יומיים לסגירת הרשימות: תמונת מצב המפלגות – בימין ובשמאל

המילה איחוד עדיין נמצאת במרכז השיח הפוליטי, כאשר משני צדי המפה מתקיימים מאמצים אחרונים לחיבורים. האם עוצמה יהודית תשולב ברשימת הימין המאוחד, והאם ברק יצליח לשכנע את פרץ לחבור?

זמן צפייה: 03:44

ישראל בוחרת: יומיים לסגירת רשימות המפלגות – והמילה איחוד עדיין נמצאת במרכז השיח במערכת הפוליטית. ביום חמישי, בשעות הערב, תיסגר הדלת להגשת רשימות המפלגות לכנסת ה-22, שאלות האיחודים והמיזוגים יישארו מאחור ושלב התעמולה – יצא לדרך. אבל עד הרגע האחרון - עדיין מתקיימים מאמצים קדחתניים לחיבורים נוספים בשני צדי המפה הפוליטית.

בימין, עדיין ישנם פערים בין אנשי עוצמה יהודית, בן גביר ומרזל, שדורשים את המקומות ה-5 וה-10 ברשימה המאוחדת, לבין ההצעה שמוכנים להגיש למפלגת הימין הקיצוני. עם זאת, ההערכה היא שהסבירות למציאת נוסחה שתשלב את עוצמה יהודית באיחוד - לא נמוכה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

רפי פרץ: סוכם שאיילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין

ברק ושפיר לחצו על רוסו לנטוש את מפלגת העבודה – אך הוא סירב

הרב פרץ דחה הפגישה עם בנט; הימין החדש: "גרירת רגליים מכוונת"

פרץ, סמוטריץ שקד ובנט לאחר האיחוד
פרץ, סמוטריץ שקד ובנט לאחר האיחוד | צילום: חדשות 13

מהצד השני של המפה הפוליטית, מספר 10 במחנה הדמוקרטי, אהוד ברק, עוד לא הרים ידיים מאיחוד אפשרי עם יו"ר העבודה עמיר פרץ, שמצדו - עדיין מסרב לשתף פעולה. ובין לבין כמובן נמצא ליברמן - שלא מתכוון להתאחד עם אף אחד, ובכל זאת מסתמן כאחת הדמויות החשובות בבחירות הקרובות ומי שאולי אף יכריע אותן.

מוקדם יותר השבוע, שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי סיכם עם שרת המשפטים לשעבר ויו"ר הימין החדש כי תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. "שמח לבשר ששוחחתי עם איילת שקד לפני דקות אחדות, הסכמנו כי מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית איילת תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין", כתב פרץ. "אחדות היא מטרה משותפת של כולנו, הערב נתכנס לסגור את פרטי הריצה המשותפת ונצא לדרך"

זאת, לאחר שבשבוע שעבר יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, ח"כ סתיו שפיר ויו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, החליטו לרוץ תחת רשימה אחת בבחירות, שתיקרא "המחנה הדמוקרטי". במקום הראשון יעמוד הורוביץ, במקום השני תוצב שפיר, ובמקום העשירי יהיה אהוד ברק.