליכוד וכחול לבן לא היו מוכנים לוותר על האגו ולא יכלו להגיע להסכמה מי יכהן ראשון כר"מ ומתי תהיה הרוטציה. כל השאר זה סיפורים ותירוצים. לשתי המפלגות יש ביחד 65 מנדטים. הם לא צריכים שום מפלגה נוספת על מנת להקים ממשלה. חוסר הנכונות של נתניהו להפרד מהגוש החרדי-משיחי והנכונות של שלוש הרמטכ"לים להקים ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת, שהתייצבה בעימות האחרון בעזה לצד ארגון הטרור, הג'יהאד האסלאמי, והאשימה את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה, לא היו מקובלות על ישראל ביתנו בעליל".

לבסוף כתב: "אני קורא שוב לשתי המפלגות הגדולות להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים הצרים ולהקים ממשלה אחדות לטובת עם ישראל, ולהפסיק את משחק ההאשמות הציני".

מוקדם יותר היום, גדעון סער השתתף בכנס שדולת הפרלמנטרים למען ישראל (IAF) במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, שם נשאל אם יישאר במפלגה ויתמוך בנתניהו אם יפסיד בפריימריז. "בכוונתי להתמודד ולנצח", ענה סער, "תמיד צריך להתמודד במטרה לנצח, ולכבד את ההכרעה הדמוקרטית שמתקבלת".

גדעון סער בכנס שדולת הפרלמנטרים למען ישראל
גדעון סער בכנס שדולת הפרלמנטרים למען ישראל | צילום: חדשות 13

לאחר מכן נשאל אם היה מוכן לשבת בממשלה בראשות בני גנץ: "אם איבחר לראשות הליכוד, אוביל אותו לניצחון ולהקמת ממשלה בראשות הליכוד", אמר סער. "אתמול התפרסם סקר שלישי באותו שבוע שמעיד בצורה ברורה ביותר שגוש הימין גדל אם אני עומד בראשו, ושאני מביא קולות למחנה הלאומי מהצד השני. זה דבר דרמטי בעיקר כשזה קורה עוד טרם המועמדות, בוודאי טרם בחירתי".

"לכן אני משוכנע שאם אני אנצח ואעמוד בראש הליכוד אוביל לניצחון גדול ולהקמת ממשלה בראשות הליכוד. בעת הקמת הממשלה הזאת יוזמנו כל המפלגות הציוניות לקיים משא ומתן. ברור לחלוטין שאם נמשיך בתוואי הנוכחי לא נגיע לשום מקום טוב יותר ממה שהגענו אחרי שתי מערכות הבחירות האחרונות".