הרב פרץ דחה הפגישה עם בנט; הימין החדש: "גרירת רגליים מכוונת"

ברקע המגעים לאיחוד בין המפלגות, דחה שר החינוך את הפגישה שהיה אמור לקיים עם קודמו בתפקיד. גורם בימין החדש: "זו לא דרך לנהל מו"מ". הבית היהודי: "הפגישה תואמה לערב - השאר ספינים"

זמן צפייה: 01:11

בחירות 2019 - הסיבוב השני: ברקע המגעים לאיחוד בימין, שר החינוך, הרב רפי רפץ, דחה את פגישתו עם קודמו בתפקיד נפתלי בנט שהייתה אמורה להתקיים הבוקר (ראשון), אך ייתכן כי השניים יוועדו הערב בתום ישיבת הקבינט. גורם בימין החדש אמר כי "זו לא דרך לנהל משא ומתן, יש שם גרירת רגליים מכוונת וחוסר רצון להתקדם. סוכם שצריך לסגור היום כדי להתפנות לאיחודים נוספים, התחושה היא שלא רוצים בצד השני אחדות".

מהבית היהודי נמסר כי "הרב פרץ ישתתף היום בישיבת הממשלה ובקבינט. הפגישה עם השרים לשעבר בנט ושקד תואמה לשעה 19.30 בערב, כל השאר ספינים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

שקד: "בלי איחוד – מחנה הימין יפסיד; החלטות יתקבלו ביום א'"

שקד: "איחוד בימין זה צו השעה, הכדור נמצא אצל פרץ"

רפי פרץ ונפתלי בנט
רפי פרץ ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

בד בבד, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף את איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), וכתב כי במפלגתו "לא מפספסים שום הזדמנות לזרוק בוץ ושקרים על כל אחד כזה. זה חזק מהם".

כידוע, ביום חמישי הקרוב ייסגרו הרשימות לבחירות לכנסת ה-22. במהלך חמשת הימים הקרובים צפויים לא מעט שינויים ברשימות הקיימות, גם בימין וגם בשמאל, כשאחד החיבורים העיקריים שעל הפרק הוא איחוד כולל בין מפלגות הימין.

ביום שישי, יו"ר הימין החדש, איילת שקד, כתבה בפייסבוק: "עד רגע זה אנחנו עסוקים בניסיונות לאחד את גוש הימין ולרוץ ביחד, ככוח אחד חזק. אם נתבצר בדרישות שאינן תואמות את המציאות כולנו נפסיד. מחנה הימין יפסיד. הזמן אזל, צריך לקבל החלטות ביום ראשון".

איילת שקד
איילת שקד | צילום: חדשות 13
"יש עדיין פערים וחילוקי דעות אולם הם לא גדולים", הוסיפה יו"ר הימין החדש. "אני מצפה מחברי יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ויו"ר איחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', לעשות כל מאמץ כמו שאני עושה בחודש האחרון על מנת לחבר את כל הציונות הדתית על שלל גווניה ואת הימין החילוני האידיאולוגי".

יום קודם לכן, קראה שקד לבית היהודי להסכים לדרישותיה לאיחוד של שתי המפלגות, והודיעה על כוונתה להקים גוש ימני שיאחד את כל המפלגות שמימין לליכוד. "אחדות בימין זה צו השעה, הציבור לא יסלח למי שלא יאפשר את זה", אמרה. "התפשרנו כבר על דרישת הריצ'רץ'. "הכדור נמצא אצל איחוד מפלגות הימין. העניין דחוף. אם האיחוד יתאפשר, בכוונתי להקין גוש ימין עם כל מפלגות הימין. מעין מפלגה רפובליקנית גדולה עם מגוון רחב של דעות מימין לליכוד".