רה"מ שוקל: לא נמליץ על איש - וגנץ ינסה ראשון להרכיב ממשלה

נתניהו שוחח עם כמה שרים בכירים בליכוד, והעלה בפניהם את האפשרות. זאת, מתוך הנחה שיו"ר כחול לבן ייכשל במשימה, והדבר יקל על ראש הממשלה לעמוד בה. מקורות יודעי דבר: ההחלטה תתקבל בערב

זמן צפייה: 00:57

בחירות 2019 – הסיבוב השני: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל היום (ראשון) שלא להמליץ על איש בפני הנשיא כמועמד להרכיב את הממשלה. זאת, כדי שיו"ר כחול לבן יקבל את המנדט ראשון, מתוך הנחה שייכשל במשימה, והדבר יקל על נתניהו בהמשך לעמוד בה – כך נודע לחדשות 13.

נתניהו שוחח הבוקר עם כמה שרים בכירים בליכוד והתייעץ איתם על האפשרות הזו. מקורות יודעי דבר מסרו כי נתניהו יחליט בנושא לקראת ההגעה של נציגיו לנשיא הערב. כזכור, סבב ההתייעצויות עם המפלגות יחל בשעה 17:00. הערב, צפוי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להחליט על מי ימליץ בפני הנשיא, אם בכלל.

לעוד כתבות בנושא:

היום: ריבלין יחל סבב התייעצויות עם הסיעות בבית הנשיא

הבטחת גנץ למשותפת: ביטול חוק בנייה בלתי חוקית תמורת ההמלצה

נתניהו לא יעשה חיים קלים ליריביו בדרך לירידתו מהבמה • פרשנות

גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו | צילום: חדשות 13

יו"ר ש"ס אריה דרעי הדגיש כי מפלגתו תתמוך בנתניהו להרכבת הממשלה: "אני שומע פרשנויות לפיהן ש"ס תעזוב את נתניהו. מי שטוענים כך גם מביאים כראיות נסיבתיות את זה שלא נפגשתי איתו. זה לא נכון, הייתי היוזם של הבלוק של ה-55 מנדטים. ש"ס הייתה ותהיה עם נתניהו".

"אנחנו לא שוכחים מי שפסל אותנו בקמפיינים של ממשלה חילונית", המשיך דרעי. "אנחנו מחוייבים לממשלה שתעשה כל מה שהיא יכולה לעשותכדי לשמור על הצביון היהודי". עוד פנה דרעי ליו"ר כחול לבן: "אני קורא לך, בני גנץ  - שב עם רה"מ. הוא מייצג אותנו, את כל הגוש, ואנחנו רוצים ממשלה רחבה עם כל המפלגה שלך".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בני גנץ נפגש היום עם יושבי ראש העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס. בפגישה שנערכה במשרדי כחול לבן בתל-אביב, דנו השלושה בעקרונות ותפיסות העולם שברצונם לקדם. כמו כן הוסכם כי ייערכו פגישות המשך בין הגורמים המקצועיים לצורך קידום שיתוף הפעולה.

כאמור, נשיא המדינה ריבלין יחל היום את סבב ההתייעצויות עם הסיעות שנבחרו לכנסת במטרה להחליט מי ירכיב את הממשלה הבאה. הנשיא יקבל המלצות על המועמד המתאים ביותר מהסיעות ובתום הסבב הוא יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל המלאכה. מרגע שתתקבל ההחלטה, לרשות חבר הכנסת יעמדו 28 ימים להרכבת ממשלה והוא יוכל לבקש הארכה של 14 ימים.

הסיעות ימליצו לפי גודלן כאשר המפלגה הגדולה ביותר, כחול לבן, תגיע ראשונה לבית הנשיא בשעה 17:00. אחריה יגיעו הליכוד, הרשימה המשותפת, ש"ס וישראל ביתנו. הסבב ימשיך מחר בבוקר כאשר תפתח אותו סיעת יהדות התורה, ואחריה יגיעו ימינה, העבודה-גשר ולבסוף המחנה הדמוקרטי.

כזכור, הרשימה המשותפת התכנסה אמש לישיבת סיעה, וצפויה להמליץ על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להרכבת הממשלה. לאחר תום ישיבת סיעה, אמר ח"כ אחמד טיבי: "היה דיון מעמיק ורציני, אך לא התקבלה החלטה. מחר ייפגשו ארבעת ראשי המשותפת לישיבה מכרעת לפני הפגישה עם הנשיא בנוגע להמלצה על המועמד להרכבת הממשלה".

במקביל, בכחול לבן הקימו ערוץ חשאי עם הרשימה המשותפת, והבטיחו לה כמה שינויים אזרחיים בתמורה להמלצתם, בהם שינוי חוק המעניש מי שמבצע בנייה בלתי חוקית. לגנץ ולמפלגתו קל לעמוד מאחורי החוק הזה מכיוון שהוא פוגע גם בתושבי המושבים היהודים – ולמעשה, נתניהו עצמו הציע במהלך מערכת הבחירות לשנות את החוק במטרה לקושש עוד קולות מצד בני המושבים.