רה"מ: "לפיד וגנץ עוסקים בספינים, ליברמן - היכנס למו"מ מואץ"

לאחר שלפיד הודיע כי יוותר על הרוטציה, נתניהו הצהיר כי "מכיוון שראשי כחול לבן מתמידים בסירובם, נותרה רק אפשרות אחת למנוע בחירות: קורא ליו"ר ישראל ביתנו לדון עמנו ב-48 השעות שנותרו"

זמן צפייה: 00:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לדברי ראשי כחול לבן והצהיר: "גנץ ולפיד, די עם התרגילים השקופים. מכיוון שראשי כחול לבן מתמידים בסירובם ועוסקים רק בספינים חלולים, נותרה רק אפשרות אחת למנוע בחירות מיותרות: אני קורא לאביגדור ליברמן להיכנס למו"מ מואץ ב-48 השעות שנותרו, כדי להקים ממשלה לאומית חזקה".

בתגובה, מכחול לבן נמסר: "הדבר היחיד ששקוף הוא הרצון של נתניהו להוביל את ישראל לבחירות נוספות רק בשביל חסינות. נתניהו, שחרר את ישראל".

בתוך כך, לחדשות 13 נודע מפי גורמים בליכוד כי נתניהו לא מתכנן להצהיר שיוותר על החסינות. זאת, לאחר שגנץ קרא לו לעשות זאת.

[brightcove_iframe video_id='programs-6-with-amnon-levi-articles-20191209-1837' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה' kid='1_xhnemqow' duration='']

עוד בחדשות 13:

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר הודעתו של לפיד, לפיהם יוותר על רוטציה עם גנץ לראשות הממשלה. "אם יהיו בחירות, החלטנו שהפעם לא תהיה רוטציה" הכריז לפיד. "נלך כולנו, כחול לבן גדולה, מאוחדת מאחורי בני גנץ. באופן מפתיע, זו לא היתה החלטה קשה. זה מה שטוב למדינה". עוד הוסיף: "נעשה הכול למנוע את הבחירות ביומיים הקרובים. אם נצליח, מה טוב. אם לא - כחול לבן תרוץ בבחירות ביחד, בהנהגתו של בני גנץ".

גנץ נשא דברים אף הוא, ואמר: "גם היום לא אפסו הסיכויים להקמת ממשלת אחדות. אני חוזר על מה שאמרתי לנתניהו: 'אם תוותר על החסינות - אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח".

יו''ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה
יו''ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן הדגיש את סוגיית החסינות, ופנה לנתניהו: "גררת אותנו לבחירות כבר פעמיים בגלל החסינות. התבצרת בקווי היסוד של הבלוק - בגלל החסינות, וגם כעת נדמה לך שבחירות נוספות יאפשרו לך רוב שיאפשר לך חסינות. אני קורא לך להתחייב בקולך שלא תבקש חסינות. מגיע לאזרחי ישראל לדעת מה עמדותיך, אני קורא לך לנהל מו"מ ישיר".