ליברמן לראשי רשויות מהליכוד: "ממשלה צרה תהיה בעייתית"

יו"ר ישראל ביתנו השתתף בכנס ראשי הרשויות, שקראו לו לחזור למפלגה ולהצטרף לממשלת ימין: "בוא הביתה - זקוקים לך". בנוסף ניסו לתאם פגישה בין ליברמן לנתניהו - שטען כי אין לכך היתכנות

זמן צפייה: 04:02

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן השתתף הערב (שני) בכנס ראשי רשויות מהליכוד, שקראו לו לחזור למפלגה ולהצטרף לממשלת ימין. בתגובה לקריאות השיב ליברמן: "אני לא מת על ממשלת אחדות, אבל ממשלה צרה תהיה בעייתית מבחינת משילות". במפגש נכחה גם היועצת של נתניהו, חני בלייוייס.

במהלך המפגש, שאותו אירח ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג, הצהירו ראשי הרשויות בפני יו"ר ישראל ביתנו: "המסר שלנו – בוא הביתה, זקוקים לך. ברמה הפוליטית אנחנו יכולים לעזור לך - לכל אחד מאיתנו יש מאות ואלפי מתפקדים שיעמדו לרשותך".

עוד ניסו ראשי הערים לתאם פגישה בין ליברמן לנתניהו ביממה הקרובה או לפחות שיחה בין השניים, אך בשיחות סגורות אמר ראש הממשלה כי אין לכך היתכנות.

עוד בחדשות 13:

רה"מ: "לפיד וגנץ עוסקים בספינים, ליברמן – היכנס למו"מ מואץ"

יאיר לפיד: "מוותר על הרוטציה – בכל תרחיש"

הסכמה בין הליכוד וכחול לבן על תאריך הבחירות: יום שני 2 במארס

אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס ראשי רשויות בליכוד
אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס ראשי רשויות בליכוד | צילום: יקי אדמקר, וואלה! NEWS

בתום המפגש, חזר ליברמן על עמדתו לפיה ממשלה צרה לא תוכל להתמודד עם האתגרים העומדים על הפרק: "המצב הנוכחי מחייב קבלת החלטות דרמטיות ולכן חייבים הסכמה לאומית רחבה".

"מתחילת מערכת הבחירות עמדתי על כך שחייבת לקום ממשלת אחדות, המשיך. "למרות שזכיתי להצעות מרחיקות לכת, כולל תפקיד מ"מ רה"מ, שר הביטחון, שני תיקי שרים נוספים, כל ועדה בכנסת שנרצה ותקציבים, אמרתי שאצלנו מילה זו מילה ואנחנו לא נפר את התחייבויותינו לבוחר. אנחנו לא מחליפים עקרונות בכיסאות, גם אם מדובר בכיסא הכי מרופד".

במקביל, נפתלי בנט ואיילת שקד נפגשו עם גנץ וליברמן ואמרו להם – אנחנו ערבים לכם גם אם אתם לא סומכים על נתניהו, אך נראה כי גם לכך אין היתכנות.

אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה
אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לליברמן להיכנס למו"מ מואץ ב-48 השעות שנותרו, כדי להקים ממשלה לאומית חזקה". נתניהו תקף את ראשי כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, ברקע הודעת האחרון על ויתורו על הרוטציה. "גנץ ולפיד, די עם התרגילים השקופים", אמר נתניהו. "ראשי כחול לבן מתמידים בסירובם ועוסקים רק בספינים חלולים ותרגילים שקופים".

בתגובה, מכחול לבן נמסר: "הדבר היחיד ששקוף הוא הרצון של נתניהו להוביל את ישראל לבחירות נוספות רק בשביל חסינות. נתניהו, שחרר את ישראל".

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר הודעתו של לפיד, לפיהם יוותר על רוטציה עם גנץ לראשות הממשלה. "אם יהיו בחירות, החלטנו שהפעם לא תהיה רוטציה" הכריז לפיד. "נלך כולנו, כחול לבן גדולה, מאוחדת מאחורי בני גנץ. באופן מפתיע, זו לא היתה החלטה קשה. זה מה שטוב למדינה". עוד הוסיף: "נעשה הכול למנוע את הבחירות ביומיים הקרובים. אם נצליח, מה טוב. אם לא - כחול לבן תרוץ בבחירות ביחד, בהנהגתו של בני גנץ".

גנץ נשא דברים אף הוא, ואמר: "גם היום לא אפסו הסיכויים להקמת ממשלת אחדות. אני חוזר על מה שאמרתי לנתניהו: 'אם תוותר על החסינות - אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח".