גנץ: "כדי שהאג'נדה של ברק תתממש - אני צריך להיות רה"מ"

יו"ר כחול לבן הצהיר בריאיון ל"לפני החדשות" כי "ברק יכול לדבר על האג'נדה שלו עד מחר בבוקר – היא לא תתקדם מטר כשנתניהו כאן. לכן אני דואג שנהיה המפלגה הגדולה ביותר"

זמן צפייה: 11:19

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס אמש (ראשון) לדבריו של אהוד ברק,  שטען כי הוא חושש שגנץ יקי ממשלה עם הליכוד, והצהיר: "אני טורח שאנחנו נהיה המפלגה הגדולה, כי בשביל שהאג'נדה של המחנה הדמוקרטי תתממש, וגם של העבודה, אני צריך להיות ראש הממשלה. ברק יכול לדבר על האג'נדה שלו עד מחר בבוקר – היא לא תתקדם מטר כשנתניהו כאן". את הדברים אמר בריאיון ל"לפני החדשות".

"אנחנו במרכז המפה הפוליטית. יש לנו הבנה לדברים משמאל ומימין. אנחנו במיקום הנכון ואנחנו גם ננצח", אמר גנץ בתגובה לשאלה אם ייתכן שדרש את המחנה הדמוקרטי יותר מדי.

לעוד כתבות בנושא:

בני גנץ על הרוטציה: "הציבור מעריך שותפות ועמידה בהסכמים"

גנץ: "אם ייסגרו התיקים נגד נתניהו – הוא מוזמן לחבור אליי"

יומיים לבחירות: נתניהו בקרב בשתי חזיתות; קמפיין הצילו בשמאל

Gantzs
יו''ר כחול לבן בני גנץ

יו"ר כחול לבן תקף את נתניהו, וטען כי דבריו נגד ועדת הבחירות הם "דה-לגיטימציה" לתהליך הבחירות. "יש ועדת בחירות מרכזית. טוהר הבחירות יקר לכולם ולא רק לך (נתניהו), צריך לכבד את התהליך", אמר גנץ. "אני מצפה ממך שתקום מול מצלמה ותקרא לכל הציבור לצאת ולהצביע - כל אחד על פי השקפתו, ולא לנהוג באלימות. לבוא בצורה מנהיגותית ונחרצת ולקרוא לבחירות נקיות - כי זה מה שמגיע לעם שלנו".

גנץ תקף את החלטת נתניהו להקים את היישוב מבואות יריחו. "זה לא מהלך מדיני זה מהלך בחירות, אין פה שום ייחודיות. אני לא מבין למה חיכינו עד עכשיו – יומיים וחצי לפני בחירות. איפה היינו 10 שנים?", אמר יו"ר כחול לבן. "זה נראה לי לא רלוונטי. אני לא בעד לדבר על סיפוח שאיננו רלוונטי כרגע, אני כן בעד לדבר על פיתוח שהוא מאוד רלוונטי – פיתוח בירושלים, בישובים לאורך הקו הירוק, בגושי ההתיישבות, בבקעת הירדן. ביקרתי שם – יש להם בעיות חשמל, יש להם בעיית מים, גניבות חקלאיות. הם מותקפים ואת זה צריך לפתור להם יום-יום. אז אני מציע לבדוק לא מה הסיסמאות ערב לפני בחירות, אלא מה העשייה לאורך 10 שנים. היה לנתניהו צ'אנס והוא לא עשה".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת

המועמד לראשות הממשלה התייחס גם לקשיים שצפויים לו לאחר הבחירות להרכיב ממשלה גם אם יעמוד בראש המפלגה הגדולה ביותר, בשל הצהרתו כי לא יסכים לרוטציה עם נתניהו. "אני יודע מה קורה בליכוד ובהנחה שאנצח בבחירות, אני מניח שנראה דברים אחרים מאיך שהם נראים כיום", הסביר גנץ. "לא בטוח שכתבי החתימות של הנאמנות בליכוד יחזיקו מעמד".

גנץ נשאל כיצד הוא יכול לבנות על הרשימה המושתפת, לאור העובדה שלא יסכים להכניס אותה לממשלה ואמר: "אנחנו חלוקים בנושא המדיני-ביטחוני. אנחנו יכולים להקשיב להם היטב לדרישות האזרחיות שלהם בתחום האלימות, החינוך, התכנון והבנייה, השתלבות בשוק העבודה, מעין שותפות אזרחית. נשוחח כשזה יהיה רלוונטי ונראה איך מתקדמים", הבהיר יו"ר כחול לבן. "אזרחי ישראל הערבים הם אזרחים שווים. לא יכול להיות ש-160 נשים יירצחו ולא יפוענח תיק אחד. לא יכול להיות שכמות האלימות שם כל כך גדולה. לא יכול להיות שלנצח החבר'ה האלה הם עבריינים".

מאוחר יותר, בכינוס של מפלגתו, הצהיר גנץ: "אני קורא לנשיא ריבלין לתת את המנדט רק למי שיתחייב להחזיר אותו אם לא יקים קואליציה". עוד התייחס לדברי נתניהו בריאיון לחדשות 13 בדבר כמות הטילים שנורו לעבר הדרום, ואמר: "אני יודע כמה טילים נורו על הדרום".