רפי פרץ: סוכם שאיילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין

כרגע, בנט ושקד לא מתחייבים להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה, וזה התקשר לפרץ ולחץ עליו לפעול כך שהשניים יתחייבו מראש על כך. מפלגת "נעם" ועוצמה יהודית הגיעו לסיכום לריצה כבלוק טכני

זמן צפייה: 01:35

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הודיע היום (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו כי סיכם עם שרת המשפטים לשעבר ויו"ר הימין החדש כי תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. בשעה זו מקיים פרץ פגישה עם מספר שתיים במפלגת "הימין החדש", נפתלי בנט, במטרה להגיע לסיכומים על מבנה הרשימה של איחוד מפלגות הימין. ראש הרשימה החדשה, איילת שקד, צפויה להצטרף לפגישה תוך זמן קצר.

"שמח לבשר ששוחחתי עם איילת שקד לפני דקות אחדות, הסכמנו כי מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית איילת תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין", כתב פרץ. "אחדות היא מטרה משותפת של כולנו, הערב נתכנס לסגור את פרטי הריצה המשותפת ונצא לדרך"

בנט ושקד לא רוצים להתחייב להמליץ דווקא על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא מבחינתם הם מעוניינים להמליץ על כל מועמד שיוכל להנהיג את כל גוש הימין ולהרכיב ממשלה. זה גורם ללחץ גדול ומזין תיאוריות הפיכה בבית ראש הממשלה. בצל המחלוקת, נתניהו התקשר בשעה האחרונה לפרץ, ולחץ עליו שיתחייבו מראש להמליץ עליו, ולא על "מועמד מימין" כפי שבנט רוצה.

מגורמים המעורים בדבר נמסר כי בנט דורש ארבעה מקומות בתשיעייה הראשונה ברשימה המאוחדת, בעוד שהפלג החרד"לי רוצה לקבל ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה. בסרטון שהעלה לפייסבוק מוקדם יותר היום, התייחס מספר שתיים במפלגת הימין החדש נפתלי בנט לפגישה הצפויה עם פרץ. בנט אמר כי היעד הסופי הוא פתק אחד בין הליכוד לחרדים שבראשו תעמוד איילת שקד בנוסף בנט ושקד מקווים להיות שרים, ואף להיות צלע חשובה יותר מאשר בכנסת העשרים. המטרה הסופית של הימין החדש שאיילת שקד תרוץ לראשות הממשלה, בזמן המתאים לכך.

לכתבות נוספות בנושא:

הרב פרץ דחה הפגישה עם בנט; הימין החדש: "גרירת רגליים מכוונת"

נתניהו לוחץ על הרב פרץ: אל תוותר לשקד על המקום הראשון

שקד: "בלי איחוד - מחנה הימין יפסיד; החלטות יתקבלו ביום א'"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190728-1947' autoplay='0' credit='' desc='נפתלי בנט בהודעה לתקשורת' kid='1_ij2m8orv' duration='40'']

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לאיחוד המתגבש ואמר: "היום נעשה המהלך הראשון במהלך הכולל של נתניהו להקמת ממשלת חסינות. השלב הבא בברית הקיצונים שמוקמת בחסות נתניהו הוא צירוף הכהניסטים המבקשים ליצור עבורו מלוכה".

בתוך כך, מסר בנט הודעה לתקשורת: "כמו שאמרנו מהתחלה, רק גוש ימין גדול בראשות שקד ימניע ממשלת שמאל. לכן בעוד כמה דקות ניפגש עם הרב רפי כדי לייצר גוש ימין גדול עם כל מפלגות הימין. אנחנו לא מסכימים על כל דבר, אבל כדי לשמור על שלטון ימין אנחנו צריכים גוש ימין גדול. אני מצפה שכולם יקבלו את הייצוג שלהם, אנחנו ניתן כבוד לכולם, אנחנו מאוד מאמינים במהלך הזה ואני מקווה שתהיה לנו בשורה בשעות הקרובות".

בעקבות הודעת פרץ כתב מנכ"ל האיחוד הלאומי, יהודה ולד, בחשבון הטוויטר שלו: "‏עכשיו כשפרץ ויתר על המקום הראשון ויש הסכמה על חלוקת התיקים ועל המקום של בנט וכהנא". עוד הוסיף: "אם האיחוד במפלגות הימין לא יצא לפועל בגלל ההתעקשות של בנט, על זה שרוני ססובר תהיה ברשימת הציונות הדתית לפני אורית סטרוק ועידית סילמן, זה באמת יהיה הזוי ויעיד שבנט לא רוצה אחדות".

