גורמים בסביבת גנץ: "עדיף שנתניהו יקבל ראשון את המנדט מהנשיא"

לקראת הפגישה עם הנשיא, בכחול לבן מתנהלות התייעצויות בדבר התוצאה המבוקשת - ויש הטוענים כי עדיף שהרשימה המשותפת תימנע מלהמליץ על גנץ. בכיר במשותפת: "קיבלנו מסר שהוא רוצה להיות שני"

זמן צפייה: 00:57

לקראת תחילת סבב הפגישות עם נשיא המדינה, בכחול לבן עורכים כעת (ראשון) התייעצויות אחרונות בדבר התוצאה המבוקשת עבור המפלגה, ונדונה השאלה אם עדיף שיו"ר המפלגה בני גנץ יקבל שני את המנדט להרכבת הממשלה. גורמים בסביתו מתעקשים כי עדיף שראש הממשלה נתניהו יקבל ראשון את המנדט, ולשם כך רצוי שהרשימה המשותפת תימנע מלהמליץ על גנץ. ‏בכיר ברשימה המשותפת מסר: "קיבלנו מסר שגנץ רוצה להיות שני".

עוד בחדשות 13:

רה"מ שוקל: לא נמליץ על איש – וגנץ ינסה ראשון להרכיב ממשלה

היום: ריבלין יחל סבב התייעצויות עם הסיעות בבית הנשיא

שותף בצוות ההגנה של רה"מ: לא דנו באפשרות של הסדר או חנינה

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

בתוך כך, לחדשות 13 נודע היום כי ראש הממשלה נתניהו שוקל שלא להמליץ על איש בפני הנשיא כמועמד להרכיב את הממשלה. זאת, כדי שיו"ר כחול לבן יקבל את המנדט ראשון, מתוך הנחה שייכשל במשימה, והדבר יקל על נתניהו בהמשך לעמוד בה.

נתניהו שוחח הבוקר עם כמה שרים בכירים בליכוד והתייעץ איתם על האפשרות הזו. מקורות יודעי דבר מסרו כי נתניהו יחליט בנושא לקראת ההגעה של נציגיו לנשיא הערב. כזכור, סבב ההתייעצויות עם המפלגות יחל בשעה 17:00. הערב, צפוי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להחליט על מי ימליץ בפני הנשיא, אם בכלל.

גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו | צילום: חדשות 13

יו"ר ש"ס אריה דרעי הדגיש כי מפלגתו תתמוך בנתניהו להרכבת הממשלה: "אני שומע פרשנויות לפיהן ש"ס תעזוב את נתניהו. מי שטוענים כך גם מביאים כראיות נסיבתיות את זה שלא נפגשתי איתו. זה לא נכון, הייתי היוזם של הבלוק של ה-55 מנדטים. ש"ס הייתה ותהיה עם נתניהו".

"אנחנו לא שוכחים מי שפסל אותנו בקמפיינים של ממשלה חילונית", המשיך דרעי. "אנחנו מחוייבים לממשלה שתעשה כל מה שהיא יכולה לעשותכדי לשמור על הצביון היהודי". עוד פנה דרעי ליו"ר כחול לבן: "אני קורא לך, בני גנץ  - שב עם רה"מ. הוא מייצג אותנו, את כל הגוש, ואנחנו רוצים ממשלה רחבה עם כל המפלגה שלך".

בתוך כך, בני גנץ נפגש היום עם יושבי ראש העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס. בפגישה שנערכה במשרדי כחול לבן בתל-אביב, דנו השלושה בעקרונות ותפיסות העולם שברצונם לקדם. כמו כן הוסכם כי ייערכו פגישות המשך בין הגורמים המקצועיים לצורך קידום שיתוף הפעולה.