השינויים והחיבורים: השבוע האחרון לפני סגירת הרשימות לכנסת

רק חמישה ימים נותרו, אך לא מעט שינויים צפויים עד להגשת הרשימות: משמאל, לא ברור אם תישמר החלוקה הקיימת ומה יעשה שמולי; מימין, נמשך המו"מ בין שקד לפרץ על חבירה אפשרית

זמן צפייה: 03:28

בחירות 2019 – הסיבוב השני: ביום חמישי הקרוב ייסגרו הרשימות לבחירות לכנסת ה-22. במהלך חמשת הימים הקרובים צפויים לא מעט שינויים ברשימות הקיימות, גם בימין וגם בשמאל. כבר היום הודיעו מפלגות חד"ש, רע"ם ותע"ל על ריצה יחד תחת ה"רשימה המשותפת"; מפלגת בל"ד צפויה להצטרף, כך על פי ההערכות, מחר.

קודם לכן התייחסו להתפתחויות האחרונות לא מעט חברי כנסת באירועים הפוליטיים ברחבי הארץ. "יש פה תחרות פרועה בין 'כחול לבן' ל'ליכוד' מי מתחנף יותר לחרדים", אמר ליברמן, "שתי המפלגות רוצות ממשלה צרה, וכדי למנוע את זה צריך 'ישראל ביתנו' גדולה וחזקה".

ליברמן ממשיך לשמור על כוחו בסקרים, ולהוות כאב הראש המרכזי של נתניהו. ברק לעומת זאת, כבר ויתר על השאיפה לכבוש את הכיסא בבלפור, כשירד השבוע למקום העשירי ברשימה המאוחדת של מפלגות "מרצ" ו"ישראל דמוקרטית", אבל ממקום מושבו הוא ממשיך להיות מבקרו החריף.

אהוד ברק סתיו שפיר במסיבת העיתונאים של מפלגת ישראל הדמוקרטית
ויתר על השאיפה להחליף את נתניהו. ברק | צילום: חדשות 13

יושב ראש מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ התארח היום בתכנית "המטה המרכזי" בחדשות 13, והתייחס למצב מפלגתו לאחר האיחוד משמאל, שממנו בחר להיעדר. "אני צריך שכל מנהיג ישדר מסר אמיתי ומוסרי לנכדים שלי", אמר, "במקרה הזה ברק לא עומד בנורמות שאני מצפה ממנו". עם זאת הודיע כי הוא אינו "פוסל" את ברק. על פי ההערכות צפוי פרץ לצרף לרשימתו כמה שמות עד לסגירת הרשימות.

גם בימין צפוי המשא ומתן, בין שקד ובנט לפרץ וסמוטריץ', להיות מוכרע בימים הקרובים. איילת שקד מעוניינת בחיבורים למרות הסקרים המחמיאים, כיוון שהיא לא מעוניינת ליטול סיכון שיכולה להוביל לחזרה על הטעות שעשתה עם בנט בבחירות הקודמות. ישנם עוד כמה חילוקי דעות בנוגע למקומות שבהם יזכו אנשי הימין החדש, כאשר בבית היהודי מוכנים להעניק לה 3 מקומות בעשירייה, ואילו היא דורשת 4 מקומות.

השבוע יחליט גם בכיר מפלגת העבודה, איציק שמולי, האם הוא נשאר עם פרץ במפלגה, או נענה לאחת ההצעות העומדות לפתחו, מ"כחול לבן" שמהם קיבל הצעה, ועד ה"מחנה הדמוקרטי".