יומיים לבחירות: נתניהו בקרב בשתי חזיתות; קמפיין הצילו בשמאל

רה"מ מתמודד במקביל עם המאבק על הקולות בגוש הימין, וגם עם יו"ר ועדת הבחירות שסירב לפגוש אותו. במקביל, המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר מצהירים שהם נאבקים על קיומם הפוליטי

זמן צפייה: 04:53

בימים האחרונים לקראת הבחירות רה"מ נתניהו נאלץ להיאבק בשתי חזיתות – אחת מול ועדת הבחירות המרכזית והשנייה מול ראש לשכתו לשעבר איילת שקד. המאבק על הקולות בימין הביא את שקד היום להחריף את הטונים מול משפחת נתניהו. בימינה זועמים על התמקדות נתניהו בבוחרי הציונות הדתית, ולא למשל במצביעים חרדים, אלא שהאיום שלהם לא ממשי במיוחד שכן הם כבר הבטיחו להמליץ עליו. מה שנותר להם זה לנסות לתקוע סיכה בבלון סיפוח הבקעה של נתניהו.

אחרי שהכריז הבוקר על הסדרת יישוב בבקעה הוא צריך להתמודד עם החזית השנייה שלו – "גניבת הבחירות". כחלק מצריבת המסר המרכזי של הליכוד אודות זיופים קשים שעלולים להתרחש במגזר הערבי, דרש היום נתניהו להיפגש עם ראש ועדת הבחירות המרכזית - ונענה בסירוב. כל המאבקים של נתניהו מכוונים לדבר אחד - השגת 61 ממליצים בשבוע הבא אצל הנשיא, כמה שיותר מהם מטעם הליכוד וכמה שפחות מטעם ימינה.

לכתבות נוספות בנושא >>

שקד על רעיית רה"מ: "לא התחנפתי אליה – לכן היא לא אוהבת אותי"

בימינה חוששים משתיית הקולות: "נתניהו, שים בצד שנאות אישיות"

ועדת הבחירות החליטה: נתניהו לא ייפגש עם מלצר

עמיר פרץ ובנימין נתניהו
עמיר פרץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, שאטרסטוק

במקביל, בשמאל פותחים בקמפיין גוועלד כשהמסר המרכזי במלגות המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר הוא - "הצילו, אנחנו עומדים בפני הכחדה פוליטית". זה לא פשוט לראשי מפלגות להסכים לצאת בקמפיין כזה משום שיש בכך הודאה בכישלון. פרץ, שסימן לו יעד של 15 מנדטים, נאלץ כעת להודות שהוא נאבק על קיומו הפוליטי, וכך גם אהוד ברק, הורוביץ ושפיר.

בכחול לבן נאלצים גם הם להתאים את עצמם למציאות הפוליטית השברירית. מצד אחד הם שואפים להיות המפלגה הגדולה, אך מנגד נזהרים משאיבת קולות מהגוש שתסכן את גודלו. אם אחת ממפלגות השמאל, העבודה-גשר או המחנה הדמוקרטי, לא תעבור את אחוז החסימה – נתניהו וגוש הימין יתייצבו כמעט בוודאות על רף 61 המנדטים.