איילת שקד
איילת שקד | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, דחה פרץ את פגישתו עם קודמו בתפקיד נפתלי בנט, שהייתה אמורה להתקיים הבוקר. גורם בימין החדש אמר כי "זו לא דרך לנהל משא ומתן, יש שם גרירת רגליים מכוונת וחוסר רצון להתקדם. סוכם שצריך לסגור היום כדי להתפנות לאיחודים נוספים, התחושה היא שלא רוצים בצד השני אחדות". מהבית היהודי נמסר כי "הרב פרץ ישתתף היום בישיבת הממשלה ובקבינט. הפגישה עם השרים לשעבר בנט ושקד תואמה לשעה 19.30 בערב, כל השאר ספינים".

בד בבד, הודיעו מפלגת נעם ועוצמה יהודית כי ירוצו בבחירות הקרובות ברשימה משותפת. "לאחר סדרת פגישות שנערכו בימים האחרונים, עוצמה יהודית ורשימת נעם הגיעו להבנות על בלוק טכני ולפיו ירוצו ברשימה משותפת בבחירות הקרובות.ההסכם בין הצדדים ייחתם תוך 36 שעות וכרגע המדובר בהבנות ראשוניות. בעוצמה ונעם אומרים שמדובר בחיבור שיביא את הניצחון לימין, ימנע הקמת ממשלת שמאל וייתן בית למאות אלפי אנשים הנאמנים לשלמות התורה, שלמות העם ושלמות הארץ", נמסר מהמפלגות.

בימים האחרונים פנו במפלגת הליכוד אל גורמים במפלגת נעם – "עם נורמלי בארצנו" החרד"לית, שהשיקה לאחרונה קמפיין אנטי-להט"ב, במטרה לעבוד במשותף נגד איחוד בימין בין רפי פרץ ואיילת שקד. ראש הממשלה נתניהו, על פי גורמים, אינו מעוניין להשאיר טביעת אצבע של מפלגת הליכוד על קמפיין נגד איילת שקד, ולכן אנשיו מנסים לפעול דרך ערוץ חלופי.

מפלגת נעם
קמפיין חוצות של מפלגת ''נעם'' | צילום: פייסבוק ''רשימת נעם''

מפלגת נעם קמה מלכתחילה במטרה לפעול נגד איחוד, אך היא סירבה לפניית הליכוד לפעול פומבית בנושא. על פי הערכות, הסירוב נובע מרצונה בשריון ברשימת איחוד הימין, אם זו תרוץ ללא הצלע הליברלית של בנט ושקד. לשם כך מעדיפים ב"נעם" לפעול ל"חיזוק ערכי המשפחה", דהיינו קמפיינים אנטי להט"ביים, ולא בשדה הפוליטי.

דובר מפלגת הליכוד, יונתן אוריך, מסר בתגובה: "לא העברנו לאנשי נועם מסרים ולא פנינו אליהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הודיע ח"כ רועי פולקמן ממפלגת כולנו, שחברה למפלגת הליכוד לקראת הבחירות הקרובות, כי הוא מתפטר מתפקידו. "אני עדיין סבור כי הדרך של ימין חברתי וממלכתי היא הדרך הפוליטית הנכונה עבור מדינת ישראל", כתב פולקמן, והוסיף: "אך מעבר לכך, נכונה פוליטיקה של עשייה, של העמקה ושל יסודיות. פוליטיקה של התנגדות לשיח אלים, בריוני וקיצוני, ושל חיפוש דרך האמצע ולא השוליים".

רועי פולקמן
רועי פולקמן | צילום: החדשות 13

אודות התפטרותו כתב כי כבר לאחר הסיכום הראשוני בין "הליכוד" ו"כולנו" על ריצה משותפת, שקל להודיע שאין בכוונתו להשתלב ברשימת הליכוד לכנסת ה-22. לקראת סיום הפוסט כתב "עוד ניפגש בהמשך".

בתגובה לפרסום בחדשות 13 אודות המגעים בין "הליכוד" ל"נעם", כתב ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) בחשבון הטוויטר שלו: "במילים אחרות, הליכוד לא משתף פעולה רק עם הכהניסטים, אלא גם עם אלה שמאמינים שהחילונים מנסים להחדיר פדופיליה, משכב בהמה וגילוי עריות לגני הילדים (אם אתם לא מאמינים, תקראו את החוברת האחרונה של הרב טאו)".

מפלגת "המחנה הדמוקרטי" בהנהגתם של ניצן הורוביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק הגיבה גם היא לפרסום: "בניסיון המתמשך להימלט מהדין, החשוד מבלפור אוסף אליו את כל הכוחות החשוכים והקיצוניים בחברה הישראלית". עוד נכתב, "לאחר שעשה הכל כדי להכניס את הכהניסטים לכנסת, איתם הוא חולק אינטרס משותף של הרס מערכת המשפט, כעת הוא משתף פעולה עם תנועה קנאית שמקדמת שנאת להט"בים, המתנגדת של כל אדם לחיות את חייו לפי דרכו". לבסוף נכתב: "'המחנה הדמוקרטי' ימשיך להיאבק על מדינת ישראל, ערכיה ודמותה, לפני שתהפוך למדינת נתניהו".