גנץ: "אם ייסגרו התיקים נגד נתניהו - הוא מוזמן לחבור אליי"

יו"ר כחול לבן התייחס בריאיון לרדיו דרום לפרסום בחדשות 13 אודות הוראת היועמ"ש לבדוק את הקשר בין "המימד החמישי" למשטרה: "לא צריך לעזוב תפקיד על רקע של בדיקה או חקירה - אלא כתב אישום"

זמן צפייה: 01:29

בחירות 2019 - הסיבוב השני: יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הבוקר (חמישי) בריאיון למנדי ריזל ברדיו דרום לישיבה בממשלת אחדות עם הליכוד, ואמר: "אם אין כתב אישום נגד נתניהו מוזמן לחבור אליי, אך לא אשב תחתיו. אם ייסגרו התיקים נגדו, יש על מה לדבר".

עוד הגיב לפרסום בחדשות 13 על כך שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הורה לפתוח בבדיקת היבטים פלילים בקשר בין חברת "הממד החמישי" בראשה עמד גנץ, לבין המשטרה בשבוע שעבר, ואמר: "אני לא חושב שצריך לעזוב תפקיד על רקע של בדיקה, ולא על רקע של חקירה. אני חושב שצריך לעזוב תפקיד על רקע של כתב אישום, ולצערי אנחנו בדרך לכיוון הזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בני גנץ: "אין לי ולאף אחד בכחול לבן מידע על ח"כ שהדליף"

נתניהו: "כנראה שלא תהיה ברירה אלא לצאת למערכה רחבה בעזה"

ערב טיסת נתניהו לסוצ'י: רוסיה הביעה דאגה מהצהרת הסיפוח

"יהיה שימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי שתהיה החלטה סופית של הפרקליטות. כרגע מסתמן שיהיה כתב אישום נגד נתניהו, ואני לא רואה ראש ממשלה מכהן במצב הזה", הוסיף גנץ.

גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו | צילום: רויטרס

כזכור, בעקבות פניות מצד גורמים שונים, הורה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט לפתוח בבדיקת היבטים פלילים בקשר בין חברת "הממד החמישי", בראשה עמד יו"ר כחול לבן בני גנץ, לבין המשטרה. זאת על אף שלפני כחצי שנה קבע מבקר המדינה דאז, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי על אף הכשלים בהתנהלות החברה, לא נמצאו הבטים פליליים בפרשה.

בעקבות הוראתו של מנדלבליט, בשבועות האחרונים פנתה הפרקליטות למבקר המדינה, בבקשה לקבל מסמכים הקשורים בפרשה כדי לבדוק שאכן אין חשדות לפלילים. יש להדגיש כי נגד גנץ עצמו לא עומדים חשדות לפלילים.

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה: "מדובר בידיעה ממוחזרת ומופרכת, קשקושי בחירות. בעוד שבוע כחול לבן תהיה המפלגה הגדולה ונשים סוף למשטר נתניהו".