היום: ריבלין יחל סבב התייעצויות עם הסיעות בבית הנשיא

נשיא המדינה יתחיל בפגישות עם המפלגות שנבחרו לכנסת על מנת לקבל את המלצתן. בתום הסבב, יכריז הנשיא על חבר הכנסת שיקבל את מלאכת הרכבת הממשלה

זמן צפייה: 00:57

בחירות 2019 – הסיבוב השני: נשיא המדינה ראובן ריבלין יחל היום (ראשון) את סבב ההתייעצויות עם הסיעות שנבחרו לכנסת במטרה להחליט מי ירכיב את הממשלה הבאה. הנשיא יקבל המלצות על המועמד המתאים ביותר מהסיעות ובתום הסבב הוא יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל המלאכה. מרגע שתתקבל ההחלטה, לרשות חבר הכנסת יעמדו 28 ימים להרכבת ממשלה והוא יוכל לבקש הארכה של 14 ימים.

הסיעות ימליצו לפי גודלן כאשר המפלגה הגדולה ביותר, כחול לבן, תגיע ראשונה לבית הנשיא בשעה 17:00. אחריה יגיעו הליכוד, הרשימה המשותפת, ש"ס וישראל ביתנו. הסבב ימשיך מחר בבוקר כאשר תפתח אותו סיעת יהדות התורה, ואחריה יגיעו ימינה, העבודה-גשר ולבסוף המחנה הדמוקרטי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הבטחת גנץ למשותפת: ביטול חוק בנייה בלתי חוקית תמורת ההמלצה

הרשימה המשותפת צפויה להמליץ על גנץ לראשות הממשלה

ליברמן: "אין סיכום עם גנץ, נסתדר באופוזיציה ובקואליציה"

גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו | צילום: חדשות 13

מפגשי הנשיא עם הסיעות השונות יעברו להנחייתו בשידור חי בכל פלטפורמות המדיה השונות. נכון לעכשיו, נראה שליו"ר כחול לבן בני גנץ ככל הנראה יהיו יותר ממליצים.

מפלגת ישראל ביתנו צפויה להתכנס היום לדיון במטרה להחליט על איזה מועמד להמליץ להרכבת הממשלה. כזכור, בלי ישראל ביתנו אין לאף אחד מהצדדים רוב של 61 מנדטים – ולכן מי שיבחר ליברמן להמליץ עליו יהיה זה שינסה להרכיב ראשון את הממשלה הבאה.

ראובן ריבלין, בנימין נתניהו ובני גנץ
ראובן ריבלין, בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום לעמ

כזכור, הרשימה המשותפת התכנסה אמש לישיבת סיעה, וצפויה להמליץ על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להרכבת הממשלה. לאחר תום ישיבת סיעה, אמר ח"כ אחמד טיבי: "היה דיון מעמיק ורציני, אך לא התקבלה החלטה. מחר ייפגשו ארבעת ראשי המשותפת לישיבה מכרעת לפני הפגישה עם הנשיא בנוגע להמלצה על המועמד להרכבת הממשלה".

במקביל, בכחול לבן הקימו ערוץ חשאי עם הרשימה המשותפת, והבטיחו לה כמה שינויים אזרחיים בתמורה להמלצתם, בהם שינוי חוק המעניש מי שמבצע בנייה בלתי חוקית. לגנץ ולמפלגתו קל לעמוד מאחורי החוק הזה מכיוון שהוא פוגע גם בתושבי המושבים היהודים – ולמעשה, נתניהו עצמו הציע במהלך מערכת הבחירות לשנות את החוק במטרה לקושש עוד קולות מצד בני המושבים.