שותף בצוות ההגנה של רה"מ: לא דנו באפשרות של הסדר או חנינה

עו"ד רם כספי, שהצטרף כיועץ לצוות ההגנה של נתניהו, הכחיש שהוא בוחן אופציה של חנינה תמורת עזיבת הזירה הפוליטית. "קיימות ראיות מוצקות שיש בהן כדי לסתור את כתב החשדות והן יוצגו בשימוע"

זמן צפייה: 02:26

תיקי ראש הממשלה: עורך הדין רם כספי, שהצטרף לאחרונה כיועץ חיצוני ועצמאי לצוות ההגנה של ראש הממשלה נתניהו, הכחיש היום (ראשון) כי הצוות דן באפשרות של הענקת חנינה או עסקת טיעון לנתניהו תמורת עזיבתו את החיים הפוליטיים.

"עו"ד כספי סבור שקיימות ראיות וטענות משפטיות מוצקות שיש בהן כדי לסתור ולשנות את כתב החשדות והן יוצגו בשימוע", נמסר מטעמו של חבר צוות ההגנה.

לעוד כתבות בנושא:

נתניהו בוחן אפשרות לבקש חנינה – בתמורה לעזיבת הזירה הפוליטית

משפטנים מומחים על תיקי רה"מ: ההכרעה – לא בכיס אף אחד מהצדדים

"אין כל שחר לדיווח השקרי של כוונת רה"מ להגיע להסדר טיעון"

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

אתמול, כזכור, גורמים משפטיים בכירים אמרו לחדשות 13 כי אין שום היתכנות לחנינה לנתניהו כפי שניתנה בפרשת קו 300. "פרשת קו 300 רחוקה מזרח ממערב מתיקי נתניהו, מדובר בסיטואציה שונה ותקופה שונה", אמר הגורמים. "לכן אין סיכוי שמנדלבליט, ובעקבותיו הנשיא, יאשר דבר כזה. אם נתניהו באמת רוצה חנינה, יתכבד, יסיים את ההליך המשפטי, ואם יורשע יבקש חנינה בדרך המקובלת".

דוברו של ראש הממשלה מסר: "בעקבות מספר פרסומים בסוף השבוע בנושא עסקת טיעון, אני שב ומבהיר שלא היה ולא נברא. אין כל שחר לדיווחים השקריים על כוונה של ראש הממשלה נתניהו להגיע להסדר טיעון. פרקליטיו של ראש הממשלה יופיעו לשימוע כמתוכנן ויציגו בו טענות מוחצות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ,רויטרס
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ,רויטרס | צילום: רויטרס

ביום שישי פורסם בחדשות 13 כי נתניהו בוחן כבר חודשים ארוכים באופן דיסקרטי את האפשרות לבקש חנינה מהנשיא - בתמורה לעזיבת החיים הציבוריים. נתניהו שוחח בעניין לפחות עם אדם אחד, והביע פסימיות לגבי האפשרות שנשיא המדינה ריבלין יאשר את ההצעה.

עד כה נעשה גישוש מול בית הנשיא מטעם ראש הממשלה. למשכן הגיע שליח מטעם נתניהו - אחד שניתן להכחיש את הקשר אליו. התשובה שהוא קיבל היא שחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה תהיה ככל הנראה מכרעת בהחלטה אם לאשר את המתווה.

מטעם נתניהו נעשו בדיקות רבות בעניין, מבחינה תקשורתית ומשפטית. בין היתר נראה כי מי שהיה מעורב בעניין הזה הוא יצחק הרצוג , שקרא בעבר לתת חנינה לנתניהו על סמך מתווה קו 300. לא ידוע מה אופי המעורבות, ובתגובה לדברים נמסר מהרצוג כי הוא מכחיש מעורבות.

מטעם רה"מ נמסר בתגובה הפרסום: "ספין שקוף ושקרי שכל מטרתו לפגוע בקואליציית הימין. הממשלה האפשרית היחידה היא ממשלת אחדות, וזאת אפשר להשיג רק בהידברות. לכן, הסירוב של גנץ לפגוש את נתניהו הוא ניסיון לגרור את המדינה לבחירות שלישיות. אין כל שחר לדיווחים השקריים על כוונה של רה"מ להגיע להסדר טיעון. פרקליטיו של רה"מ יופיעו לשימוע כמתוכנן ויציגו בו טענות מוחצות".